Leuke afwisseling gezocht voor echte dressuurmiep

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Heleennn

Re: Leuke afwisseling gezocht voor echte dressuurmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 15:06

Ik ben ook een echte dressuurmiep! :') Als afwisseling ga ik soms wat springles nemen, longeren, een rondje buiten rijden in stap (ik heb ook zo'n dapper dressuurpaard! :P ) of gewoon wat tutten, toiletteren, sokjes wassen,... Dat soort dingen, of ik laat haar gewoon op de wei staan met d'r viendjes en doe een dag eens niets :D

JudithGigi

Re: Leuke afwisseling gezocht voor echte dressuurmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:37

Misschien proberen een paar dressuuroefeningen aan de hand te doen (bv die van rechtrichten).
Mijn paard vond dat verschrikkelijk interessant :)

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:43

Voor leuke inspiratie voor schriktrainingen zoek eens op Tristan Tucker. Er zijn veel meer uitstekende trainers die leuke dingen op het gebied van schriktraining doen, maar Tristan Tucker richt zich vooral op sensibele dressuurpaarden. Zijn visie is dat ook een dressuurpaard dapper en moedig kan zijn. Heel leuk om hem aan het werk te zien.

Verwijderd00

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 22:21

Misschien wat grondwerk doen? Verder zou je je paard ook een verwendag kunnen geven: lekker poetsen, eventueel wassen of wandelen...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 22:23

Je kunt prima zelf wat simpele WE achtige oefeningen uitzetten in de bak, vinden ze ontzettend leuk!
Een zeiltje of stuk vloerkleed als bruggetje, wat balkjes waar je overheen en tussendoor kunt.
2 staanders waar je tussen stil moet staan en iets over moet hangen, wat pionnen om te slalommen.
Dan wordt het rijden in de bak ineens veel interessanter!

En verder werken aan de lange teugel, dubbele longe, aan de hand, los etc...