PRE Falcao Gui op wedstrijd!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Agossie

Re: PRE Falcao Gui op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 22:44

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:10

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:35

Knappe PRE! ziet er goed uit, hij komt inderdaad af en toe nog wat diep, hij moet denk ik nog wat meer op lengte komen en wat meer door zijn lijf heen. Het plezier straalt eraf!

probeer wat laag te rijden met zijn neusje er wat uit, ook wat stelling binnen en vooral buiten wilt nog wel eens helpen.

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 15:27

Dankjewel voor je tip! Hij laat al steeds losser en ook laag rijden gaat beter. Hij is alleen nog erg snel afgeleid, dus daar zijn we nu vooral mee bezig ;)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 23:02

Korte overgangen, wendingen en figuren rijden. Ook op "gekke" plaatsen. Bijvb wend af bij A maar ipv dat je door rijd naar de C maak je weer een wending naar E of B. Op een lange zijde 3x een overgang terug en weer vooruit rijden. Op deze manier zijn ze minder snel afgeleid én krijg je ze beter aan het been als je consequent bent.

Mooi dier hoor, succes!

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 23:22

Dankjewel voor de tip. Ik ga wat meer van dit soort oefeningen meepakken. We werken nu ook veel met stelling als hij afgeleid is en dat werkt vrij goed. Overgangen rijden we ook, maar soms wordt hij daar juist alleen maar heet van. Gelukkig heb ik een fijne instructrice en een snel lerend paard :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 23:28

Je wilt ook graag dat hij heet word. Die energie moet je dan proberen voor jou te gebruiken :D
Ook een slangevolte met 3,4 of zelfs meer bogen met tussendoor korte stukken rechtstellen, schijnovergang of juist " ineens" halt en weer weg. Moeten ze opletten. En ja daar worden ze over algemeen enthousiast van, maar dat heb je wel nodig in de moeilijkere oefeningen.

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 09:20

Klopt hoor, het probleem is alleen dat als hij heel heet wordt hij zich snel opkrult. En we werken nu juist veel aan ontspanning en op lengte rijden. Neemt niet weg dat het geen goede tip is en we gaan er zeker mee aan de slag om uit te vogelen tot hoever we kunnen gaan!

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:29

Vanaf een foto is het natuurlijk lastig te beoordelen, maar het beeld dat jij fijn vindt, heb ik het idee dat hij qua plaatje correct loopt, maar zijn lichaam niet correct gebruikt (als je begrijpt wat ik bedoel :+).

Ga op je kont zitten, mooi rechtop en kijk naar voren. Als jij naar voren valt, ondersteun je het paard als het ware om 'de grond in te lopen' (dus: op de voorhand). Je bent vast trots op je knappe paard, laat dit dan ook in je houding zien.
Consequentie qua (been)hulpen is inderdaad erg belangrijk. Been = weg. Continu herhalen totdat je de juiste reactie hebt. Ook na een half uur bijvoorbeeld weer checken of je de gewenste reactie nog krijgt.

Fijn dat je zo openstaat voor tips én dat je onder goede begeleiding bezig bent.

Probeer met lang en laag/vwnw ook op te letten dat hij, als hij zakt, wel blijft dragen. Anders gaat hij meer op de voorhand lopen.
Maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat goed gaat komen.

Geniet van je paard en neem de tijd om samen te leren.

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 22:30

Dankjewel voor je uitgebreide reactie! We zijn in de lessen al hard bezig geweest met de tips en moet zeggen dat hij qua activiteit al enorm verbeterd is. We zijn er nog niet, maar ik heb vandaag een clinic gereden en dat is gefilmd en hij valt al minder op de voorhand, ook met bijvoorbeeld halsstrekken.
Ik merk wel dat hij het enorm lastig vindt om het vol te houden, maar dat is een kwestie van trainen.

Nu werken we vooral aan het aan de hulpen staan (gaat ook al veel beter, maar hier is nog wel winst te halen) en het constant houden van de aanleuning. Hij is enorm zoekende en kan dan heel onrustig worden met zijn hoofd. Maar dit komt waarschijnlijk voort uit het onvoldoende actief zijn/blijven, want als hij lekker actief is, blijft hij ook rustiger met zijn hoofd.

Nu nog even flink werken aan mijn houding, maar mijn fitnessbal is uit het stof en ik ben vrij trouw aan het oefenen :D

Morgen gaan we op trainingsweek, dus kunnen we weer lekker verder oefenen!