Dressuurprikken met mijn opaatje!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Leo3hoekje

Re: Dressuurprikken met mijn opaatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 21:48

Je geeft aan dat je bang bent om hem pijn te doen, ik rijd geen wedstrijden dus ik weet niet of dit volgens de regels mag, maar misschien is het een idee om bitloos te gaan rijden dan heb je misschien minder het idee dat je je paard pijn doet als je contact zoekt. In principe als jij met een trens rijdt en je je handen stil houd met licht contact dan is er niks om je zorgen over te maken. Probeer idd iets meer balans te zoeken door goed rechtop te gaan zitten. Je kunt hiervoor ook thuis core versterkende oefeningen doen om je spieren te versterken. Daarnaast ben ik t eens met wat er hierboven gezegd is. Je bent een zachte ruiter volgens mij en t ziet er niet ongemakkelijk of pijnlijk uit. Idd overgangen en stelling oefenen. Probeer niet te snel te veel te willen doen, voor de figuren denk ik dat je het beste de focus kan leggen op eerst alles netjes krijgen in stap en dan pas de draf en dan pas galop. De voltes voor de hoeken vind ik ook een goede tip, zo heb ik t ook altijd aangepakt. Succes!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re: Dressuurprikken met mijn opaatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:11

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.