Tinkermerrie staakt/houdt bit vast.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:24

midgie schreef:
Als het paard wel kan ontspannen aan de longe en onde rhet zadel niet dan ligt het aan de ruiter , wat trouwens meestal het geval is,

Wat doe je aan gymnastiseren?
Het dier geeft duidelijk aan dat hij het gene wat jij wil niet kan uit voeren, ga opzoek waarom ze het niet kan, los het niet op met een ander bit want daar word geen enkel paard beter van , los het op door het paard soepel in het lijf te krijgen en houden, werk met een tinker vooral met zachte hulpen anders gaan ze zich tegen je keren, neem een lesgever die meer weet over het ras en ook een lesgever die jou kan helpen met het soepel maken van het lijf en ook dat doe je niet met een bit

TS gaf aan dat ze niet zo goed is in longeren. A.s. maandag ga ik eens kijken hoe ze is met longeren en of ze daar wel wil ontspannen. Ik ken TS persoonlijk en sta in de buurt. Heb zelf ook een tinker die jaren geleden hetzelfde heeft uitgevoerd. (De paarden lijken qua uiterlijk, maar ook zeker in karakter veel op elkaar). Ik ben het met je eens dat je met zachte hulpen moet werken. Als ze het eenmaal niet willen, gaat het vaak ook echt niet meer gebeuren. Zeker niet als je boos wordt. Je moet alleen wel heeeel consequent zijn.

Dus ik ben benieuwd maandag. Ben zelf echt geen topruiter, maar mijn zware tanker is nu op twee vingers te rijden. En het meeste zelf voor elkaar gekregen. Ik heb vroeger een instructrice gehad wat heel goed klikte (helaas is zij er toen mee gestopt) en toen nooit meer een fijne gevonden. Soms raakte m'n paard geheel over de zeik, hinneken in de bak. Dus idd een instructrice die het paard respecteert en accepteert is zeker nodig. Al verwacht ik dat dat bij TS wel goed zit.

Ginootje

Re: Tinkermerrie staakt/houdt bit vast.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 21:19

Bedankt voor alle reacties,

Ik ben nu niet in staat zelf te rijden dus een vriendin van mij heeft vandaag op Jinty gereden en ik heb het gefilmd voor de geintresseerde kan ik dit filmpje wel pben of hoe dat ook werkt... (Nog nooit een filmpje online gezet)

Maar we rijden nu met een dubbel gebroken bustrens en ik heb een heel ander paard helemaal ontspannen alleen als ze nu in de aanleuning loopt moeten we haar nog wat actiever krijgen..
Mijn vriendin rijdt niet vaak op mijn paard en de keren dat ze normaal reedt was het een groot gevecht en nam ze haar compleet in de maling.

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 01:55

Fijn om te horen! Dat actievere komt wel, ga heel veel schakelen in je rijden dan wordt het rustig wel beter denk ik. :)

Daisy_Izzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 02:23

Je hebt een speciale bit passer, laat die eens komen :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 07:09

Ander bit zou ik niet doen, maar denk dat een andere lesgever de oplossing kan zijn. In ieder geval wat beter bij jou en je paard past. En vooral heel belangrijk om te leren los laten en dat is niet makkelijk, maar wel heel goed mogelijk. Het is mij in ieder geval wel gelukt.

Mijn fjord ging dan niet zo zeer in de staak, maar als hij zijn zin niet kon krijgen ging hij vol met mij aan de haal en liet me alle hoeken van de bak zien. Of hij trok me uit het zadel en dan zat ik op zijn nek en hij had zijn zin weer gekregen.

Boos worden had geen zin en werd paard alleen maar gefrustreerd van met als gevolg dat hij behoorlijk gevaarlijk kon worden. Hoewel hij heel lief en onderdanig leek was hij dus heel dominant. Moet nog steeds opletten ondanks dat hij al 18 jaar is. Geef hem een vinger en hij neemt beide handen met risico dat hij gewoon over je heen loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 15:08

Je mag mij het filmpje wel sturen hoor :)

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 18:40

Marcella schreef:
Ander bit zou ik niet doen, maar denk dat een andere lesgever de oplossing kan zijn. In ieder geval wat beter bij jou en je paard past. En vooral heel belangrijk om te leren los laten en dat is niet makkelijk, maar wel heel goed mogelijk. Het is mij in ieder geval wel gelukt.

Mijn fjord ging dan niet zo zeer in de staak, maar als hij zijn zin niet kon krijgen ging hij vol met mij aan de haal en liet me alle hoeken van de bak zien. Of hij trok me uit het zadel en dan zat ik op zijn nek en hij had zijn zin weer gekregen.

Boos worden had geen zin en werd paard alleen maar gefrustreerd van met als gevolg dat hij behoorlijk gevaarlijk kon worden. Hoewel hij heel lief en onderdanig leek was hij dus heel dominant. Moet nog steeds opletten ondanks dat hij al 18 jaar is. Geef hem een vinger en hij neemt beide handen met risico dat hij gewoon over je heen loopt.

Een andere instructrice gaat er niet komen ;) Ik ben met haar nog nooit zover gekomen als sinds ik les heb van haar! Ander bit is de beste keuze ooit geweest gewoon weer terug naar waar we in het begin ook mee reden :) Dat ik moet leren los laten is een puntje wat al een tijdje speelt en daar werken we hard aan :) Boos worden doe ik sowieso niet want dan klapt ze dicht en kan je er niets meer mee..

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 18:41

Joolien schreef:
Je mag mij het filmpje wel sturen hoor :)

Hoe moet ik dat doen :) ?

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 18:56

Als het lukt, zou ik het filmpje ook wel willen zien

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 19:57

Ja ik weet niet hoe ik het op internet krijg misschien iemand die mij dit kan uitleggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 20:47

Hoe lang is het filmpje? Je kunt op youtube.com een account aanmaken, is gratis en dan kun je m er zo op knallen ;)

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 20:53

Joolien schreef:
Hoe lang is het filmpje? Je kunt op youtube.com een account aanmaken, is gratis en dan kun je m er zo op knallen ;)

Ik zou niet weten hoe dat werkt, maar als je hem heel graag wilt zien mag je me ook op facebook evt toevoegen?

beline1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:41

Je kunt misschien ook een Micklem hoofdstel proberen met extra bitclips werkt het ook in op de neus en geeft zo een drukverdeling.
Zoek maar even op de naam en dan wordt uitgelegd hoe het werkt.

Wij rijden nu twee maanden met dit hoofdstel en een dubbel gebroken watertrens.
Het gaat echt goed, en ons paard (net 4) is goed te rijden door onze 12 jarige dochter, die hij met een ander hoofdstel toch af en toe uit het zadel trok.