201 punten in de B met Elfina

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Re: 201 punten in de B met Elfina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-15 13:14

Jup, zeker mijn autisme :')

Ik heb gisteren gereden met de beugels een gaatje langer. Dat was erg wennen, maar ik merk wel dat ik dan inderdaad beter mijn hakken uitdruk, minder knijp en daarnaast ook minder "been" geef! Dus dat houden we er voorlopig nog even in! :)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:16

Hele leuke combinatie. Als tip... probeer iets meer mee te voelen in de aanleuning. Je handen liggen nu erg passief. dus af en toe eens van de plaats af in je wendingen en meer dragen.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:27

Ah! Ik zie bij jou precies 't zelfde probleempje als wat ik zelf heb qua zit.
Ik ben van mening dat je benen een stuk stiller zouden liggen en het lichtrijden
er rustiger uit zou zien als je niet zo ver achter in t zadel terecht zou komen.
Dit kan doormiddel van het loslaten van je liezen zodat je als het ware wat verder
in je zadel 'zakt'. Dat je ietsje met een bolle rug zit (althans lijkt) kan je verhelpen door
je borstbeen iets op te tillen, zo span je je onderrug wat beter aan en ga je vanzelf
wat meer op je zitbeen zitten ipv echt je kont. Hopelijk heb je er wat aan! Op deze
manier zullen je benen verder naar achter komen te liggen en kan je ze laten afhangen
waardoor ze stiller liggen.

Eigenlijk een kwestie van je eigen 'loodlijn' iets rechter en iets meer naar voren gekanteld voor
jou idee. In draf blijven staan ipv lichtrijden of doorzitten is ook een mooie oefening hiervoor.

Verder vind ik het een erg leuk dier, ziet er lekker swingend en ontspannen uit :)

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:30

Leuk beestje! Ik mis alleen nog erg het balans, bij zowel paard als ruiter. Overgangen rijden en veel schakelen zal je paardje al een stuk sterker gaan maken denk ik, daardoor krijg je zelf ook meer gevoel en controle en het zal de middengangen ook verbeteren. Daarbij leert zij dan meer op jou letten ipv de dingen die om haar heen gebeuren.

Dit wordt nog wel wat hoor! :)F