midgie schreef:Als het paard wel kan ontspannen aan de longe en onde rhet zadel niet dan ligt het aan de ruiter , wat trouwens meestal het geval is,
Wat doe je aan gymnastiseren?
Het dier geeft duidelijk aan dat hij het gene wat jij wil niet kan uit voeren, ga opzoek waarom ze het niet kan, los het niet op met een ander bit want daar word geen enkel paard beter van , los het op door het paard soepel in het lijf te krijgen en houden, werk met een tinker vooral met zachte hulpen anders gaan ze zich tegen je keren, neem een lesgever die meer weet over het ras en ook een lesgever die jou kan helpen met het soepel maken van het lijf en ook dat doe je niet met een bit
TS gaf aan dat ze niet zo goed is in longeren. A.s. maandag ga ik eens kijken hoe ze is met longeren en of ze daar wel wil ontspannen. Ik ken TS persoonlijk en sta in de buurt. Heb zelf ook een tinker die jaren geleden hetzelfde heeft uitgevoerd. (De paarden lijken qua uiterlijk, maar ook zeker in karakter veel op elkaar). Ik ben het met je eens dat je met zachte hulpen moet werken. Als ze het eenmaal niet willen, gaat het vaak ook echt niet meer gebeuren. Zeker niet als je boos wordt. Je moet alleen wel heeeel consequent zijn.
Dus ik ben benieuwd maandag. Ben zelf echt geen topruiter, maar mijn zware tanker is nu op twee vingers te rijden. En het meeste zelf voor elkaar gekregen. Ik heb vroeger een instructrice gehad wat heel goed klikte (helaas is zij er toen mee gestopt) en toen nooit meer een fijne gevonden. Soms raakte m'n paard geheel over de zeik, hinneken in de bak. Dus idd een instructrice die het paard respecteert en accepteert is zeker nodig. Al verwacht ik dat dat bij TS wel goed zit.