Taran aan het springen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Myrz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 19:37

chanickyo schreef:
Hey Elena, in je profiel staat zovan; deze mensen heb ik gemeet, wrom sta ik er niej tussen Verward ?? My Luf Hiltom, kiss & hugss myrthe

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 19:41

Ik vind het een leuk paardje maar hij loopt wel erg met zijn neus naar voren met rijden.
Dat de foto´s zijn wel goed gelukt.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-04 20:24

animals schreef:
Ik vind het een leuk paardje maar hij loopt wel erg met zijn neus naar voren met rijden.
Dat de foto´s zijn wel goed gelukt.

Helaas is dat zijn favoriete houding. Zelf krijg ik hem nu wel aardig rond, waar Elena ook getuige van is. Maar met vreemden is het een ramp. Dus iemand die uitdaging aan wil gaan om met een eigenwijze pony netjes dressuur te rijden? Elena zat er voor de tweede keer op, en kent hem verder niet. Taran is echt vervelend met vreemden. Of hij is sloom, of hij is onstuurbaar. Terwijl hij bij mij heet is, en ook stukjes heel lekker gaat nageven.
Overigens hebben we geen selectie gedaan bij de foto's, dus de mindere staan er ook op.

Dat opzijklappen, uhmm, dat is ook een truukje van hem. Ik heb het hem aardig afgeleerd, maar ja met iemand anders probeert hij het weer. En dan is hij niet te sturen.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 20:44

koele foto`s joh..
wel leuk dat die het leuk vind junta is der ook helemaal weg van die galoppeert tegenwoordig weer terug als ze een hinhernis buiten ziet die vind het egt geweldig Lachen

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 23:05

je moet pas in verlichte zit gan als het paard afzet. en soms wat meer je handen mee een paarkeer heb je ze heel dicht bij je het moet wat natuurlijker gaan maardat leer je van zelf suc6 ermee

chanickyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 09:00

Alikesflame schreef:
je moet pas in verlichte zit gan als het paard afzet. en soms wat meer je handen mee een paarkeer heb je ze heel dicht bij je het moet wat natuurlijker gaan maardat leer je van zelf suc6 ermee

Ja ik had ookal gezien dat ik wel vroeg verlicht ging zitten, op de foto's maar toch bedank Haha!

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 09:31

Enorm leuke foto's je kan zien dat beiden het springen erg leuk vinden! Ik zag wel erg veel boogjes in de teugels, tijdens het springen. Misschien kan je proberen om wel mee te geven met je handen, maar toch contact te houden met de mond, door zeg maar je ellebogen en polsen zo ontspannen te houden dat de pony ze meeneemt in de sprong, in plaats van ze zelf naar voren te steken.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 10:45

je zegt dat ie over het hoogste van het kruisje springt, dus je stoot je knieen steeds bijna! Heb ik hier een tip! leg 2 balken op de hindernis zodat de punt van die 2 balken op de hindenris tegen enlkaar aanstaan, zo leert je paard in het midden springen, bovendien zal die dan ook heel bol springen! Je kan er nog een balkje voor leggen voor de afstand!

Succes verder leuke foto's!

Bayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 18:22

superleuk paardje
zo te zien vind hij springen wel helemaal de max!!!

xdroopyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 18:26

Ziet er goed uit..Haha!

Jinkiepinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 18:47

Hey!Leuke foto's maar nog wel wat oefenen,maar ik vind dat 't toch al wel goed gaat,op sommige foto's valt op dat je niet meegaat met je handen en wat zeker niet mag is dat je pony na de sprong direkt afslaat!!Goed op letten enne....nog véél plezier!!! OK dan! Knipoog

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 20:17

BounceBabe schreef:
je zegt dat ie over het hoogste van het kruisje springt, dus je stoot je knieen steeds bijna! Heb ik hier een tip! leg 2 balken op de hindernis zodat de punt van die 2 balken op de hindenris tegen enlkaar aanstaan, zo leert je paard in het midden springen, bovendien zal die dan ook heel bol springen! Je kan er nog een balkje voor leggen voor de afstand!

Dit snap ik niet. Zoals ik het nu begrijp lijkt het me een gevaarlijk iets. En dan krijg je toch in het midden een hoog punt? Heb je misschien een voorbeeldplaatje? Balkje ervoor ligt er meestal wel, maar we gingen toch niet zo hoog springen, dus het ging zo ook wel met een kruisje. Bij het steiltje ligt er wel een balke voor.

Dat de pony direct afslaat kan ze niet zoveel aan doen. Het stuur is weleens zoek als er vreemden opzitten. Toch reed ze hem heel netjes, en ging het prima verder.