Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
darkadia schreef:@TS Even ervanuit gaande dat het dan niets medisch is, zoals jij aangeeft, en ze dus helemaal is nagekeken door dierenarts, tandarts, gecertificeerde zadelmaker, bitfitter en osteopaat...
dan komen bij mij de volgende vragen op:
- Doet ze dit al vanaf het begin af aan met buitenrijden? Dus al 2,5 jaar?
- Doet ze het bij hetzelfde punt? Of alleen wanneer ze iets eng vindt?
- Loopt ze aan de hand er wel gewoon langs?
- Wat doe jij op het moment dat ze iets eng vindt/ergens niet langs wil en dus gaat steigeren?
En dan nog dit: grondwerk is veel meer dan alleen wandelen, dit is werken aan vertrouwen in elkaar, leiderschap van jou, waardoor ze ook bij iets engs uiteindelijk (en dat is niet in een week, maar kan maanden duren) ook op jou vertrouwt en er gewoon langs gaat.
Gillbo schreef:Misschien samen met iemand op buitenrit gaan om haar op die manier te trainen of iemand mee te laten fietsen zodat ze er makkelijker langs stapt.
Maar als ze alleen steigert als ze af en toe ergens niet langs wil dan zou ik daar echt geen ander tuig of bit voor gaan aanschaffen. Die enkele keren dat het dan gebeurt daar moet je dan mee om leren gaan
xtessadk schreef:Ik heb inderdaad mijn antwoord al gehad maar omdat mensen blijven praten over zadel etc, ze doet het als ze iets eng vind en er niet langs wil. Ze doet het alleen op buitenrit dus al zou er wat mis zijn met haar rug, zadel etc zou dat met rijden in de rijbak ook naar voren moeten komen maar daar is niks mis? Ze gehoorzaamd mij goed en we hebben een goedde vertrouwingsband alleen steigert ze als ze soms bang is?
Veder is er zoals ik dus al zei niks mis anders hadden ze dat allang gemerkt!
xtessadk schreef:Gillbo schreef:Misschien samen met iemand op buitenrit gaan om haar op die manier te trainen of iemand mee te laten fietsen zodat ze er makkelijker langs stapt.
Maar als ze alleen steigert als ze af en toe ergens niet langs wil dan zou ik daar echt geen ander tuig of bit voor gaan aanschaffen. Die enkele keren dat het dan gebeurt daar moet je dan mee om leren gaan
Als mijn moeder namelijk mee gaat steigert ze niet, dus ze vind dingen gewoon eng
xtessadk schreef:Er is veder niks mis met mijn paard ze is gewoon koppig als ze ergens niet langs wil. De vraag was alleen is er mischien een bit die dit een beetje kan voorkomen.
Reactie boven: Jij snapt hoe ik het bedoel. Ze is inderdaad een verwende draak al die reacties over een verkeerd zadel enzo daarligt het niet aan!