Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
sigrid1182 schreef:Hoe bedoel je beugels ff op maat maken.....?
Zelf zorg ik er voor dat ik mn beugels al op maat heb voordT ik opstap, kan evt al bij opzadelen. ......en je veranderd niet elke dag van beugel lengte lijkt mij, en je weet toch na 1 x rijden op welke lengte je prettig Rijd? Dus waarom moet je dan nog veranderen van lengte....? Omdat het probleem bij jou ligt en niet bij je paard?
Citaat:Dat zegt voor mij genoeg dat het aan jou als ruiter ligt, die denkwijze kwa beugels zegt mij genoeg!
Citaat:En ja, ik ben niet aardig..iedereen profileert hier eigen mening, ik ook helaas....
Ja ik heb genoeg "probleem" paarden gehad en gereden, en dit probleem lag niet bij t paard, maar bij ruiter die zelf geen inzicht had van eigentekortkoming en de zelfkennis, en de wil om het te veranderen!
xLes schreef:Past je zadel?
De mijne wou absoluut niet halthouden om nog maar te zwijgen over stilstaan. Bleek dat het zadel ietsje te smal was geworden, dat zat haar dus dwars. Was een jaar geleden aangepast maar door meer training was ze breder geworden. Nu overgestapt naar een dressuurzadel die gepast is door een deskundige en wat een verschil. Ik moet nog maar denken aan halthouden en ze staat stil.
Lanolynn schreef:Als het paard lichamelijk niks mankeert of hinder ondervind van jou, als het dus gewoon baldadigheid is, laat hem dan maar eens doorlopen, zolang het niet gevaarlijk word. Als hij langzamer wil, drijf jij bij, en pas als jij terug wilt ga je terug. Is ie het met 3 ker afgeleerd
Urielle schreef:Jullie willen allemaal de TS helpen vanuit je eigen visie en ervaring. Dat is mooi want zo krijgt de TS een hele range aan oorzaken en oplossingen.
JudArthos schreef:Lanolynn schreef:Als het paard lichamelijk niks mankeert of hinder ondervind van jou, als het dus gewoon baldadigheid is, laat hem dan maar eens doorlopen, zolang het niet gevaarlijk word. Als hij langzamer wil, drijf jij bij, en pas als jij terug wilt ga je terug. Is ie het met 3 ker afgeleerd
Inderdaad ook een hele effectieve, tenzij het paard het doet uit neurvositeit