Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Persevero schreef:Joolien schreef:Ik denk dat ze zo kort wordt aaan de voorkant omdat je wilt sluiten, maar ze komt dan nog niet zo op the achterbeen. Wel al een stuk beter dan eerst hoor. Maar ze wordt wel korter aan de voorkant, maar niet dragender achter. Blijf idd opletten dat je het neusje eruit houdt.
Hier ben ik het mee eens, sterker nog ik denk dat het schrikkerige gedrag hier ook vandaan komt. Hoop niet dat dat heet bot over komt. maar ze loopt echt een beetje rond met de houding van "kijk mij mooi rond lopen". Sommigen merken al op dat je met je benen te veel moet doen. En ik snap dat het voelt en lijkt alsof het fijn gaat maar ik voorzie wel wat toekomstprobleempjes wanneer ze zo mag blijven lopen. Het ziet er een beetje 2 delig uit (ik zeg niet veel maar daar neigt het wel een beetje naar) Heb je haar voorvoeten wel eens horen ploffen tijdens de galop? Ze mag van mij in haar geheel gewoon echt wat meer doen.
Je bent leuk op weg hoor, en het is ook allemaal niet makkelijk. maar ben bang dat het schrikken ed nog veel erger gaat worden zo. Het moet wel echt van jou zijn.

Vesceron schreef:TS, gefeliciteerd met je punten van vandaag!
Volgens mij zijn jullie prima op weg, maar ik kan me vinden in de meeste posts.
Buiten het onrustige, liggen je onderbenen ook wat te ver naar achteren, waardoor je vaak ook een stoelzit lijkt te hebben. En je trekt je hakken omhoog, wellicht scheelt het al om deze uit te drukken.
Tempo controle is natuurlijk belangrijk, maar ook hierin moeten ze onder blijven treden en het achterbeen des te meer gebruiken, hoe meer je ze terug vraagt, hoe sterker het achterbeen er onder moet juist. Wat ik nu zie is een paard wat niet van achteren terug komt, maar van voren. Dit zie je ook terug in het filmpje bijvoorbeeld als je travers inzet, er zitten wat lichte storingen in waarbij ze haar rug weg drukt, nog meer impuls inlevert en dat is zonde. Tempo controle is niet makkelijk en moet juist van de voorwaartse wil komen. Juist door fijn actief te rijden, voorwaarts en met de juiste impuls eens kijken hoeveel je op je zit terug kunt komen zonder die voorwaartse drang, ritme en impuls te verliezen. Zodra je 1 van die belangrijke aspecten dreigt te verliezen, weer terug naar voren en opnieuw proberen. Ik zie overigens verbetering in het filmpje als je licht rijd, dus misschien is het licht rijden en doorzitten ook iets om mee te nemen. Korte stukken doorzitten zonder dat de activiteit en impuls veranderen.
Ik zie absoluut een fijne combinatie die zeker L waardig is, dus ik hoop dat je hier wat aan hebt!