Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Floortz schreef:Ik gebruik altijd afwasmiddel. Schuimt het lekkerste hoor...![]()
Bowen schreef:....Is gewoon een fijne aanleermethode. Valt bij mij onder het waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
er is ook een andere makkelijke methode. Niets met smeerseltjes, maar met de clicker. Voor de snelle kijker: zie 1,40 min.
https://www.youtube.com/watch?v=EhfaJevzvMM
bellehorses schreef:Ik durf toch wel te zeggen dat ik die van mij goed rijdt maar ze heeft nog nooit het schuim op haar mond gehad. Zal het morgen eens voorleggen aan mijn instructrice.
Simpelman schreef:Wanneer een paard zijn onderkaak vast zet/aanklemt vanuit onzekerheid of angst dan zal het tegelijkertijd zijn onderhals en rug aanspannen.
Wanneer we in staat zijn om de onderkaak te laten ontspannen dan volgt de rest meestal ook.
Marg schreef:Denk dat het ook een aanval is op de tanden en het glazuur daarvan.
Lillian__ schreef:gewoon heel hard zagen, laat je paard ook van los (lees achter de teugel, valse knik and so on)
Misschien zorgen dat je fatsoenlijk impuls heb, een actief achterbeen en dat ze haar buik spieren gaat aanspannen? Of neem les? Paard na checken door een osteopaat? Zadel laten controleren?