Cheyenne gaat vooruit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:46

Cheyenne is een mooie pony zeg! Wat meerdere mensen al zeiden: je zit wel wat te ver naar voren, maar daar werd aan gewerkt zei je Lachen Veel succes!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:51

Wat een leuke foto's Tong uitsteken en wat is ze al weer gegroeit Cheyenne begint al echt een dame te worden. Lekker dat het zo goed gaat met het inrijden en houden zo van het niet zandhappen Knipoog zou het maar goed afkloppen Haha!

Enne.. ben benieuwd naar die foto's van die wichel...nog wat man Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 17:11

Jennygirl schreef:
Yennie staat inderdaad aan het touwhalster vast.

Ik weet niet of jullie het weten, maar je mag een paard NOOIT aan een touwenhalster vastzetten... het werkt op druk, als een paard schrikt, dan drukt het ineens gigantisch achter de oren... en daar komt bij dat het touw bij een plotselinge ruk in haar velletje kan gaan snijden....

Maar Yen is en blijft om te Kwijl

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 17:15

Franca"]
[quote="SuperPepeijn"][quote="Franca schreef:
Er komen ook foto's van de wiggelroedeman aanstaande maandag, dus dan kunnen julllie zien hoe dat in zijn werk gaat Haha!
ik kan niet wachten om die te zien!! *LOL*
[/quote]Hij schijnt nog een lekker ding te zijn ook Knipoog, dus dames....houdt de pictures id gaten Tong uitsteken
[/quote]ja je moet wat doen om je spullen te verkopen Knipoog ben dan ook erg benieuwd WAT hij precies als wichelroede gaat gebruiken.

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 17:44

SmithsGirl"]
[quote="Jennygirl schreef:
Yennie staat inderdaad aan het touwhalster vast.

Ik weet niet of jullie het weten, maar je mag een paard NOOIT aan een touwenhalster vastzetten... het werkt op druk, als een paard schrikt, dan drukt het ineens gigantisch achter de oren... en daar komt bij dat het touw bij een plotselinge ruk in haar velletje kan gaan snijden....
[/quote]

Dat wist ik niet nee, ik heb van mij instructeurs (Lynn en Marjan) ook geleerd dat je wel gewoon met een paardenknoop het touwhalster mag vastmaken hoor *LOL* Ze hebben het mij zelfs nog voorgedaan. Ook nog nooit problemen mee ondervonden. Ik denk ook dat als ze gaat hangen, dat het touwhalster zo eraf vloept.....hij is vrij wijd voor haar. Maar zal er aan denken voortaan.

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 17:45

SuperPepeijn"]
[quote="Franca"][quote="SuperPepeijn"]
[quote="Franca schreef:
Er komen ook foto's van de wiggelroedeman aanstaande maandag, dus dan kunnen julllie zien hoe dat in zijn werk gaat Haha!
ik kan niet wachten om die te zien!! *LOL*
[/quote]Hij schijnt nog een lekker ding te zijn ook Knipoog, dus dames....houdt de pictures id gaten Tong uitsteken
[/quote]ja je moet wat doen om je spullen te verkopen Knipoog ben dan ook erg benieuwd WAT hij precies als wichelroede gaat gebruiken.
[/quote]

Haha...Wat oh Wat zal hij als wichelroede gebruiken???? Tong uitsteken Haha! Bloos!

Jennygirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-04 17:49

Wat het ook zal zijn, ik heb mijn camera in de aanslag!

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 23:28

.....en dan inzoomen op die mooie ogen van hem Knipoog....

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:47

Hèhè, eindelijk dan de langverwachte foto's Haha!. Ziet er echt goed uit hoor . Ze wordt echt wat ronder nu.... enne, ik zou daar in die bak niet graag gelanceerd worden, een beetje nat Haha!

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 22:03

Echt een leuke pony zeg!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 22:35

ze ziet er goed uit hoor! een stuk volwassener!

weet niet of het beeld een beetje is vertekend maar t lijkt of het zadel vrij ver naar voren ligt, vooral op de 3e en op de laatste rijfoto

en waar staan de foto's van de wichelroede man Haha! ben altijd benieuwd naar mooie mannen *LOL*

Jennygirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 22:44

Helaas geen mooie mannen foto's. Ik wilde die knapperd niet te veel van zijn werk af houden met mijn geflits. Zeker niet aangezien hij naalden in Cheyenne aan het steken was.

En ehhh, Youko, waar blijven jouw foto's? Godzijdank ben ik zaterdag niet gelanceerd. Misschien vrijdag Haha!

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 22:57

Haha, niet vergeten foto's te maken dan hè? Haha!

Ik zal morgen wat foto's maken van Tiek, los in de bak (illegaal, want dat mag eigenlijk niet Knipoog )

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 23:24

Renske20 schreef:
weet niet of het beeld een beetje is vertekend maar t lijkt of het zadel vrij ver naar voren ligt, vooral op de 3e en op de laatste rijfoto

Klopt wel ja....we zitten aardig te klooien met het zadel. Het lag een tijdje weer goed, maar ze wordt nu wat ronder en nu schuift dat ellendige ding steeds naar voren. Madame heeft een lastige pasvorm, zoals meerdere arabieren geloof ik..... Verdrietig

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 23:26

Jennygirl schreef:
Helaas geen mooie mannen foto's. Ik wilde die knapperd niet te veel van zijn werk af houden met mijn geflits. Zeker niet aangezien hij naalden in Cheyenne aan het steken was.

Het was zeker een knapperd Haha! .....wat ik wel leuk vond was dat hij zijn arabische hengst nog aanbood aan Cheyenne Tong uitsteken ......

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 23:37

Franca"]
[quote="Renske20 schreef:

Klopt wel ja....we zitten aardig te klooien met het zadel. Het lag een tijdje weer goed, maar ze wordt nu wat ronder en nu schuift dat ellendige ding steeds naar voren. Madame heeft een lastige pasvorm, zoals meerdere arabieren geloof ik..... Verdrietig
[/quote]

Heeft mijn paard ook last van, zadelmaker is langs geweest en ik moet waarschijnlijk een nieuwe zadel
Daar gaan mijn centjes Huilen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 00:12

Ik zie idd dat je heel erg naar voren zit, en dat is niet prettig voor jennie, dan belast je haar voorhand teveel.
Zelf heb ik het ook heel lang gedaan, bij mij was het angst, mijn arabier rende altijd heel hard, en was bang eraf e vallen.

Nu zit ik meer achterover en merk dat dat als rem werk en dat ze minder struikeld en haar achterhand wordt aktiever.
Maarre 2 maanden onder het zadel......*grin* wanneer gaat ze puberen????

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 00:53

Ik vind dat je ver naar voren zit, maar ik weet hoe het kan zijn met een jong overbouwd paardje.
Maar buiten dat vind ik dat je niet voldoende meedraait en soms zelfs teveel. Op de 2e foto zijn jouw schouders niet gelijk aan die van Yen, ze zijn te veel naar binnen gedraaid en je hangt zelfs naar binnen.
Op de 4e en 5e foto steek je je benen te ver naar voren, bijna van het paard af. De lijn oor, schouder, heup en hak is ver te zoeken.
Op de 7e foto is je rechterschouder (op de foto dus links) veel te ver naar voren, die zou meer moeten meedraaien.
En op de laatste rijfoto zie ik een hoek in de bak maar jij zit alsof je rechtuit gaat. Je kijkt niet waar je heen gaat, je draait niet mee en je zitbeenknobbels zitten niet in het zadel.

Het klinkt wat hard, maar dit zijng ewoon dingen waar ik op let en als jij hierop let zal Yen ook makkelijker gaan lopen en zal jij haar minder in de weg zitten.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 01:01

Hee, Yennie-foto's, leuk!

Je hebt zeker Eric Laarakker op het erf gehad? Ik heb ook zo'n wichelroede, en het ding heeft al meerdere zaken aangewezen die niet in orde waren, dat heeft mij (als nuchtere "ik zal wel eens zien"cursist) bij Eric wel verbaasd *LOL*

Het niet vastzetten aan een touwhalster komt bij PNH ook aan de orde, je kunt het beter niet doen zeggen ze.

Helemaal on-topic: Yen gaat er inderdaad steeds volwassener uitzien, en de draffoto is een plaatje Lachen

Afbeelding A mind is like a parachute - it works best when it's open Afbeelding

Jennygirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-04 09:42

Bedankt voor de tips kleintje/chiqa, ik zal ze zeker meenemen.
Het naar voren zitten is iets van de laatste paar weken. Sinds Yen wat nageeflijk wordt, begint ze behoorlijk te drammen en te rennen. Ik laat me dan naar voren trekken/gaan, wat uiteraard fout is. De overgangen naar stap zijn helemaal een drama, die nemen bijna een hele ronde in beslag. Ik zal mijn best doen om meer mee te draaien met Yen, maar soms doet ze ook niet met mij mee: ik zeg 'rechtdoor', Yen zegt 'we beginnen maar vast met de volte'. Gelukkig rijd ik nu alleen nog maar lesjes met haar, dus dan wordt er goed op me gelet.
Chiqa, het naar voren zitten is bij mij niet uit angst. Ik vertrouw Yen en als ik val, tja, dan val ik. Net zo makkelijk. Het is jammer dat we nog niet mogen doorzitten op haar, dan zit ik een stuk prettiger.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 11:00

Jennygirl schreef:
Bedankt voor de tips kleintje/chiqa, ik zal ze zeker meenemen.
Het naar voren zitten is iets van de laatste paar weken. Sinds Yen wat nageeflijk wordt, begint ze behoorlijk te drammen en te rennen. Ik laat me dan naar voren trekken/gaan, wat uiteraard fout is. De overgangen naar stap zijn helemaal een drama, die nemen bijna een hele ronde in beslag. Ik zal mijn best doen om meer mee te draaien met Yen, maar soms doet ze ook niet met mij mee: ik zeg 'rechtdoor', Yen zegt 'we beginnen maar vast met de volte'. Gelukkig rijd ik nu alleen nog maar lesjes met haar, dus dan wordt er goed op me gelet.
Chiqa, het naar voren zitten is bij mij niet uit angst. Ik vertrouw Yen en als ik val, tja, dan val ik. Net zo makkelijk. Het is jammer dat we nog niet mogen doorzitten op haar, dan zit ik een stuk prettiger.

Je mag best een beetje streng zijn voor haar hè. Ze is waarschijnlijk slim zat om te begrijpen wat "ho" betekent, daar hoeft ze niet een heel rondje over te doen. Soms is het niet zo gezellig om streng te doen, maar uiteindelijk pluk je daar wel de vruchten van. Zelfde voor de nageeflijkheid, Je kan beter wat korter rijden, maar wel nageeflijk, dan langer en niet nageeflijk. Maar goed ik moet eerlijk toegeven dat ikzelf ook wel eens te lief ben voor mijn paardje Knipoog Ook kan je bij een jong paard best al stukjes doorzitten in mijn ogen.

Succes ermee!

Jennygirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-04 11:05

Het terugkomen naar stap is ook een van de actiepunten waar we aan gaan werken met onze instructrice. Zij geeft ook aan dat ik best wat strenger mag zijn. En dus wordt Yen af en toe echt even stilgezet, maar prettig vinden doe ik het niet. Ik blijf maar denken, zwaar/lang maken, rustiger lichtrijden, ophoudingen..... en Yen denkt: hard, harder, hardst.
Het laatste stukje van de overgang zitten we door, maar verder moeten we lichtrijden van onze instructrice.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 11:08

Jennygirl schreef:
Het terugkomen naar stap is ook een van de actiepunten waar we aan gaan werken met onze instructrice. Zij geeft ook aan dat ik best wat strenger mag zijn. En dus wordt Yen af en toe echt even stilgezet, maar prettig vinden doe ik het niet. Ik blijf maar denken, zwaar/lang maken, rustiger lichtrijden, ophoudingen..... en Yen denkt: hard, harder, hardst.
Het laatste stukje van de overgang zitten we door, maar verder moeten we lichtrijden van onze instructrice.

Ok, dat lichtrijden of doorzitten maakt natuurlijk ook niet zo veel uit. Maar goed dat je instructrice ook zegt dat je best streng mag zijn. Dat is niet zo leuk, maar uiteindelijk zul je merken dat je er echt profijt van hebt. Niet te veel verwennen! En gewoon stil zetten, met steeds lichtere hulpen, dan snapt ze het binnen 1 les, daar is zo'n arabiertje echt slim genoeg voor Haha!

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:29

promptertje schreef:

Je hebt zeker Eric Laarakker op het erf gehad? Ik heb ook zo'n wichelroede, en het ding heeft al meerdere zaken aangewezen die niet in orde waren, dat heeft mij (als nuchtere "ik zal wel eens zien"cursist) bij Eric wel verbaasd *LOL*

Klopt, we zijn naar Laarakker geweest. *LOL* Het was erg leerzaam en nuttig. We dachten al dat Yennie ergens iets scheef had zitten en inderdaad....haar bekken stond iets gekanteld, waardoor ze dus in draf wel een lichte onregelmatigheid vertoonde. Erik heeft haar weer keurig rechtgezet en verder heeft ze acupunctuur gehad. En ze heeft ook een soort kruidenmengsel gekregen voor het verbeteren van de functie van de eierstokken, want daar was ook iets mee (kwam hij met het doormeten achter). Klopt wel, want Yen is nooit zo duidelijk hengstig. Dat gaat nu veranderen denk ik Haha!

Al met al een nuttig bezoek dus. Yen vond het allemaal zeer interessant en was echt zoooo braaf! Ondanks de vreemde omgeving en andere paarden daar op de kliniek. Lieverd! Lovers

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:30

Het was overigens wel een grote rib uit mijn lijf.....poeh heee....die man is echt duur Knipoog En het was wel leuk, want hij zei dat Yen een heel slim paardje is! Dat merkte hij meteen OK dan!