Starbreeze schreef:@Sizzle, of een hengstenketting onder de kin door.
Ik doelde meer op het uiteinde van het touw (of mijn teugel). Ik kan erg goed mikken
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ragdollcat schreef:Met een slof zou ik goed oppassen, je kan hiermee jouw paard ook uit onbalans trekken en het komt te vallen in de volle galop.
En als je jouw dier niet de baas bent op het laatste stukje kan je er beter niet meer ermee naar buiten gaan tot het probleem is opgelost. Want je brengt ook mogelijk anderen in gevaar en daar zat je ook mee in je hoofd.
Emmaa_ schreef:Ik heb prima les gehad over het gebruik van de slof, en ik geef ook niet met liefde een ruk aan een kant. Met de merrie die ik reed ging het echter gevaarlijke situaties opleveren, ik kreeg haar niet meer op de rem en aan het einde van het lange rechte pad lag een doorgaande (drukke) weg. Dan kies ik liever voor een keer flink, misschien te flink, corrigeren en daarna veilig en rustig op pad kunnen dan eeuwig aankloten met zwaarder zitten, halve ophoudingen en zigzaggen.
:
Alhoewel hij wel op het land staat (er is geen stal), dus dan zou ik hem eerst even vast moeten zetten na het rijden?? Hem op het land zetten is nl al eten natuurlijk...aeolusnr1 schreef:We hebben bijna alle hulpmiddeltjes al eens horen vernoemen nu hééééé.
Maar ik zou liever zeggen leer jezelf anders te gedragen, maak afspraken met je paard, leer beter zijn uitdrukkingen te zien en dus zo'n situaties voor te zijn, met andere woorden leer te communiceren met je paard.
Leer dus beter om te gaan met het dier "Paard", leer beter paard te rijden.
Het paard moet leren nageven, en nu is dit duidelijk net het tegenovergestelde.