Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
anneliesdj schreef:Ik begrijp je verhaal niet volledig.
Klopt het dat je haar hebt gereden en gekocht en dat ze vervolgens 2 weken niets heeft gedaan en nu (voor het eerst bij jou, in een vreemde omgeving, met nieuw zadel op, met zadelmaker erbij) zich ineens gedraagt alsof er nooit iemand op heeft gezeten?
Wat bedoel je met 'ze is zadelmak en ingereden maar moet nog doorgereden worden'?
Hoe lang was ze effectief onder het zadel? 2 weken, 4 weken, 3 maanden? Zadelmak maar moet nog doorgereden worden is nogal een breed begrip.
dresjoepie schreef:Oke mijn vraag was omdat ik al vaker heb gezien dat een paard uit zijn plaat ging omdat die dat leer op zijn rug niet gewend was
Lijkt me ook dat het zadel niet paste wat vervelend denk je eindelijk iets gevonden te hebben
Mag ik vragen wat voor zadel je nu erop had? Ze willen met de overgang van sprinzadel naar dressuur bv nog weleens reageren
Alice13 schreef:Ik kan me alle scenario's wel indenken. Ik heb alles dan zelf ook wel mee gemaakt
Jij hebt te maken met een jong paard die idd misschien nu pas beseft wat er allemaal gebeurd!
Zadel zal haar idd heel anders voelen en dat kan ook reactie geven.
In verleden had ik een merrie die elke nieuwe berijder en of ander zadel eerst uit probeerde. Naar drie rondjes rodeo was ze braaf en kon je rijden. Dit was goed door gereden paard volledig op de foto geen mankementen.
Mijn vroegere bijrij Fries had een hele gevoelige rug. Ik heb daar toen d'r tijd zelf een goed passend zadel bij gekocht. Merrie is bij mij altijd braaf en lief geweest. Maar toen ik weg ging zadel mee nam (eigenaar oude zadel weer ging gebruiken) heeft ze er heel wat potentiële bijrijders afgebokt.
Als je je oude zadel nog hebt zou ik die eerst proberen. Als hiermee probleem zich oplost weet je waar het aan licht
Collie2008 schreef:Ben ik de enige die een wellicht niet perfect passend zadel niet vind passen bij zulke reacties? Ik denk dan eerder aan langer bestaande pijn in de rug?