Veel succes! Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jennygirl schreef:Yennie staat inderdaad aan het touwhalster vast.
Franca"]ik kan niet wachten om die te zien!!
[quote="SuperPepeijn"][quote="Franca schreef:Er komen ook foto's van de wiggelroedeman aanstaande maandag, dus dan kunnen julllie zien hoe dat in zijn werk gaat

, dus dames....houdt de pictures id gaten 
ben dan ook erg benieuwd WAT hij precies als wichelroede gaat gebruiken. 
SmithsGirl"]
[quote="Jennygirl schreef:Yennie staat inderdaad aan het touwhalster vast.
Ze hebben het mij zelfs nog voorgedaan. Ook nog nooit problemen mee ondervonden. Ik denk ook dat als ze gaat hangen, dat het touwhalster zo eraf vloept.....hij is vrij wijd voor haar. Maar zal er aan denken voortaan. 
SuperPepeijn"]ik kan niet wachten om die te zien!!
[quote="Franca"][quote="SuperPepeijn"]
[quote="Franca schreef:Er komen ook foto's van de wiggelroedeman aanstaande maandag, dus dan kunnen julllie zien hoe dat in zijn werk gaat

, dus dames....houdt de pictures id gaten 
ben dan ook erg benieuwd WAT hij precies als wichelroede gaat gebruiken.

Renske20 schreef:weet niet of het beeld een beetje is vertekend maar t lijkt of het zadel vrij ver naar voren ligt, vooral op de 3e en op de laatste rijfoto

Jennygirl schreef:Helaas geen mooie mannen foto's. Ik wilde die knapperd niet te veel van zijn werk af houden met mijn geflits. Zeker niet aangezien hij naalden in Cheyenne aan het steken was.
.....wat ik wel leuk vond was dat hij zijn arabische hengst nog aanbood aan Cheyenne
...... 
Franca"]
[quote="Renske20 schreef:weet niet of het beeld een beetje is vertekend maar t lijkt of het zadel vrij ver naar voren ligt, vooral op de 3e en op de laatste rijfoto

A mind is like a parachute - it works best when it's open

Jennygirl schreef:Bedankt voor de tips kleintje/chiqa, ik zal ze zeker meenemen.
Het naar voren zitten is iets van de laatste paar weken. Sinds Yen wat nageeflijk wordt, begint ze behoorlijk te drammen en te rennen. Ik laat me dan naar voren trekken/gaan, wat uiteraard fout is. De overgangen naar stap zijn helemaal een drama, die nemen bijna een hele ronde in beslag. Ik zal mijn best doen om meer mee te draaien met Yen, maar soms doet ze ook niet met mij mee: ik zeg 'rechtdoor', Yen zegt 'we beginnen maar vast met de volte'. Gelukkig rijd ik nu alleen nog maar lesjes met haar, dus dan wordt er goed op me gelet.
Chiqa, het naar voren zitten is bij mij niet uit angst. Ik vertrouw Yen en als ik val, tja, dan val ik. Net zo makkelijk. Het is jammer dat we nog niet mogen doorzitten op haar, dan zit ik een stuk prettiger.
Ook kan je bij een jong paard best al stukjes doorzitten in mijn ogen. 
Jennygirl schreef:Het terugkomen naar stap is ook een van de actiepunten waar we aan gaan werken met onze instructrice. Zij geeft ook aan dat ik best wat strenger mag zijn. En dus wordt Yen af en toe echt even stilgezet, maar prettig vinden doe ik het niet. Ik blijf maar denken, zwaar/lang maken, rustiger lichtrijden, ophoudingen..... en Yen denkt: hard, harder, hardst.
Het laatste stukje van de overgang zitten we door, maar verder moeten we lichtrijden van onze instructrice.

promptertje schreef:
Je hebt zeker Eric Laarakker op het erf gehad? Ik heb ook zo'n wichelroede, en het ding heeft al meerdere zaken aangewezen die niet in orde waren, dat heeft mij (als nuchtere "ik zal wel eens zien"cursist) bij Eric wel verbaasd
Het was erg leerzaam en nuttig. We dachten al dat Yennie ergens iets scheef had zitten en inderdaad....haar bekken stond iets gekanteld, waardoor ze dus in draf wel een lichte onregelmatigheid vertoonde. Erik heeft haar weer keurig rechtgezet en verder heeft ze acupunctuur gehad. En ze heeft ook een soort kruidenmengsel gekregen voor het verbeteren van de functie van de eierstokken, want daar was ook iets mee (kwam hij met het doormeten achter). Klopt wel, want Yen is nooit zo duidelijk hengstig. Dat gaat nu veranderen denk ik