Friese Bauke aan het werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ChevalNoir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:02

Vriendelijk gereden, mooie foto's. Fijn om te zien dat je eerst de teugels geeft, en als het vertrouwen er is, pas weer oppakt.

Het achterover zitten herken ik wel. Ik vind sowieso dat je zonder zadel bij snelle draf of hoof opgooien snel meer richting stoelzit gaat. De oplossing hiervoor ligt denk ik in de ontspanning van je (been)spieren. Ik heb wel altijd het gevoel dat wanneer je een beetje meer zo zit, dat je de rug van het paard een beetje ontlast (dat je minder in de rug prikt met je zitbeenknobbels).

Weet iemand hoe dat precies zit?

Freki

Re: Friese Bauke aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 20:19

Inmiddels lukt het blijven zitten en lang maken al stukken beter, door een tip die ik heb gekregen van een Bokker in dit topic, nog dank hiervoor!!

Mijn hoofdstel heeft een dikke rondgenaaide neusriem, met een bontje erover. Als je link naar verkoopsite wil, stuur even pbtje!

Inmiddels heb ik ookal gereden met een leren bitje, krulde zichzelf al helemaal op toen ik hem ietsje hoger instelde, lang en laag gaat prima. Iemand nog tips?

Ik heb zijn Friso zadel ook liggen, maar zijn bespiering is heel veranderlijk momenteel. Als dat iets stabieler wordt, wil ik ook weer met de Fryso gaan rijden, nadat de zadelmaker langs geweest is.

Freki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 19:04

Ondertussen met een Pesoa getraind, al een heel stuk verbetering!

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 22:03

Ik vind het heel vriendelijk gereden. Ik ben wel op de hoogte van deze methode. Over je benen en het achterover hangen ga ik mee met Shadow hier in dit topic. Het is de beste manier van uitleggen ik had het niet beter kunnen doen. Ik mis nog een stukje activiteit, ook al bij het inrijden maar ik vind dat je deze parel echt keurig aan het lopen hebt. Lekker vriendelijk, eerst geven, vragen en dan krijgen en aannemen. Mooi topic! Ga zo door. Chapeau... Enne.. Knappe fries!!

Freki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 22:24

Babsding, activiteit klopt hoor! hij had toen al 4 dagen achter elkaar flink getraind, dus zijn echte power was een beetje zoek! We werken nu zo'n 1 x in de drie à twee dagen. Alhoewel hij al acht is, is ie nog erg jeugdig in z'n koppie, dus daar krijgt hij de tijd voor!

Dankjewel!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 11:02

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 09:50

Is dat de Christ Iberica?

Jullie zijn een prachtige combi overigens, oogt heerlijk ontspannen!

Freki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 17:56

Het is inderdaad de Christ Iberica! Zit als een rots!

Dankjewel!

Lifebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:31

Ziet er inderdaad erg ontspannen uit. Mooi paard!

Lisa_Phantom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:01

Ziet er ontspannen uit! Probeer zelf rechtop te blijven zitten, dan is het gehele beeld mooier en je houding en zit functioneler! :)

Freki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 17:42

Beide bedankt!

Ik heb er al een hele tijd niet meer opgezeten, vooral in de lijnen gewerkt. Maar ik zal weer eens mijn mams meesleuren!:-)