Limskaya na 3 maand

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Boedha_1981

Re: Limskaya na 3 maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:42

Allereerst, wat een stoer dier! zuinig op zijn hoor!
Wat ik in het hele beeld een beetje mis, en wat ook al vaker gezegd is, is het voorwaarts neerwaarts.
Meer ontspanning en los gelatenheid. Ze is nog jong zat en moet (neem ik aan) nog veel langer mee.
Hoe moeilijk het ook is, als je paard gestrest of gespannen is (wat op een andere locatie ook best logisch is) probeer hier niet in mee te gaan. Probeer juist terug die ontspanning op te zoeken en laat haar niet "opkroppen" bovenin.

Volgens mij is het ook best wel een binnenvetter.

Vagebond2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 10:21

met 4 jaar en 1.75 ziet het er al goed uit!
Lekker door trainen!
Succes!

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 12:54

FriesWytske schreef:
Briesen is een teken dat ze gaan ontspannen. Dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Als ze hard ademt kan het zijn dat je toch weer over de grens gaat. En dat ze moe wordt. Met zo'n groot en jong paard moet je het rustig aan doen. En daarmee bedoel ik dat je niet te lang moet gaan rijden. Een minuut of 20 tot een half uur is voor zo'n groot paard het eerste jaar lang genoeg.

Even een reactie van mijn kant: briesen kan een teken zijn dat ze gaan ontspannen, maar ze doen het soms ook als ze iets moeilijk vinden! Zo gaat mijn pony briesen vanaf het moment dat ze echt aan het werk moet :Y) Tevens is het een manier om afvalstoffen af te voeren, dus ik zou me er niet direct druk om maken (: Succes verder met je mooie paard!

Cynthia1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:28

ziet er erg netjes uit het enige wat ik zie is dat je schouder naar achteren mogen dan ben je gelijk van dar voorover buigen af. voor de rest ga zo door

Cody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:41

Wat een mooi dier en jullie zijn een leuke combinatie. Voordat jullie echt serieus gaan dressuren....probeer een vertrouwensband met haar op te bouwen. Lekker naast haar gaan wandelen aan het halster (indien dat mogelijk is in de omgeving) en ontspannen rijden in de bak. Je bent wel een jaartje verder als je echt een vertrouwensband met haar hebt (spreek uit ervaring). Veel plezier en dat succes komt vanzelf. *D

xpattystagor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:40

Echt een heel mooi paard! Maar voor de rest ben ik het echt volledig eens met oji.

Stefiecapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 21:42

Ik vind het er ook niet slecht uitzien, ik rijd een paardje van 10 en die kent nog veel minder dan wat jij al doet op die leeftijd met je paard!

Blijf zeker verder trainen :) je geraakt er zeker wel samen

virginieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 00:19

Wat zien jullie er een leuke combi uit, heel mooi paard heb je!
Ik vind dat jullie al ver staan voor een paardje van amper 4.
Wat je zelf al aanhaalde is inderdaad je kijkt een beetje teveel naar dat mooie dier van je en bent zo wat naar voren gebogen , haal je schouders recht en dan is dat ook al opgelost denk ik :-)

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 00:31

Oh wat een mooi dier!!
Mijn merrie is drachtig van crescendo, ik droom letterlijk van een merrieveulen die er later zo uit gaat zien :o

Mag ik vragen hoe ze van karakter is? :)

Jullie zijn een mooie combi! Veel succes samen!

Tisicirenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:34

Wat een mooi dier!
Zoals de andere ook al zeggen, meer voorwaard neerwaarts. En misschien een idee om eerst aan je houding te werken. Al jij een stabielen zit hebt, zal je paard uit zichzelf ook beter gaan lopen.

Wanaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:17

Mooi dier en leuke combi. :j Maar let inderdaad op je houding. Verder ga ik mee met Cody. Succes!

Evi_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:32

Ik zou ze persoonlijk wat meer van van achteren rijden. Die achterhand er meer bij rijden, en na een tijd komt die voorhand dan wel vanzelf. Je paard is jong en moet zelfstandig leren lopen.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:43

aerdenhout1 schreef:
Ik mis de plaatjes van het vw nw.
Let inderdaad op het verkantelen, probeer in het vw nw het paard onderlangs mee te nemen in de wendingen.

100% eens..