Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
LisaFalco schreef:Maar wat heb jij dan gedaan om h aan te pakken zeg maar?
Als jij je paard goed aanpakt dan is dat echt niet een oplossing voor maar een moment zoals iemand hiervoor zei.
Afstappen is eigenlijk wat je niet zou moeten doen, dan laat je je paard eigenlijk 'winnen' en ja ik noem het winnen want ik ga toch de strijd aan met mijn paard om hem te laten doen wat ik wil. En dat heeft niets met vertrouwen te maken want ik heb een hele goede vertrouwensband met mijn paard maar ze moet wel duidelijk weten dat ze naar mij heeft te luisteren. Dat klinkt misschien alsof ik heel hard naar haar ben maar als het gevaarlijk wordt moet je gewoon duidelijk en consequent zijn.
En hierover verschillen natuurlijk de meningen, maar ik ben toch wel een voorstander van 1x duidelijk laten weten wat je wil en dan is het klaar.
Toen ik dit probleem had met mijn paard heb ik de eerste buitenrit op een paar plaatsen moeten ingrijpen en de volgende buitenrit alleen nog 1x op het begin en daarna nooit meer, kan nu met lang teugeltje door het veld trampelen
ingridxxs schreef:Marocje, wisselen is ook een goed idee! Dat word dan volgende week, dan kan ik dat wel overleggen. Wie weet ligt het dan inderdaad aan mij. Had ik hierboven ook al gezegd hoor haha maar fiets ging ook super maar daar doet hij het ook bij nu.
Lisafalco, heb hem flink met zweep aangepakt. Dit hielp niet dus dat was dan gelijk duidelijk dat dat niet meer hoeft. Wil nu kijken naar andere dingen. Normaal is namelijk zweep 1x nodig en dan is het klaar.
Ik ga zo naar me paard en dan even wandelen. Lijkt me goed plan
ingridxxs schreef:Ik heb afgelopen zaterdag even vrijgewerkt in de bak en daarna zonder zadel en met halstertje erop een rondje gewandeld met mijn vriend ernaast. Niks aan de hand.. Zolang ik er dus niks van vraag is het goed. Volgende week gaat er een vriendin van mij op. Dan wel een echte buitenrit. Ik ben benieuwd!