xLes schreef:Probleem achter de ll Probleem is dat hoe langer ik ze laat, hoe dieper zij naar beneden duikt om toch maar haar neus naar binnen te kunnen drukken. En dan krijgen we weer het probleem dat ze nog harder op haar voorhand kukelt, waardoor ze verder vertraagd... Daarom laat ik haar niet graag veel langer, maar ga ze vanaf nu wel iets langer laten
Het lijkt wel of je mijn paard beschrijft in dit topic
Ik denk dat je hier een denkfout maakt. Een paard dat voorwaarts neerwaarts loopt hoeft niet op de voorhand te lopen. Juist doordat ze voorwaarts neerwaarts lopen kunnen ze makkelijker de rug los laten en dus ook actiever het achterbeen naar voren zetten. Pas als dat is bevestigd en je paard sterker is geworden, kan je de teugels wat meer op maat maken zonder dat je paard zich vast zet in de rug en dus trager kan worden.In dit topic wordt dit meer uitgelegd: [RT-D] Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling
. En dan krijgen we weer het probleem dat ze nog harder op haar voorhand kukelt, waardoor ze verder vertraagd... Daarom laat ik haar niet graag veel langer, maar ga ze vanaf nu wel iets langer laten