mijn fjord onder t zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 15:55

Dames, krijgen we hier nou weer dat gezeur over hoe het paard loopt en waarom ze een hulpteugel gebruikt?!
Het is toch zeker háár paard, en jullie hebben nog nooit op dat paard gereden dus weten niet hoe het voelt.
Elke fjord is anders, dus als die waarschijnlijk beter loopt met hulpteugel is dat jullie pakkie an toch niet?!

Maar vind het er leuk uitzien, ziet er niet echt lekker ontspannen uit, maar vind jullie wel een leuk koppel Lachen

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 16:24

Ik kan de foto's niet zien

bokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 18:19

ok ik zal me even "verdedigen" ik merk dat jullie nogal over die thiedeman vallen... wat ik me enigzins voor kan stellen...
toen ik haar net had was ze gigantisch sterk, zette het op een lopen, en was niet meer te houden... mijn instructeur kwam met het idee van gooi er maar een slof aan (dat was inmiddels zowiezo 1 tot anderhalf jaar later) aangezien ik nou niet bepaald zoveel ervaring heb en ook niet echt voor een slofteugel ben, heb ik me zowieso voorgenomen daar al niet aan te beginnen... ik ben toen met thiedeman gaan rijden zodat ze haar hoofd niet op kon gooien om het bit vast te pakken en er gigantisch met mij vandoor te gaan.
in de zomermaanden valt er best met mevrouw te rijden, ze loopt dan lekker ontspannen, aan de teugel enz... ik rijdt dan dus aanzienlijk minder met thiedeman, aangezien het nu weer winter is, ze extra energie overheeft, en de laatste tijd weer geregeld met mij aan de haal gaat, heb ik besloten toch weer een poosje met thiedeman te gaan rijden, zodat ik net wat meer controle heb... het is dus absoluut niet mijn bedoeling om haar in de krul te trekken of wat dan ook, maar puur een extra rem...
natuurlijk kan ik altijd proberen om de thiedeman losser te doen, kijken hoe ze dan reageert...

groetjes!!!

bokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 18:30

zo en dan nog even 2 plaatjes waar ze nog liever opkijkt dan die andere Knipoog
t is echt mijn knuffelbeertje Lachen

Afbeelding

en

Afbeelding

en nog een foto van wat voor borstel ze eigenlijk wel niet op dr hals heeft zitten Knipoog

Afbeelding

luna_cockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:45

Leuke foto's en leuk fjordje!

Maar idd die tiedeman.
Dat ze met je aan de haal gaat is natuurlijk niet goed,maar door zon (te) strakke tiedeman maar je juist die spieren sterker die dat niet moeten worden.Als ze echt fris is kan je haar denk ik beter een kwartierje ofzow longeren voordat je gaat rijden,dat scheelt ook al een stuk!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:51

hoi
ik vind als ik het eerlijk mag zeggen dat je bij de 1e paar foto's jet net lijkt of je heel hard in de mond trek dat ze heel erg in de krul komt te staan. En dat vind ik nie zo mooi

mijndario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:39

Mooie fjord *LOL*

Ik ben het ook met beautyfull_mickey eens, maar ik vind dat je de opbouwende kritiek heel goed opneemt En je hebt nu uitgelegd dat ze dus inderdaad haar koppie omhoog gooit en jij dus niks meer te vertellen hebt, en daarom deze hulpteugel gebruikt Lachen Wat de anderen ook al als advies gaven om hem wel iets losser te doen anders ontwikkeld ie juist er weer meer onderhalsspieren door en dat werkt dan weer tegen je Knipoog Lachen

highlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:14

over het 'hulpteugel gebruik' is al genoeg gezegd dsu daar ga ik niet meer over beginnen, maar het valt me wel op dat z'n keelriem wel heeel strak zit, of lijkt dit maar zo omdat hij 'op zijn kaken' ook zo dik in zijn vacht zit?

bokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 20:15

ik denk inderdaad dat dat zo lijkt vanwege dr dikke vacht

bokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 20:19

mijndario schreef:
Mooie fjord *LOL*

Ik ben het ook met beautyfull_mickey eens, maar ik vind dat je de opbouwende kritiek heel goed opneemt En je hebt nu uitgelegd dat ze dus inderdaad haar koppie omhoog gooit en jij dus niks meer te vertellen hebt, en daarom deze hulpteugel gebruikt Lachen Wat de anderen ook al als advies gaven om hem wel iets losser te doen anders ontwikkeld ie juist er weer meer onderhalsspieren door en dat werkt dan weer tegen je Knipoog Lachen

tsja heb leren omgaan met kritiek... kan nog wel eens handig zijn! nee maar ach ik bedoel, als ik niet over kritiek had gekund zou ik de foto's dr niet eens opzetten. en ik bedoel kritiek is nooit weg... en ik kan dr mee doen en laten wat ik wil...
ik vind het redelijke kritiek ook nog dus tsja wat wil je nou nog meer.... als ik het er zelf nou totaal niet mee eens was geweest, was het weer een heel ander verhaal geweest... en zoals ik al eerder zei, ook ik zie nu het totaalplaatje, en dat is toch heel anders dan wanneer je er op zit...

groetjes!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:42

leuke fjord Lachen

ik vind het trouwens wel flauw dat als iemand met een hulpteugel rijdt,dat die zich altijd moet verdedigen tegen sommige mensen hier.de eigenaar van het paard zal het zelf toch wel het beste weten,al zijn er natuurlijk uitzonderingen

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 00:34

Ze hoeft zich niet te verdedigen, het zijn gewoon tips. Haar pony wordt zo alleen maar sterker en er valt straks helemaal niet meer zonder hulpteugel te rijden.
Ik begrijp de keuze van een thiedemann niet zo goed. Ze gooit haar hoofd in de lucht en pakt het bit vast, toch? Waarom hang je er dan geen martingaal aan? Dat lijkt mij de enige juiste hulpteugel voor je probleem.

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 10:44

Ja hoor, hebben we dat gezeur weer. Dat je een hulpteugel gaat gebruiken als je het zelf (of met hulp) niet kunt oplossen, vind ik al storend. Al kan je daar natuurlijk nog wel wat aan doen.
Maar als je dan antwoordt met : ach, het is en blijft een fjord, dan kan ik daar toch wel ff boos om worden. Natuurlijk zijn fjorden niet altijd de liefste (rijd er zelf ook één), maar als je daar niet tegen kunt (en het dus niet kunt oplossen) ga je dan ajb niet verdedigen door zoiets te zeggen.

Ik vind verder wel dat je er netjes op zit, en als je haar geklier aan gaat pakken, denk ik dat jullie een hele leuke combinatie vormen Lachen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 11:49

ook ik ga zeuren Haha! (nee zo erg zal het niet zijn hoor Knipoog )

Eerst en vooral wil ik je feliciteren met je kalm blijven over de reacties. De meeste hulpteugelgebruikers krijgen nogal eens aanvallen als iemand er iets over zegt en beginnen de grootste onzin uit te kramen Haha! .

Je thiedeman ga ik niet beoordelen, want ja hoor ik rij zelf ook met een Thiedeman op Evita. Ook op advies van mijn instructrice, omdat Evita wel alle kneepjes kent om zich te aantrekken aan het alles en mijn ervaring tekort schiet om haar als ze met twintig kilo aan de teugels hangt zomaar eventjes terug netjes te laten lopen. Ik rij nu al een hele tijd met thiedeman en heb er nooit last van ondervonden dat het op een andere manier slecht zal zijn, in tegendeel het gaat juist beter.

Maar ik moet wel eerlijk toegeven dat mij jouw thiedemna iets te strak lijkt. Het lijkt alsof een beetje geforceerd word(hoewel dat je bedoeling niet is). Ik heb bij Evita de thiedeman zo staan, dat hij pas inwerkt als ze haar hoofd een klein stuk voor de loodlijn probeert te gooien. Misschien moet jij je teugel ook een beetje losser instellen, en dan kijken hoe het gaat. Als ze dan van de eerste keer niet netjes aan de teugel loopt is dat geen ramp(dat deed Evita ook niet), maar probeer dan wat te werken en veel overgangen enzo(samen met je instructeur) en kijk als ze zich ook kan ontspannen met een lossere thiedeman. Als dat lukt kan je hem stilletjesaan een beetje losser en losser zetten, en dan krijg je het effect niet meer van "het lijkt alsof hij gedwongen word" Knipoog

veel succes nog trouwens, het is een leuke fjord.

bokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 13:28

Ik weet dat er erg veel mensen zijn die erg tegen hulpteugels zijn... maar ik heb toendertijd echt wel goed nagedacht over wat ik wilde... en voor mij was de thiedeman de beste oplossing... net wat xkatleentjex zegt... ze is zo gigantisch sterk dat ik soms even extra kracht nodig heb... hiervoor heb je toch het meeste aan de thiedeman lijkt mij...
Ik denk dat jullie denken dat ik de thiedeman alleen gebruik om haar "in de krul" te trekken, dit is dus absoluut niet zo!!! het is voor mij puur om wat sterker te zijn...

vandaag heb ik haar gereden met een thiedeman die veel losser zat... en ik moet zeggen, ze liep heerlijk! dus ik kan niet zeggen dat ik niks aan jullie kritiek heb gehad Knipoog

Citaat:
Ja hoor, hebben we dat gezeur weer. Dat je een hulpteugel gaat gebruiken als je het zelf (of met hulp) niet kunt oplossen, vind ik al storend. Al kan je daar natuurlijk nog wel wat aan doen.
Maar als je dan antwoordt met : ach, het is en blijft een fjord, dan kan ik daar toch wel ff boos om worden. Natuurlijk zijn fjorden niet altijd de liefste (rijd er zelf ook één), maar als je daar niet tegen kunt (en het dus niet kunt oplossen) ga je dan ajb niet verdedigen door zoiets te zeggen.

Ik vind verder wel dat je er netjes op zit, en als je haar geklier aan gaat pakken, denk ik dat jullie een hele leuke combinatie vormen

dat zinnetje over ach ja het is en blijft een fjord, was voor mij absoluut niet bedoeld als excuus voor het niet kunnen van mij... het kan dat dat zo overkomt... maar bij deze, zo was dit niet bedoeld!!!
verder vind ik dat je niet kunt zeggen dat ik er niks aan heb gedaan, en er meteen een hulpteugel aan hebt gegooit... zo komt dit stukje namelijk op mij over!!! ik heb absoluut alles geprobeerd wat ik kon, dit werkte echter niet en ben ik met thiedeman gaan rijden... daardoor had ik wat meer over haar te zeggen... nu ik haar weer meer rijdt, kan ik dus wat gaan afwisselen... het is ook niet zo dat ik altijd met thiedeman rijd! alleen zodra ze het weer op een lopen zet, en ik niks over haar heb te zeggen. maar goed dit heb ik al eerder uitgelegd... als je meer wilt weten, mag je altijd pben natuurlijk!!!

verder thnx voor de positieve reacties over houding, en combinatie enzo Lachen

groetjes!!!

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 13:41

Hey! ff over dat thiedemangedoe:sil krijgt er absoluut geen onderhals van. Dan had ie dat allang gehad! (paard staat bij ons op stal) En ik vind wel dat Sil ontzettend vooruit is gegaan. Het wordt alleen wel tijd om es zonder thiedeman te proberen, want dat kan ie echt! Dikke tut Afke...

bokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 15:37

haha thnx Lachen je bent een skat Lachen haha heb vandaag al afgebouwd en dat ging top... wordt ooit nog wel eens wat met ons Lachen
xxx

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 16:57

Mooie fjord heb je zeg!

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 17:32

bokkertje schreef:
Citaat:

Ik vind verder wel dat je er netjes op zit, en als je haar geklier aan gaat pakken, denk ik dat jullie een hele leuke combinatie vormen

dat zinnetje over ach ja het is en blijft een fjord, was voor mij absoluut niet bedoeld als excuus voor het niet kunnen van mij... het kan dat dat zo overkomt... maar bij deze, zo was dit niet bedoeld!!!
verder vind ik dat je niet kunt zeggen dat ik er niks aan heb gedaan, en er meteen een hulpteugel aan hebt gegooit... zo komt dit stukje namelijk op mij over!!! ik heb absoluut alles geprobeerd wat ik kon, dit werkte echter niet en ben ik met thiedeman gaan rijden... daardoor had ik wat meer over haar te zeggen... nu ik haar weer meer rijdt, kan ik dus wat gaan afwisselen... het is ook niet zo dat ik altijd met thiedeman rijd! alleen zodra ze het weer op een lopen zet, en ik niks over haar heb te zeggen. maar goed dit heb ik al eerder uitgelegd... als je meer wilt weten, mag je altijd pben natuurlijk!!!

Sorry, ik ben af en toe een beetje bot Bloos. Zo was het iig. niet bedoeld Knipoog.

Finduilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 17:34

aaah leuke fjord Haha!

bokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 22:25

haha ok yoline... dan is het goed Lachen (ben niet boos hoor verder... dis jou mening ok, maar goed...)

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 00:00

Leuke foto's alleen heb ik het idee dat je em in een krul trek! lijkt misschien alleen maar zo hoor! want als ik in je profiel kijk zie je dat niet!!!!!!! mooi paardje hoõr!!!!!!!

Heleen007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 02:08

Mooie fjord!

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 17:55

alleereerst een leuke fjord!
en een hele nette houding!
maar waar iedereen volgens mij over valt is niet het feit dat je met een tiedenman rijd
maar het feit dat het er erg geforceerd uitziet.
misschien een idee, om haar laag en rond te rijden. en dan echt naar de ontspanning toe.
ik denk dat je dan al een heel eind de goede kant op bent.
suc6 ermee Lachen