elinebakker schreef:Kijk eens naar het verschil tussen foto 3 en 4. Op drie zie ik strenge handen en een pony die zijn rug wegdrukt. Op foto 4 heb jij je handen mooi naar voren (laag vind ik persoonlijk geen ramp, als je ze maar niet naar je toe trekt maar juist naar voren werkt), tilt je pony zijn achterbenen onder de massa en spant hij zijn buik (rug omhoog). Dit beeld moet je naartoe, maar dan ook zelf in een ontspannen houding. Nu heb je nog een knik in je pols omdat je mogelijk contact zocht, probeer dit te verkleinen. Ook zit je in een stoelzit, dat kan mogelijk door je beugels komen of onstabiliteit. Op deze manier ga je spieren kweken waardoor je pony makkelijker onder kan treden. Maar geef hem de ruimte en werk van achter naar voren, zoals op foto 4.
ik vind het nog wel mee vallen, ze heeft al veel verbeterd. haar houding komt grotendeels ook door het zadel. dus daar kun je eigenlijk niets van vinden. en ja het knikje in de pols is niet gewenst maar ik zie dat , het inwerken van de hand, een punt is waar je zelf ook nog aan moet werken.