Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ArwenLune schreef:Nu staan we in Otterlo met het paard, en dat is eigenlijk super om een paard fatsoen bij te brengen. Wil je rennen? Dit rechte zandpad is 7 kilometer lang, en je zal geen snelheid minderen voordat ik het zeg. Heb je het aan het einde van het pad nog niet door, dan gaan we de bocht om richting Arnhem en dan kan je nog een kilometer of 12 doorgaan op net zo'n pad.

hahah Maar ik ging er gewoon weer op en hij ging er gewoon weer vandoor. hij heeft het een tijdje volghouden totdat ik wist wanneer die ging. dan trok ik hem gelijk op een volte. Heeft super geholpen. nu kan ik zelfs met een halstertje naar buiten met hem. Dit was natuurlijk gewoon uitproberen. denk dat die van jou het gewoon uit jolligheid doet. joepie we gaan naar buiten en gaan met die baaaaaannnnaaaannn zoef en weg is ie. Dat staat nu bij hem in zijn hoofd. we gaan naar buiten ik mag me benen strekken. Dus ik denk dat je wel eens kan proberen om met een scherper bitje te rijden. 
Sorane schreef:Ik vind een bit geen oplossing voor een ruiterprobleem! Het niet luisteren is een teken dat het paard de overhand heeft!
Citaat:Doe een martingaal of een thiedeman om!
)
)Beginnen met een klein stukje buiten en bouw dat dan uit. Neem je van te voren voor hoever je buiten wilt rijden en hou je hier ook aan. smurf schreef:Citaat:Wil je rennen doe maar
dan hoop ik dat je het over een bak hebt, met een hek eromheen en iet over buiten, met verkeer, loslopende honden en kinderen
... Ik heb het wel over buiten maar gelukkig is hier achter een park waar eigenlijk nooit iemand komt. Ik rijd dus geen kinderen of verkeer aan
Kijk midden in eenwoonwijk is natuurlijk een ander verhaal. smurf schreef:Citaat:Wil je rennen doe maar
dan hoop ik dat je het over een bak hebt, met een hek eromheen en iet over buiten, met verkeer, loslopende honden en kinderen
"ruinentand" (ze is een merrie, maar goed, zo heet dat) te hebben, een klein "wild"tandje op de plek van het bit, wat dus pijn doet als je probeert in te houden.