Na 2 weken rust, het verschil (Buddy)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 17:11

daisssx schreef:
Sorry maar je moet je beugels toch echt een gat of 4 langer maken. :7
Ik weet niet of je veel steun in je zadel hebt? Want dat maakt erg veel uit hoe je zit!

het is een springzadel dus juist niet langer maken maar korter. het zadel is er niet voor gemaakt om met te lange beugels te gaan rijden daarvan raak je juist uit balans

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 17:23

elinebakker schreef:
Kijk eens naar het verschil tussen foto 3 en 4. Op drie zie ik strenge handen en een pony die zijn rug wegdrukt. Op foto 4 heb jij je handen mooi naar voren (laag vind ik persoonlijk geen ramp, als je ze maar niet naar je toe trekt maar juist naar voren werkt), tilt je pony zijn achterbenen onder de massa en spant hij zijn buik (rug omhoog). Dit beeld moet je naartoe, maar dan ook zelf in een ontspannen houding. Nu heb je nog een knik in je pols omdat je mogelijk contact zocht, probeer dit te verkleinen. Ook zit je in een stoelzit, dat kan mogelijk door je beugels komen of onstabiliteit. Op deze manier ga je spieren kweken waardoor je pony makkelijker onder kan treden. Maar geef hem de ruimte en werk van achter naar voren, zoals op foto 4.

ik vind het nog wel mee vallen, ze heeft al veel verbeterd. haar houding komt grotendeels ook door het zadel. dus daar kun je eigenlijk niets van vinden. en ja het knikje in de pols is niet gewenst maar ik zie dat , het inwerken van de hand, een punt is waar je zelf ook nog aan moet werken.

elinebakker

Re: Na 2 weken rust, het verschil (Buddy)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 17:54

@persevero Waar ik zelf aan moet werken? Waarom word ik hier beoordeeld?
TS vraagt om tips, ik geef onderbouwd advies. Ik schrijf wat ik zie, zodat TS daar de volgende keer op kan letten. Ik kan een heleboel vinden, het is de TS die beslist wat ze er mee doet. Enigszins vreemde post van je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 13:43

Vind persoonlijk dat er weinig mis is met het plaatje, op foto 1 na, maar begrijp dat het een foto is uit een eerder topic. Volgens mij wordt het lastig rijden voor TS als ze haar beugels langer maakt: ze zit op een springzadel. En waarom zou je daarop geen rondje dressuur kunnen rijden? Tip? Lekker doorrijden TS en kilometers maken, ziet er wbt houding echt niet verkeerd uit!

Tyrant_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 19:46

Morgen heb ik springles, en dan kan ik eindelijk aan de eigenaar vragen of ik geen dressuurzadel of vzhzadel kan hebben voor hem. Dus daar wordt aan gewerkt!
Bedankt allemaal voor de tips, ik wil jullie echter een kleine verbetering laten zien.

Ik wens geen commentaar te krijgen over het feit dat ik op sportschoenen rijd. Dit was omdat ik eigenlijk helemaal niet ging rijden, maar een vriendin ging rijden. Hij nam zijn bit vast en ging lopen met haar, dus ben ik er even opgesprongen.
Pony loopt ook achter de teugel en daar ben ik me bewust van op de foto, maar ik had wel het gevoel dat hij zijn rug minder wegdrukte.. Zijn trouwens de enige 2 foto's die ik heb van die dag, dus hij liep zeker niet heel de tijd zo! Let vooral op mijn handen! Is dit de juiste plaats?

1. Afbeelding

2. Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:52

Ik vind je handen zo heel netjes kwa hoogte! (alleen nog rechtop houden, maar hee we kunnen niet alles tegelijk he! :) ) Als je pony de juiste hoofd hals houding aanneemt zullen je armen op deze manier ook het verlengde zijn van je teugels. :j

Dino_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:50

Ik zou proberen je handen iets hoger te dragen en inderdaad je beugels een paar gaatjes langer, dan kun je stabieler zitten.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:29

Je handen zijn idd beter zo.
Wel moet je de pony direct achter de teugel vandaan rijden. Je wil echt niet dat de pony daar een gewoonte van maakt om zich aan je hulpen te kunnen ontrekken. Dat van zijn rug wegdrukken is echt veel makkelijker op telossen dan dat ze steeds achter de teugel gaan....

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:36

Met dit zadel hoef je je beugels niet langer te doen hoor :+ Ik vind het juist heerlijk met een springzadel te rijden, ongeacht ik een dressuur- of springtraining heb. Dressuur rijden kan dus prima met een springzadel, alleen moet je er wel fijn op kunnen zitten. Het ene zadel is het andere niet :)

Succes in ieder geval, de ontwikkelingen zien er goed uit! Je mag best iets zekerder worden van jezelf +:)+

Tyrant_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 16:33

Update!
Ik heb afgelopen zondag springles gehad waaruit ik zeer veel geleerd heb en hij ook veel ontspannender was.
1. inrijden:
Afbeelding

2. inspringen:
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

Zo! :)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 18:53

Van hetspringen heb ik echt geen verstand en kan ik geen tips geven.
De inrij foto wel ;-).
Je ziet daar dat je handen ongelijk staan. Een strenge binnenhand dus. Breng je hand meer opzij ipv naar je toe als je wilt afbuigen. (En handen rechtop ;-) )

Tyrant_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 20:18

^denk dat dit was omdat hij iver cavalleti's gegaan was en niet recht naar de overkant liep :). Corrigeren dus eigenlijk.. maar bedankt voor de tip!

Ook slecht nieuws.. helaad geen vzh zadel voor Buddy omdat hij een moeilijke rug heeft (veel zadels zijn te lang). Als ik genoeg gespaard heb, zit het er goed in dat ik wel een dressuurzadel koop.. dit ligt momenteel nog kiet binnen handbereik..

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:30

Ik vind de eerste spring foto er netjes uit zien. Bij de tweede foto mogen de hakken omlaag gedrukt worden, zo hou je druk op de beugels en klem je niet zo erg met je benen. Ohja en blijf naar voren kijken boven de sprong. Verder heb je een hele leuke pony! :)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:30

Corrigeren moet ook met je binnenhand van de hals ipv naar je toe ;-)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 10:09

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.