Fries back on track!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:01

Armen ontspannen! In je streven met je hand mee te veren met de mond van je paard zet je je armspieren vast. Hou je armen heel losjes en ontspannen; bovenarmen vanuit je schouders recht naar beneden af laten hangen, onderarmen dragen, polsen en ellebogen zacht.Handen ' van je af' denken zonder het contact met de mond van je paard te verliezen. Geef teugelhulpen vanuit je vingers. En blijf goed voelen of je niet toch stieken weer opspant in je armen. Zo breng je een vriendelijk, gelijkmatig teugelcontact tot stand waarin je paard zich lekker kan settelen. Verder zet je je onderrug en heupen vast waardoor het lichtrijden er wat houterig en weinig vloeiend uitziet. En, niet zo hard willen werken op je paard! Dat zijn wat werkpuntjes, verder een goed beeld na zo'n lange break en genoeg perspectief om verder te komen en zo nog meer van het rijden en van/met je paard te genieten!

Anoniem

Re: Fries back on track!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:42

Hey Vera, kom ik jou zo weer tegen. Wat goed dat Tara weer beter is! Ze loopt idd weer een stuk actiever. Ze is idd wel wat rond :+ maar idd, ik ken haar niet anders :P

Paar dingetjes die me opvallen, ze gebruikt haar rug nu niet. Dat kon ze toen wel heel fijn, ik zou daar ook weer lekker mee aan de gang gaan, iets meer lang laag rijden zodat ze weer fijn over de rug komt. Dus mooi uitschuiven aan de voorkant en actief erbij rijden aan de achterkant.
Verder valt het me op dat ze linksachter heel erg onder de massa plaatst. Is goed te zien op de lange zijde. Daag haar op de lange zijde wat uit door te spelen met stelling en buiging, ook dat hebben we toen veel gedaan.

Succes verder, ben echt heel blij voor je dat ze het weer beter doet!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re: Fries back on track!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 11:00

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.