Wondje in de mond

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: Wondje in de mond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:38

Het kan ook gevoeligheid voor het materiaal zijn.
Zitten de wondjes echt in de mondhoek of net erboven? In het laatste geval kan het ook zijn dat het velletje tussen neusriem en bit komt. Dat heeft die van mij eens gehad. Eenmaal een keer beschadigd blijft het velletje dun en komt het sneller terug.

Gevoeligheid voor materiaal kan ook, dan zou je een ander bit van ander materiaal kunnen proberen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:42

ook het bit goed schoonhouden zeker bij de kieren (plek mondhoeken) door het op gedroogde mondschuim, speeksel kunnen er scherpe randjes ontstaan, even afspoelen je moet het echt even goed wassen en voelen of alle restjes (brokjes, gras, speeksel, schuim) echt weg zijn

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:54

HannaCaptain schreef:
Sammie schreef:
Dat kan wel degelijk, zowel bij verkeerd gebruik als bij een te klein, oud, niet goed scharnierend etc.. Plus ff insmeren kan nooit kwaad dus om dit nu gelijk af te doen als dat kan niet is imo ook weer niet nodig.

Maar zoals ik al zei gebruikt ze het bit absoluut niet verkeerd, ik doe het niet af ik zeg alleen hoe het zit. Want een D trens heeft ze dus al en nu iets langer dan een halfjaar geleden nieuw gekocht dus ik ga er niet vanuit dat het de scharnier punten zijn bij de ringen. Wel zou het natuurlijk het scharnierpunt kunnen zijn in het midden van het bit, daar zijn we nu naar aan het kijken

Scharnier punt in het midden van het bit komt niet in de mondhoeken van een paard. Althans dat mag ik toch heel hard hopen!

HannaCaptain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 16:20

zon reactie had ik al verwacht eerlijk gezegd .. ik ga er ook niet verder op in want dat heeft geen zin.
Bedankt voor de zinnige reacties!
We gaan er zeker wat aan doen *\o/*

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:51

HannaCaptain schreef:
zon reactie had ik al verwacht eerlijk gezegd .. ik ga er ook niet verder op in want dat heeft geen zin.
Bedankt voor de zinnige reacties!
We gaan er zeker wat aan doen *\o/*

Ik had dacht ik eerder een redelijk uitgebreide zinnige reactie gepost over evt. oplossingen...?
En nu reageer je zo omdat je een reactie krijgt die je niet zint of zo?
Heel volwassen hoor.
Maar leg liever uit hoe jij het ziet gebeuren, dat een paard last van zijn mondhoeken krijgt, door het middelste scharnier van een bit?
Misschien leer ik er nog wat van?

HannaCaptain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 16:58

oh daar ging het niet zo zeer om hoor, gewoon om t feit dat het best eens kan gebeuren bijv. tijdens het springen.
Maar daarom zei ik ook dat ik het dan doe met de reacties die ik hiervoor gekregen heb (dus ook die van jou) want daar heb ik denk ik wel genoeg aan.
Dit gaat helemaal niet om iets dat me niet zint maar gewoon omdr het toch geen zin heeft om t uit te leggen want daar wordt alles alleen maar erger van snap je, ik weet hoe t soms gaat op bokt :')

Dus nogmaals, bedankt voor alle reacties. I appreciate it :j

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:03

Als dat inderdaad bij jouw kan gebeuren bij het springen.
Dan kan ik me inderdaad heel erg goed wondjes bij de mondhoeken voorstellen. Maar dan ook aan de kanten waar dan die ring of bus in de mond verdwijnt. Sorry maar ik zou dan niet niet zozeer naar je bit keuze kijken, maar je manier van omgaan met een bit in een paardenmond.
Hier laat ik het dan bij.
Ik hoop dat je ook wat meer naar jezelf gaat kijken ipv het materiaal waar je mee moet werken.
Succes met alles!