Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Majabeestje schreef:Bij je instructrice durft ze ws niet meer te bokken omdat zij haar er wel 'door mept'. Ook al heeft ze pijn, ze laat het wel.
Ik zou je paard ook laten onderzoeken, kan me niet voorstellen dat ze na 1,5 jaar niks aan de hand jou ineens gaat uittesten. Kan natuurlijk wel, dan moet je daar wat mee. Maar niet voordat het medische aspect is uitgesloten.
Succes!
Mausvg schreef:Bij de dierenkliniek is het een combinatie van dierenarts en fysio. Zij keken samen naar mijn paard en belichten het dus ook van beide kanten. Dat was heel prettig. Wat altijd is lastig is bij Fries is dat ze hard zijn en niet snel de pijn laten zien. Ze gaven me ook complimenten dat ik was gekomen, het gebeurd volgens hen ook vaak dat dergelijke signalen genegeerd worden. Nu duimen dat het ook daadwerkelijk helemaal goedkomt! Aan mijn knuffels zal het in ieder geval niet liggen
smurffie schreef:2 flinke knallen is straffen, straffen is onmacht. Werken doe je samen met je paard, jou paard wilde jou wat aangeven en dat wordt eruit geslagen. Da's niet goed, zeker niet als je niet weet of het beest in orde is. De hals scheef dragen had jou instructrice zeker moeten zien.. ernaast en erop.
smurffie schreef:Iemand anders erop heeft duidelijk geen zin. Een merrie die al 1,5 jaar zonder problemen voor je loopt zou ik eerst laten nakijken. Als het probleem linksom vaker is dan rechts zou ik zeggen laat is naar haar eierstokken/baarmoeder kijken. Daarnaast kan een goede masseur/fysio/ osteo ook geen kwaad.
Persoonlijk zou ik haar er juist niet doorheen laten rijden voor ze na gekeken is.