Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
FlyingHuman schreef:Desiree schreef:Heb je dat alleen met paardrijden zo, of ook met andere dingen in het leven? Durf jij moeilijk dingen los te laten zoals verplichtingen en zo?
Afhankelijk maar over het algemeen heb ik graag alles in controle.
FlyingHuman schreef:Citaat:Dan moet je sowieso leren loslaten. Want soms is het verlangen naar controle niet reëel. Je kunt niet 100% controle behouden.
Klopt... ik realiseer het vaak maar het is niet altijd makkelijk
jetm schreef:Of binnen je comfortzone blijven (daar kun je meer opnemen en leren) en door het opbouwen van vertrouwen en positieve herinneringen langzaam je comfortzone uitbreiden
mrie schreef:Ik zou gaan voor het doen alsof. En dan de eerste keren aan de longe. Een meisje dat ik les geef zat bij mij aan de longe in draf. Ik zei zo en nu galop... Zij riep nog neeeee, maar toen was het al zover. Wat hielp was dat ze op een westernzadel zat en zich dus goed vast kon houden. Al kan dat natuurlijk met een bokriempje ook.
Ik heb een gewone rustige galop gevraagd en even later zat ze met een big smile. Je moet er even doorheen ben ik bang.
_Milo schreef:Wow net alsof ik zelf een topic heb geopend. Ik heb precies hetzelfde probleem.
Vroeger op manege eraf gedonderd, sindsdien angst.
Heb een lieve brave verzorg merrie, waar ik al veel van heb geleerd en ook gewoon weer in draf op durf.
Maar die galop oh nee.
Ook ik heb een keer op stage met een tweespan gement ook in galop. Zo gaaf. Echt meer mijn ding. Op het paard zelf verstijf ik zo erg dat ik 2 dagen later nog pijn in me lichaam heb.mrie schreef:Ik zou gaan voor het doen alsof. En dan de eerste keren aan de longe. Een meisje dat ik les geef zat bij mij aan de longe in draf. Ik zei zo en nu galop... Zij riep nog neeeee, maar toen was het al zover. Wat hielp was dat ze op een westernzadel zat en zich dus goed vast kon houden. Al kan dat natuurlijk met een bokriempje ook.
Ik heb een gewone rustige galop gevraagd en even later zat ze met een big smile. Je moet er even doorheen ben ik bang.
Ik heb dit paar maanden geleden ook gedaan, want ik had echt zoiets van, ik moet er doorheen. Helaas is men angst daardoor nog erger geworden.
Ik lees dus even mee in je topic
12rebel schreef:@Pateeke waar heb je dat filmpje gezien.
Hier nog 1. Jaren er niet over begonnen. Heel lief paard maar galop help.
Laatste 3 mnd eindelijk in stapjes opgebiecht bij instructrische waar het vandaan komt. Vorige week 1e x aan longe. Bij het woord alleen al totale verkramping etc.maar uiteindelijk 3sprongen aan de longe en raar maar waar wat voelde dat goed. Dinsdag gaan we weer verder. Kijk er nu al gespannen naar uit maar hoop stiekem op paar pasjes meer.
Iris965 schreef:Misschien kan je rescue spray nemen dat helpt tegen spanning.
Ik gebruik het zelf af en toe voor wedstrijden.
Dat zijn natuurlijke kruiden die helpen te ontspannen.
Het is een tip zie maar wat je er mee doet.