Afwisseling?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pompidou2602

Re: Afwisseling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 09:21

Ik ben al maanden bezig met het proberen te gaan wandelen. Als er nog maar een takje beweegt gaat hij kaars recht omhoog staan. (Steigeren) hij kent gewoon geen limiet en durft zo hoog gaan dat we net niet achterover vallen... Ik heb liever dat ze weglopen of bokken dan steigeren. Steigeren voor angst is gewoon te gevaarlijk. Ik weet ook niet of hij ooit een trauma ofzo gehad heeft op wandeling. Dat is wel het jammere.

Jaa, hier in Belgie (weet niet hoe het in nederland zit) gaan de meeste ruiters wekelijks op jumping of dressuur. Binnenkort heb ik examens. Dan krijgt hij zowiezo 2weken rust. Wel nog iedere dag op wei, en vrijdag-zaterdag-zondag licht werk

Ik zal wel eens met mijn lesgever praatten die zie ik toch volgende week terug (was 2 weken op vakantie)
Hier word je toch alleen maar afgesnauwd.

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 16:08

Lastig als je niet met hem naar buiten kan, in een groep wil hij ook niet?

Een keertje longeren of zonder zadel rijden misschien een optie? Dat laatste word mijn paard altijd wel weer wat wakkerder van..
Ik heb het probleem van jou ook wel eens, rijd veel dressuur en dan vergeet ik nog wel eens wat afwisseling te zoeken.