Enorme voorruitgang Mirre (Burggraaf x Florestan)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:38

leuke merrie, een typische burggraaf!

Probeer meer op je kont te gaan zitten, je nijgt teveel voor in het zadel te blijven zitten.
Veel succes!

Emporio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:24

Wat een prachtig paard heb je! Wat me wat opviel is dat je je hakken veel (en hoog) optrekt, gezien je met een spoortje rijdt kan (dikgedrukt omdat ik natuurlijk jouw rijstijl zo niet perfect kan beoordelen omdat het moment opnames zijn) echt funest zijn voor je paard, omdat ze hierdoor afgestompt kan raken voor je beenhulpen. Mijn advies zou dan ook zijn, wacht echt eventjes met het spoortje tot je je benen wat stiller kan houden en oefen daarmee! Verder vind ik wel dat je handhouding super is en je instelling zelfs nog beter, je wilt namelijk echt het beste voor je paardje!
Ik bedoel dit goed, ik hoop ook dat je het goed oppakt :)

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 15:44

Persevero schreef:
Joolien schreef:
Ik denk dat ze zo kort wordt aaan de voorkant omdat je wilt sluiten, maar ze komt dan nog niet zo op the achterbeen. Wel al een stuk beter dan eerst hoor. Maar ze wordt wel korter aan de voorkant, maar niet dragender achter. Blijf idd opletten dat je het neusje eruit houdt.

Hier ben ik het mee eens, sterker nog ik denk dat het schrikkerige gedrag hier ook vandaan komt. Hoop niet dat dat heet bot over komt. maar ze loopt echt een beetje rond met de houding van "kijk mij mooi rond lopen". Sommigen merken al op dat je met je benen te veel moet doen. En ik snap dat het voelt en lijkt alsof het fijn gaat maar ik voorzie wel wat toekomstprobleempjes wanneer ze zo mag blijven lopen. Het ziet er een beetje 2 delig uit (ik zeg niet veel maar daar neigt het wel een beetje naar) Heb je haar voorvoeten wel eens horen ploffen tijdens de galop? Ze mag van mij in haar geheel gewoon echt wat meer doen.
Je bent leuk op weg hoor, en het is ook allemaal niet makkelijk. maar ben bang dat het schrikken ed nog veel erger gaat worden zo. Het moet wel echt van jou zijn.

bedankt voor je reactie! ook omdat je het vooral bedoelt om echt te helpen en niet af te kraken, dat kan je niet van alle reacties zeggen.

Je hebt gelijk, maar dat schrikachtige is heeeel stuk minder sinds wij op deze manier rijden, alleen dit filmpje was ik niet consequent genoeg hiermee bedoel ik dat aandrijven, het moet hup naar voren en dan benen stil inderdaad.

Het is ook zo, wanneer de controle nog meer van mij is, dus zoals dit kunnen terug nemen maar ook naar voren kunnen rijden wat nu gewoon niet makkelijk ging omdat ze moe werd, maar alsnog moet ze hierop reageren, ik ben soms gewoon te soft omdat ik dat denk ach ben nu al ff bezig maar juist het laatste stuk moet goed zijn natuurlijk.

haar voorbenen hoor je niet in galop overigens!

ik zal als het lukt vanavond een filmpje maken! normaal hoef ik haar namelijk niet zo naar voor te 'trappen'.

overigens ging het eergister enorm fijn, voorwaarts, makkelijk terug en helemaal los en soepel door haar hele lichaam. mijn lesgeefster vond dat ze een enorme sprong had gemaakt nu zo ontspannen te lopen. ook heeft ze die avond nergens van opgekeken (komt omdat IK de controle had ipv zij!)

ik moet eerlijk toegeven dat dit voor mij mentaal best nog moeilijk is afentoe, ik heb heel erg moeten omschakelen, want het was altijd mijn zieke paardje dat ik beschermde, dat deed/doe ik met rijden ook.
dus als zij daar heen wilt gaan we daar heen, gaat ze harder of zachter okee is goed, valt ze naar binnen dan vang ik haar op zulke dingen. Dit is ook een enorme stap geweest om dit los te laten en écht te gaan rijden.

sinds dien stromen de winstpunten binnen, kunnen we vaak geheel schrikvrij door de bak en anders kan ik haar er iederegeval normaal er langs laten lopen zonder gekkigheid.

@emprorio, bedankt voor je reactie! en zeker voor je compliment over mijn instelling, zoals ik hierboven zij is het soms mentaal best zwaar!
over mijn spoortje kan ik begrijpen dat je dat zegt. alhoewel ik normaal mijn benen écht een stuk stiller heb, ik zal hier van het weekend een filmpje van plaatsen! ik had gewoon niet moeten accepteren dat ze tegen me been bleef aanhangen, ze had gewoon na 1 keer been hup moeten lopen, ik moet consequenter zijn want mijn benen stil houden kan ik echt wel!

@knakker, dankjewel ! ja ze lijkt erg op burggraaf vind ik!
Het is niet mijn eigenzadel, mijn eigenzadel ligt niet goed en dit is een leenzadel maar nu zij beter gaat lopen, nóg breder is geworden is dit zadel ook niet helemaal 100% meer! het zit voor mij niet echt fijn , 17 inch is te klein voor mijn lange benen. dus voor mijn zit is dit absoluut niet optimaal, maar ik ga er op letten!!

@kusdeem,
bedankt voor je reactie! ik had idd mijn beugelriemen langer maar die moesten korter van mijn lesgeefster, weet even de reden niet meer! maar ik ga ze idd vanavond langer doen zodat ik beter kan zitten!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 19:08

MIRRE HET WONDERPAARD <3

Oke en nu een reactie waardoor mn post een keer mag blijven staan :P

Je benen zijn idd wat onrustig, maar wat zit je verder toch ontzettend netjes!

Ook leuk om te zien dat ze van voor steeds opwaartser begint te lopen! Keep up the good work!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re: Enorme voorruitgang Mirre (Burggraaf x Florestan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 12:03

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 16:31

Vandaag hebben wij wedstrijd gehad.
188 en 192 en 2x 2e! Ik ben zeker niet ontevreden. Nog 3 puntjes dan mogen we naar de L2!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 17:35

TS, gefeliciteerd met je punten van vandaag!
Volgens mij zijn jullie prima op weg, maar ik kan me vinden in de meeste posts.
Buiten het onrustige, liggen je onderbenen ook wat te ver naar achteren, waardoor je vaak ook een stoelzit lijkt te hebben. En je trekt je hakken omhoog, wellicht scheelt het al om deze uit te drukken.
Tempo controle is natuurlijk belangrijk, maar ook hierin moeten ze onder blijven treden en het achterbeen des te meer gebruiken, hoe meer je ze terug vraagt, hoe sterker het achterbeen er onder moet juist. Wat ik nu zie is een paard wat niet van achteren terug komt, maar van voren. Dit zie je ook terug in het filmpje bijvoorbeeld als je travers inzet, er zitten wat lichte storingen in waarbij ze haar rug weg drukt, nog meer impuls inlevert en dat is zonde. Tempo controle is niet makkelijk en moet juist van de voorwaartse wil komen. Juist door fijn actief te rijden, voorwaarts en met de juiste impuls eens kijken hoeveel je op je zit terug kunt komen zonder die voorwaartse drang, ritme en impuls te verliezen. Zodra je 1 van die belangrijke aspecten dreigt te verliezen, weer terug naar voren en opnieuw proberen. Ik zie overigens verbetering in het filmpje als je licht rijd, dus misschien is het licht rijden en doorzitten ook iets om mee te nemen. Korte stukken doorzitten zonder dat de activiteit en impuls veranderen.
Ik zie absoluut een fijne combinatie die zeker L waardig is, dus ik hoop dat je hier wat aan hebt!

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 17:44

Al het al dan niet positieve commentaar krijg al van anderen dus ik houd het alleen bij ;

Van harte gefeliciteerd met je goede punten en prijzen <3 <3
Geniet ervan Salina en ga zo door met Mirre _/-\o_

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 21:00

Vesceron schreef:
TS, gefeliciteerd met je punten van vandaag!
Volgens mij zijn jullie prima op weg, maar ik kan me vinden in de meeste posts.
Buiten het onrustige, liggen je onderbenen ook wat te ver naar achteren, waardoor je vaak ook een stoelzit lijkt te hebben. En je trekt je hakken omhoog, wellicht scheelt het al om deze uit te drukken.
Tempo controle is natuurlijk belangrijk, maar ook hierin moeten ze onder blijven treden en het achterbeen des te meer gebruiken, hoe meer je ze terug vraagt, hoe sterker het achterbeen er onder moet juist. Wat ik nu zie is een paard wat niet van achteren terug komt, maar van voren. Dit zie je ook terug in het filmpje bijvoorbeeld als je travers inzet, er zitten wat lichte storingen in waarbij ze haar rug weg drukt, nog meer impuls inlevert en dat is zonde. Tempo controle is niet makkelijk en moet juist van de voorwaartse wil komen. Juist door fijn actief te rijden, voorwaarts en met de juiste impuls eens kijken hoeveel je op je zit terug kunt komen zonder die voorwaartse drang, ritme en impuls te verliezen. Zodra je 1 van die belangrijke aspecten dreigt te verliezen, weer terug naar voren en opnieuw proberen. Ik zie overigens verbetering in het filmpje als je licht rijd, dus misschien is het licht rijden en doorzitten ook iets om mee te nemen. Korte stukken doorzitten zonder dat de activiteit en impuls veranderen.
Ik zie absoluut een fijne combinatie die zeker L waardig is, dus ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Bedankt voor je reactie.

Over mijn zit en benen, dit zadel zit voor geen meter voor mij. Ik kan niet anders dan in stoel zit zitten , beugels langer dan raak ik ze kwijt. We zijn hard op zoek naar een ander zadel.

Over tempo heb je gelijk maar zoals jij en andere bij andere paarden doet werkt niet. Mirre is van zichzelf ontzettend heet en looplustig (wat op het filmpje niet zo is omdat ze gewoon echt moe was en nieuwe dingen moest verwerken.) dat de travers niet goed gaat is logisch. 2e x dat ik dit deed.
Maar doordat zij looplustig is rijden we haar terug voor de controle, rijden we haar meer naar voren voordat ik geheel de controle heb dan is het hoofd eruit en dan kan je pas lachen kuchkuch...
Normaal gaan wij zo te werk:

Stap, omzetten(wijken etc). Veel schakelen, zo langzaam mogelijk maar ook door stappen. Draf ook. Tempo bouwen wij op als ik controle heb, geen controle gelijk terug behalve als ik denk dat ik het kan oplossen in hetzelfde tempo (waar wij nu erg mee bezig zijn). En dit keer waren wij aan de slag gegaan met travers en schouderbinnenwaarts. Ze heeft dus enorme spierpijn en was afgelopen dagen niet super fijn te rijden daardoor.

Binnenkort filmpje hoe ze 'echt' is ipv een moe paard. Dan zie je hoe looplustig ze is, en makkelijker achterbeen eronder zet, dat ik haar terug rijd zodra ze WILT gaan etteren en weer naar voren rijd zodra ze zich weer gedraagt.

Bedankt voor je hele uitleg, zo wordt ik bewuster van mijn zit. Het rijden is gewoon niet goed te beoordelen door dit filmpje. Ook al heb je als je dit zo ziet helemaal gelijk hoor. En nogmaals, het is geeeen makkelijk paard en heb er niet voor niets 4 jaar over gedaan om de juiste lesgeefster te vinden.

@silvia58, dankjewel!!! :) :)