Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
midgie schreef:@Airnt de meeste rade juist geen scherper bit aan maar juist begeleiding en niet alleen naar buiten te gaan . dus iedreen zegt bijna hetzelfde als jij alleen anders .
Het gaat om een ruitertje van 9 dus die zou ik zo ie zo niet aanraden met scharen te rijden, maar juist zou ik het bit eruit halen, direct zelfs en geen bit meer in die mond totdat het kind weet te rijden,
Joolien schreef:midgie schreef:@Airnt de meeste rade juist geen scherper bit aan maar juist begeleiding en niet alleen naar buiten te gaan . dus iedreen zegt bijna hetzelfde als jij alleen anders .
Het gaat om een ruitertje van 9 dus die zou ik zo ie zo niet aanraden met scharen te rijden, maar juist zou ik het bit eruit halen, direct zelfs en geen bit meer in die mond totdat het kind weet te rijden,
Dit is misschien wel heel cruciaal. Wie zegt dat het kind niet kan rijden? Alleen pony maakt zich sterk doorday hij weet zandpad =galopperen.
aeolusnr1 schreef:Een meisje van 9 heeft mssn al wel een paar jaartjes leren rijden, maar dit kan je toch onmogelijk een ervaren ruiter gaan noemen hé.
Ik weet van mezelf dat ik vrij zwart-wit kijk, en dat ik redelijk veeleisend ben, maar eerlijkheid en echt naar kennis en kunde kijken vooral gericht op veiligheid is toch wel cruciaal.
Ben het dus niet met je eens hier "Joolien" , door uitspraken als deze zal ik niet snel vrienden maken (lesklanten bij vinden) maar wat dat betreft zeg ik echt altijd eerlijk mijn mening.Joolien schreef:
Dit is misschien wel heel cruciaal. Wie zegt dat het kind niet kan rijden? Alleen pony maakt zich sterk doorday hij weet zandpad =galopperen.
midgie schreef:Wat weet een kind van 9 van bit gebruik?
IK zou zeggen bitloos tot alles klopt.
Een pony die er vandoor wil zou ik mijn kind niet op zetten, zorg eerst in de bak dat het dier luistert en ga dan pas naar buiten.
Maar ik blijf erbij zo een jong kind zou ik zelf nooit met bit laten rijden, want ja wat is ervaring, er zijn ook genoeg grote mensen die eigenlijk niet bekwaam zijn om met bit te rijden