Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ruitje schreef:ruitje schreef:Is de eigenaar handelaar of particulier? Heeft hij verstand van paarden? Heeft hij gemeld waatom hem dit de beste manier lijkt?
Ga jij dit paard alleen beleren of blijf je 'm rijden?
Ik kwoot mijn vragen nog even
HTM schreef:Ik rij ook veel paarden in, en voor mij is het heel simpel, ik ga er op, dus ik bepaal wat er wel en niet gebeurd, wie het paard vasthoud, en wie er op dat moment bij zijn.
De eerste week, en het liefst de eerste twee weken hoef ik de eigenaar er niet bij te hebben.
Klinkt heel hard, maar werkt voor mij het beste.
Daarnaast zou ik nooit met verdoving werken, zoals al te lezen is kun je er goed mee de mist in gaan, en is het ook niet de manier.
Mocht het de eigenaar niet snel genoeg gaan, zeg hem dan dat die een hobbelpaard koopt, kun je zo op gaan zitten zonder dat die iets doet....
Lieniefarm schreef:Halllo Bokkers!
Ik heb al meerdere paarden zadelmak gemaakt en beleert, en ben er weer met eentje bezig, ik stuit alleen ergens op, en dat is:
het paard loopt al voor de kar, sindskort kent ze het zadel ook en dit accepteert ze ondertussen.
het opstijgen en erop zitten alleen nog niet, we zijn nu ongeveer 3 weken bezig. Ik doe dit met een ervaren persoon erbij
Maar.. de eigenaar wilt het paard een "kalmerende injectie" geven, zodat als je er 1 x op hebt gezeten, dat ze het de 2e x makkelijker gaat, (zijn woorden)
Ik hen hier volledig mee ONEENS! Ik heb hem al duidelijkt gemaakt dat ik daarmee niet instem, en als hij het toch wilt doen, dat ik er dan ook mee stop, maar aan de andere kant, als ik stop, zal hij het vast met iemand anders wel gaan doen..
Krijgt z'n beestje het überhaubt wel iets mee als ze versuft zijn? En hebben jullie misschien meer tips wat ik tegen de eigenaar kan zeggen? Zodat dit zeker niet kan gaan gebeuren, ook niet met een ander?
Cioccolato schreef:HTM schreef:Ik rij ook veel paarden in, en voor mij is het heel simpel, ik ga er op, dus ik bepaal wat er wel en niet gebeurd, wie het paard vasthoud, en wie er op dat moment bij zijn.
De eerste week, en het liefst de eerste twee weken hoef ik de eigenaar er niet bij te hebben.
Klinkt heel hard, maar werkt voor mij het beste.
Daarnaast zou ik nooit met verdoving werken, zoals al te lezen is kun je er goed mee de mist in gaan, en is het ook niet de manier.
Mocht het de eigenaar niet snel genoeg gaan, zeg hem dan dat die een hobbelpaard koopt, kun je zo op gaan zitten zonder dat die iets doet....
Wat doe jij dan in de eerste twee weken, als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen? En wat is je reden er precies achter? Voor jezelf, voor de eigenaar of voor het paard?
Puur interesse ^^
Lieniefarm schreef:Heel veel! Het is een paard dat overal erg bang voor is, ze wou eerst niet eens haar hoeven optillen om ze uit te krabben, schijnbaar, als ze opgetuigd word voor de kar, dan gaat eerst het hoofdstel zodat ze niks ziet.. anders flipt ze m..
Cioccolato schreef:Wat doe jij dan in de eerste twee weken, als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen? En wat is je reden er precies achter? Voor jezelf, voor de eigenaar of voor het paard?
Puur interesse ^^
Cioccolato schreef:aeolusnr1 schreef:bij mij net hetzelfde systeem hoor.
Eerste 2 weken graag op eigen systeem dan pas de eigenaar ruiter er bij.
waarom tjaaa niks geheim maar toch ieder heeft zo een beetje zijn manier van werken en dat is wel een beetje geheim.
Dat zou mij als klant heel erg afschrikken..
ruitje schreef:En dan zeg ik ook nog maar even wat niet netjes is om te zeggen: Bij het corrigeren van paarden zit het meeste correctie werk 'm in de eigenaar en dat kan veel beter als de eigenaar een grote spiegel voor zich krijgt na 2 weken
ruitje schreef:Heb net je berichten doorgelezen en zie dat je tot een jaar geleden alleen maar manegelessen hebt gereden. Vraag mij echt af hoe nu de vork in de steel zit want een jaar geleden heb je ook een paard gekocht wat wel voor de kar beleerd was maar niet ohz?
Is dit hetzelfde paard? Hoeveel paarden heb je ingereden en wat is jouw relatie tot de eigenaar van het paard( waarom maak jij het paard zadelmak? )
Als dit paard is zoals jij aangeeft ga ik heel erg hard zijn: dan heb jij niet genoeg ervaring om dit te doen. Breng weg dat paard nu er nog niks mis
is gegaan.