tips voor galop

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Kar_lien

Re: tips voor galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:20

Ah jammer dat je daarom gestopt bent, maar inderdaad als je met een rotgevoel gaat omdat je 'moet' galopperen dan kan ik me voorstellen dat de lol er snel af is..

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:47

Heb je al priveles gehad?

Lepeltje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 22:26

Ineke, Binnenkort ga ik verhuizen en ik zoek dan een leuke manege in de omgeving van Zuidlaren/Drenthe. Wil ook best een eindje reizen voor een goed en leuk adres; dus mocht iemand iets weten, graag!

Britta, ik heb alleen nog maar priveles gehad en zodra ik de galop wat onder de knie zou hebben kon ik in een passende groep geplaatst worden.
Laatst bijgewerkt door Lepeltje23 op 10-02-16 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

PollyKnollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 22:36

Allereerst: Super goed dat u weer rijdt!
Ik had hier zelf ook heel veel moeite mee, toen ik ruim drie maanden niet had gereden na een schouder uit de kom en gebroken, maar nu gaat het bij mij weer goed! (het ligt er ook aan wat u gewend bent)

Zorg gewoon dat u begint op een paard dat u vertrouwt of een paard dat heel makkelijk zit. Het voordeel aan privéles is natuurlijk dat er constant op u gelet wordt, dus het zal na een paar keer vast wel stukken beter gaan. Ontspanning is het belangrijkste, dat komt vanzelf. Probeer het galopperen vooral niet te vermijden, dan wordt het alleen maar spannender!
Verder helpt het ook om naar andere mensen te kijken en te zien dat het allemaal wel meevalt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 08:05

http://musarrindill.nl is dan vlakbij je in de buurt. Is geen manege maar wie weet zijn er wel mogelijkheden.

http://www.foxan.nl Is wat verder weg, maar hier geven ze zeker weten lessen. Het voordeel van Ijslanders is dat ze niet zo groot maar wel sterk zijn en meestal vlakke gangen hebben. (Zit dus gemakkelijker, want je word niet heen en weer geslingerd in het zadel)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 08:50

Lepeltje23 schreef:
Ineke, Binnenkort ga ik verhuizen en ik zoek dan een leuke manege in de omgeving van Zuidlaren/Drenthe. Wil ook best een eindje reizen voor een goed en leuk adres; dus mocht iemand iets weten, graag!

Britta, ik heb alleen nog maar priveles gehad en zodra ik de galop wat onder de knie zou hebben kon ik in een passende groep geplaatst worden.

Ik heb brave paardjes aan huis staan. Mocht je het willen, dan wil ik je best op een rustige manier begeleiden met het rijden. Mijn brave haflinger heeft enorm vlakke gangen waardoor je lekker ontspannen kunt zitten.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 09:39

Zorg dat je gaat galopperen met een paardje met een heel rustige beheerste galop. Die zijn er best wel maar vraag er ook om. Vaak wat ouder paard met een mooie geschoolde galop die uit zichzelf al liever helemaal niet sneller wil. Zoals je je les beschrijft gaat of het het paard veel te snel voor jou of moet je je echt ooknog een beetje leren ontspannen omdat er niets aan de hand is.

Kar_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:22

Wat een lief aanbod Sure_lee!

Het komt vast helemaal goed, super dat je je niet uit het veld laat slaan door een slechte ervaring.

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:27

Ik hoor altijd veel goede verhalen voor kinderen over Les Chevaux. Ze hebben naast privelessen ook lessen met volwassenen, dus als je eenmaal weer lekker durft te rijden kun je bij een gezellige groep aansluiten

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 13:51

TS, ik zie dat je 'pas' vanaf eind 2014 rijd en ook nog een lange pauze hebt gehad.
Dat houdt dus in dat je ongeveer 1 jaar rij ervaring hebt denk ik?
In dat geval zou ik nog niet zoveel met de galop bezig zijn, probeer eerst eens aan je zit, balans, vertrouwen en ruitergevoel te werken in de stap en draf. Als je nog alle kanten op gaat, maar net blijft zitten en eigenlijk geen idee hebt wat je moet doen zoals in de OP staat, is galop misschien gewoon nog wat te vroeg. Zorg dat dit in draf al wat beter gaat en dat je een stabiele en onafhankelijke zit hebt, dan kun je hiermee en met steeds meer vertrouwen langzaam aan wat aan de galop gaan werken.
Succes met het vinden van een fijne plek om verder te leren!

Lepeltje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 00:03

Bedankt iedereen voor de alle leuke tips en lieve en warme reactie's! Surelee jij ook voor de spontane uitnodiging; wat ontzettend lief! Komt goed, zodra ik ben verhuisd (eind maart) en wat gesetteld ben wil ik weer gaan beginnen met paardrijden want ik vond het vooral in het begin (toen er nog geen druk was) zo enorm leuk en heb er ook echt van genoten.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:24

Graag gedaan. Aarzel niet om me een berichtje te doen als het begint te kriebelen...