Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
wel stappen we op met krukje en heeft ze een gelding onder het zadel voor haar oudedamesruggetje Toothless schreef:aeolusnr1 schreef:"Ze blijft weer keurig staan behalve als mevrouw geen zin heeft "
Da kan toch ni waar zijn héééééé.
Ofwel lukt het, ofwel lukt het niet, als het de éne keer wel lukt en de andere keer niet is het toch niet in orde hé.
Het is een merrie. Die hebben er soms nou eenmaal geen zin in.
Femke_Nikita schreef:Oja! Gelding/gel-ding
ik bedoel zo'n gel kussentje als schokdemper. Het paard is een merrie. Meestal blijft ze nu staan. Ik stap op en singel weeraan met los teugeltje!alleen soms heeft ze gewoon een bui en dan moeten we even flink streng zijn
midgie schreef:Femke_Nikita schreef:Oja! Gelding/gel-ding
ik bedoel zo'n gel kussentje als schokdemper. Het paard is een merrie. Meestal blijft ze nu staan. Ik stap op en singel weeraan met los teugeltje!alleen soms heeft ze gewoon een bui en dan moeten we even flink streng zijn
Je stapt op en singelt dan aan??
Dat is echt het slechtste wat je kan doen, je paard vanaf de rug aan singelen, daar komen ook vaak rugproblemen van,
Je hefboom kracht is veel meer als je vanaf de rug aansingelt,
Je kan ook nooit voelen of dat het te strak zit, omdat je dat alleen kan voelen onder de buik, er moet altijd een hand tussen de singel en het paard kunnen en die plek is dus onder tussen de voor benen,
De spieren hebben zuurstof nodig,
Vanaf het zadel singel je altijd te strak, ook al denk jij van niet, dus singel aan voor je opstapt en blijf er dan vanaf, ook al blijkt het dat hij te los zit, het paard mag tenminste toch wel ademen neem ik aan
is nooit nodig met 2 mensen