Verbetering tov vorige topic? Wainonia @ Work

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blon_D

Re: Verbetering tov vorige topic? Wainonia @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 23:57

Leuk paard heb je! Er moet inderdaad her en der gesleuteld worden maar dat zal vast goed komen.

Ik denk dat het voor jouw merrie belangrijk is om meer voorwaarts neerwaarts te lopen. Een longeerhulp zou je hier goed bij kunnen helpen omdat jouw merrie daar van leert hoe zij haar lichaam weer goed moet gebruiken. De pessoa zou ik in een later stadium zeker weer gaan gebruiken, maar denk dat nu vooral van belang is dat ze er niet te veel in gedwongen wordt en dit is imo bij een pessoa sneller het geval ivm het toch wat lastiger afstellen.

Ik las al ergens een tip over springen. Als ik het goed begrijp ben je zelf geen springfanaat, wat je zou kunnen overwegen is om een paar simpele lage hindernissen te bouwen en je paard hier eens tijdens het longeren (zonder hulpteugel) over te laten springen. Dit is zo ontzettend goed om het lichaam wat losser te maken. Ik ben zelf ook geen springer maar mijn ruin doet die standaard iedere week 1x en ik merk echt verschil!

Verder zou je naast merriebrok tijdelijk senioren priores slobber bij kunnen voeren. Dit is goed en makkelijk opneembaar waardoor je merrie weer wat meer body krijgt. Ik zou niet oneindig merriebrok voeren omdat ik vermoed dat senioren priores beter opneembaar is. Daarnaast zou je evt (als je dat nog niet doet dagelijks een scheut lijnzaadolie over het voer kunnen doen)

Wat je zadel betreft zou ik deze zelf toch nog iets verder naar achteren leggen. Imo pas je er wel goed in, denk dat de blokjesrijbroek het beeld wat vertekent. Ik begrijp dat je een boel zadel ellende achter de rug hebt. Ik begrijp ook heel goed dat je nu niet direct staat te springen om weer een ander zadel aan te schaffen. Dit zou ik zelf ook niet hebben gedaan. Geef je paard wat tijd om weer aan te sterken en ga desnoods helemaal back to basics, dus eerst op eigen benen lopen, en aan het been, dan maar even niet aan de teugel als je al M1 mag starten heb je dat niveau heel rap weer opgepakt hoor! Succes met trainen je hebt een leuk paard, ik ga nu even het veulen bewonderen ;)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 11:26

Hierbij een impressie van het longeren: [TVG] Wainonia aan de longe

Ze laat zich veel beter los aan de longe zie ik nu. Ik denk inderdaad dat het slim is om eerst haar bespiering zo weer sterker te maken zodat we straks met een goede basis verder kunnen. Bedankt voor jullie tips hier!