Vriend leren rijden, wat te doen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annoya

Re: Vriend leren rijden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 19:30

Dat denkt ik niet Zeepsop, dat hangt maar net van het karakter van de persoon. Toen ik een 10 jarig manege ruitertje was naaide mijn lespony er ineens tussen uit en spring over een kruisje wat nog in de bak stond. Ik ben nog 3 passen blijven zitten en toen viel ik. Ik was toen een beetje geschrokken, maar na een paar dagen vond ik mezelf erg stoer.. Ik had als eerste gesprongen van alle kinderen uit mijn lesgroep. Dus vroeg ik de volgende week of ik weer mocht springen.

TS als je pony buiten braaf is, is het misschien leuk om je vriend de pony te laten uitstappen tijdens een mini buitenritje. Dat is weer wat afwisseling voor vriend en jij wandelt gewoon mee evt kun je voor de veiligheid een halstertouw om doen.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 19:34

Buitenritjes doen we ookal! Gaat hij gewoon los en draaft daar ook al. Dat gaat allemaal prima :)

Ik denk dat hem gewoon laten springen in de ''hoop'' dat hij valt averechts werkt. Het kan goed gaan en dan wil hij meer, maar ik denk dat als hij valt dat het inderdaad zo werkt zoals Zeepsop zei.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 19:37

Annoya schreef:
Dat denkt ik niet Zeepsop, dat hangt maar net van het karakter van de persoon. Toen ik een 10 jarig manege ruitertje was naaide mijn lespony er ineens tussen uit en spring over een kruisje wat nog in de bak stond. Ik ben nog 3 passen blijven zitten en toen viel ik. Ik was toen een beetje geschrokken, maar na een paar dagen vond ik mezelf erg stoer.. Ik had als eerste gesprongen van alle kinderen uit mijn lesgroep. Dus vroeg ik de volgende week of ik weer mocht springen.

Het was niet 1 keertje eraf vallen. :+ Heb het zeker wel een keer of 10 geprobeerd. Lag misschien ook wel aan de manege waar ik reed, maar ik was t zat.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 01:00

stoppen zelf les te geven, en laat je vriend echt les krijgen door een echte lesgever.
leren rijden doe je niet op één paard dat doe je op heel veel verschillende paarden.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 08:22

Hij krijgt les, alleen niet elke week ivm de kosten. Hij durft nog niet op andere paarden maar dat komt vanzelf, laatste tijd gaat het rijden erg goed dus krijgt hij wat meer zelfvertrouwen. Het enige wat ik doe is hem aangeven welke oefeningen hij kan doen zodat hij niet doelloos rondjes rijdt.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 16:45

Heb het besproken met hem en hij wil nu gaan proberen om andere paarden te rijden.
Heb van een stalgenoot al een paardje aageboden gekregen :)

Voorlopig gaan we proberen of hij andere paardjes kan rijden en gaan we lekker aan de slag met de tips!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 12:35

Helemaal goed om te horen! Dan gaat hij vast snel vooruit!