Erg zwaar in de hand

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 16:03

MarkKH schreef:
Maar wat zou je kunnen doen vanuit het zadel?? Het paard is immers al een paar keer tegen een harde hand opgebotst... dus zelf meer vasthouden leidt alleen maar tot een trekpartij of een paard dat helemaal achtert de teugel kruipt...

Waarom zou je problemen altijd vanuit het zadel oplossen, terwijl het veel makkelijker kan? Laat 'm maar lekker tegen zichzelf vechten. Van jezelf win je nooit..... Haha!
Voor toch onder het zadel oplossen: eerst de oorzaak bij de ruiter achterhalen. Ik heb het idee dat de instructie hier ernstig tekort schiet. Ik vind het advies van rukjes geven nog niet erg deskundig overkomen.... Haha!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:02

Dit valt bij mij altijd onder de noemer: wie maakt wie nageeflijk Knipoog
Zo te lezen heeft je paard jouw nageeflijk gemaakt ipv andersom. Dan maar weer een lesje basis (moest ook gewoon bij een clinic van tineke bartels).
In stilstand beginnen en teugels aannemen en gewoon wachten totdat hij nageeflijk wordt. Kan de eerste paar keren best een tijdje duren maar gewoon volhouden. Het gaat erom dat je paard weer nageeflijk wordt en niet jij. Belonen als hij nageeft en ook niet gaan hangen oid. Gewoon rustig en ontspannen blijven zitten en tot 10 tellen Lachen Alle begin is moeilijk maar het zal vanzelf verbeteren. En dit kan je dan uit gaan bouwen naar stap, draf etc.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 18:50

In stilstand lukt t wel.
Ik probeer hem nu met rijden niet meer nageeflijk te rijden, behalve dan met halthouden soms, werk nu aan het hangen.
Maar dat hangen doet hij dus ook als ik hem gewoon rijdt zeg maar.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:04

Als het in stilstand lukt probeer je het weer in stap. Hangen = ook niet nageeflijk. Ook al rijd je met een zeer losse teugel, zodra jij contact maakt moet je paard nageven.