Pony valt, niet mijn schuld

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 16:21

pompidou2602 schreef:
bigone schreef:
Dus een achtjarig meisje heeft vier pony's waaronder een ZZ pony die jij eventjes rijd. Is het in Belgie nog steeds vakantie, sorry, geloof er weinig van.

Nu moet je me toch eens vertellen waarom een 8-jarig kind geen 4pony's heeft? Ze heeft stallen, weides en piste(s?). waarom dan geen pony's? Haar mama is dagelijks thuis. Ze zorgt dus elke dag voor de pony's. De vader helpt met de training. Ik zou het wel willen ;) Vakantie? Een kind in het 3e leerjaar moet misschien 1 blaadje rekenen invullen. Als ze dan nog eens wat verstand heeft is dat toch op 10min af? Of niet? ;) ;)

Bigone bedoelt dat in de vakantie altijd onzin topics worden aangemaakt, niet dat het meisje het te druk heeft met school.

Lekker loslaten, meisje is over 2 dagen vast niet meer boos.

Amaris

Re: Pony valt, niet mijn schuld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 16:24

Je hoeft je niet te verantwoorden tegenover een 8-jarige.

Je kunt uitleggen dat het niet jouw schuld was en dan is het klaar.

Laat de discussie maar aan dr papa over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:21

pompidou2602 schreef:
Maar even over MIJN VRAAG: Dus eigenlijk moet ik me gewoon niks aantrekken? & jaa ik vind het erg dat zo'n klein meisje kwaad op me is, omdat (ook al is ze 7 jaar jongen) toch wel een goede vriendin was. Ze hielp me echt wel op jumping enzo!!! Zou toch jammer zijn moest onze vriendschap nu voorbij zijn? Nu ja, de pony heeft niks meer, meisje heeft haar excuses aangeboden en ze doet terug normaal tegen mij.

Logisch dat ze boos of teleurgesteld is. Zou jij dat niet zijn als je in haar schoenen stond? Als je gek bent op je pony en graag naar wedstrijden wilt, is het ook heel rot als een ander hem kreupel rijdt. Geef haar ook gewoon even de ruimte om zich zo te voelen. Ze is pas 8. Ze overziet nog niet helemaal goed hoe die dingen werken. Kan het nog niet zo goed relativeren. Hopelijk leren haar ouders haar dat nu. En jij....je zou wat meer begrip voor haar kunnen tonen, denk ik. En haar gevoel wat meer kunnen respecteren en proberen te begrijpen. Het lijkt nu een beetje of jij je het slachtoffer van de situatie voelt, terwijl het toch vooral erg vervelend is voor haar en haar pony.

pompidou2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 17:28

safina schreef:
pompidou2602 schreef:
Maar even over MIJN VRAAG: Dus eigenlijk moet ik me gewoon niks aantrekken? & jaa ik vind het erg dat zo'n klein meisje kwaad op me is, omdat (ook al is ze 7 jaar jongen) toch wel een goede vriendin was. Ze hielp me echt wel op jumping enzo!!! Zou toch jammer zijn moest onze vriendschap nu voorbij zijn? Nu ja, de pony heeft niks meer, meisje heeft haar excuses aangeboden en ze doet terug normaal tegen mij.

Logisch dat ze boos of teleurgesteld is. Zou jij dat niet zijn als je in haar schoenen stond? Als je gek bent op je pony en graag naar wedstrijden wilt, is het ook heel rot als een ander hem kreupel rijdt. Geef haar ook gewoon even de ruimte om zich zo te voelen. Ze is pas 8. Ze overziet nog niet helemaal goed hoe die dingen werken. Kan het nog niet zo goed relativeren. Hopelijk leren haar ouders haar dat nu. En jij....je zou wat meer begrip voor haar kunnen tonen, denk ik. En haar gevoel wat meer kunnen respecteren en proberen te begrijpen. Het lijkt nu een beetje of jij je het slachtoffer van de situatie voelt, terwijl het toch vooral erg vervelend is voor haar en haar pony.

Wooow, eventjes voor de duidelijkheid: ik voel me echt niet het slachtoffer!!! toen de pony & ik vielen kwam iedereen (incl. het meisje) naar mij toegerend om te vragen hoe het was/me te helpen. Ik was toch wel de enigste die zich afvroeg hoe het met de pony ging. -O- Het is dus echt niet dat ik A.T.K. ofzo heb?! :n (ATK = aandacht te kort)

pompidou2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 17:30

Misschien moet ik toch maar deze topic verwijderen? Iedereen blaast me af, terwijl ik gewoon vraag om een verhaaltje. Nu ja, degene die vaker iemand anders hun paarden rijdt, zullen dit wel begrijpen.

Thanks voor degene die toch wel de moeite gedaan hebben voor me te antwoorden. Voor de andere... Jammer dat jullie wat tijd van jullie leven verspilt hebben om me te vertellen dat je niet op een vreemd paard kruipt.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:40

Vind niet dat het jou schuld is, maar slim van je was het zeker niet. Dat je direct met een pony die je niet kent 1.20 gaat springen zal ik denk ik nooit snappen. En waarom luisteren naar een kind van 8?

pompidou2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 17:42

Esaqar schreef:
Vind niet dat het jou schuld is, maar slim van je was het zeker niet. Dat je direct met een pony die je niet kent 1.20 gaat springen zal ik denk ik nooit snappen. En waarom luisteren naar een kind van 8?

Ik snap niet wat er ZO speciaal is aan 1m20? Penny ruiters zullen dit wow vinden, springruiters die dagelijks springen, vinden dit vrij normaal. 1m40-1m60 = woow

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:56

pompidou2602 schreef:
Wooow, eventjes voor de duidelijkheid: ik voel me echt niet het slachtoffer!!! toen de pony & ik vielen kwam iedereen (incl. het meisje) naar mij toegerend om te vragen hoe het was/me te helpen. Ik was toch wel de enigste die zich afvroeg hoe het met de pony ging. -O- Het is dus echt niet dat ik A.T.K. ofzo heb?! :n (ATK = aandacht te kort)

Dat maak jij ervan he? Ik heb dat niet geschreven. En ook nooit gedacht trouwens. Maar ik vind wel wat je sterk bezig bent met hoe naar het voor jou is dat ze boos is. En mijn tip is: probeer eens te begrijpen hoe het voelt voor haar. En laat het verder los, want het is je verantwoordelijkheid niet.

pompidou2602 schreef:
Misschien moet ik toch maar deze topic verwijderen? Iedereen blaast me af, terwijl ik gewoon vraag om een verhaaltje.

Je vraagt om "een verhaaltje". Ik weet niet precies wat je daarmee bedoelt. Misschien kan je wat nauwkeuriger omschrijven welk soort reacties je graag wilt? Het is mij niet helemaal duidelijk wat je verwacht. En anderen misschien ook niet.

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 18:05

BlondjX schreef:
ben ik de enige die het raar vind dat een meisje van 8 vier pony's traint en 80-100 cm springt? ;$

vind ik ook

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 18:13

melissapupa schreef:
BlondjX schreef:
ben ik de enige die het raar vind dat een meisje van 8 vier pony's traint en 80-100 cm springt? ;$

vind ik ook

Wat is daar nou zo raar aan? Komt niet zo vaak voor omdat de ouders het moeten kunnen bekostigen maar het komt wel degelijk voor.

Weet zelfs iemand die er vijf heeft en ook nog personeel om ervoor te zorgen als zij op school zit en ze mee te trainen. Ouders zijn uiteraard zeer vermogend.

En tja, ongelukken kunnen gebeuren maar haar ouders zijn altijd de eindverantwoordelijke. Dat het meisje verschoten is en boos reageerde kan ik me wel voorstellen. Op die leeftijd valt het niet mee om te relativeren.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 09:42

pompidou2602 schreef:
Esaqar schreef:

Ik snap niet wat er ZO speciaal is aan 1m20? Penny ruiters zullen dit wow vinden, springruiters die dagelijks springen, vinden dit vrij normaal. 1m40-1m60 = woow

1.40/1.60 is wow?
1.40 is Z voor een paard.
1.20 is Z voor een D pony.
Dus ik snap het verschil niet helemaal?
Vind je reactie trouwens ook nergens op slaan.
Penny ruiters? Pardon? Ik ben geen penny ruiter?

Waarom open je dit topic eigenlijk als je toch niet tegen tips, kritiek, meningen kan?

Trouwens...
Hoe zou jij het vinden als iemand jou paard kreupel rijd?
Ik zou ook behoorlijk pissed zijn maar als het daarna goed zou komen zou ik het je wel vergeven.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 09:53

Sorry maar jouw toon staat mij niet echt aan TS. 1.20 voor een D-pony is hoog hoor! Een D-pony is ong. 1.40. Dat is dus bijna zijn eigen hoogte die hij/zij moet springen! Ik heb nog nooit 1.20m gesprongen en heb dus wel echt zoiets van, wow!

Verder vind ik het echt niet raar dat dat meisje boos is op jou. Het is tenslotte HAAR pony, die onder JOU kreupel is geworden. Dat jij er niks aan kan doen kan zij niet weten. Daar is ze nog te jong voor.

jijenik11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 12:14

ze vroegen het aan jou jij hebt gedaan wat ze zeiden
dus ja wat heb jij fout gedaan

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 12:28

Kom op jongens..
Ik ken zat jonge ponyruiters die erg fanatiek zijn met springen.. en de meeste ervan hebben inderdaad een paar pony's ipv slechts 1.

Maar daar gaat het hier toch niet om?
Ts vraagt wie de schuld heeft.. en mijn antwoord hierop is simpelweg: niemand.
Met het springen kunnen er balken geraakt worden.. soms vallen ze recht naar beneden en soms vliegen ze een stuk onder het paard mee.. het is maar net hoe de balk geraakt wordt.
Dit kan overigens ook de beste ruiters gebeuren.. ;)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 12:47

@ts. De ouders zijn niet boos? Dan is er niets aan de hand. Meisje is verwend heb ik wel in de gatenm waait wel weer over als de po y weer fit is.

Wat betreft de hoogte.
D pony
B = 80
L = 90
M = 100
Z = 110
Zz = 120

Dus ja vind ik wel heel hoog.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 13:01

Ts jij hoeft je verder niet verantwoordelijk te voelen als ouder en lesgever erbij waren.

De reactie van 8 jaar en 4 pony's kan ik wel een beetje voorstellen (alleen heb jij daar niets mee te maken) niet omdat het verwend is of zo dat moet iedere ouder zelf weten. Maar ik vraag me af wat er van meisje verwacht wordt meerdere malen per week op niveau 4 pony's rijden/trainen vind ik persoonlijk voor iemand van 8 vooral lichamelijk behoorlijk pittig dat lichaam is nog zo in de groei.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 13:01

Het waait wel over trek je er niks van aan.
Laatst bijgewerkt door Urielle op 30-05-15 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote verwijderd

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 13:10

Ik vind dat er wel erg onaardig tegen TS gereageerd wordt...

Ts, het is niet jouw schuld dat de pony kreupel is. Dat vinden de ouders van het meisje zo te lezen ook niet, dus jij hoeft je niet schuldig te voelen.
Dat het meisje boos is is logisch. Een 8-jarige kan dit soort dingen nog niet zo goed relativeren. Ze is teleurgesteld dat ze niet op wedstrijd kan, jij reed op de pony toen het gebeurde, dus geeft ze jou de schuld. Zo kan ze haar teleurstelling een beetje kwijt. Maar wees gerust, 8-jarigen blijven meestal niet zo lang boos. Ik denk dat je er verder niet zo veel aan kan veranderen. Het gaat vanzelf wel weer over. Het enige wat je kan doen is zeggen dat je het erg vervelend en jammer vindt dat haar wedstrijd niet door kan gaan. Misschien dat ze zich dan iets beter voelt.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 13:13

TS praat zelf ook met een bepaalde toon, dus het is ook deels uitlokken.

Ik ben 20 jaar en zou alsnog pissed zijn als iemand mijn paard kreupel rijd, ook al weet ik heel goed dat het niet haar schuld is. Ik zou toch pissed zijn, niet voor eeuwig, maar goed. Het is gewoon niet leuk.
Moet je nagaan dat meisje in kwestie jong is en er dus helemaal niks van snapt en wil snappen op het moment. Haar pony is kreupel. Punt. Straks is de pony weer goed en dan zal ze er misschien anders tegen aan kijken.

Daarbij lijkt het me niet goed als ruiters dagelijks springen, voorop gesteld dat de pony's dus dagelijks springen of 1 keer in de twee dagen.
Ook een beetje raar om mensen hier ozmaar pennyruiters te noemen. 120cm voor een D pony is gewoon hoog en nergens voor nodig als de pony momenteel die klasse niet loopt. Blijkt wel dat het niet helemaal goed gaat, als hij valt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 13:19

Ik vind het ook rare reacties. Een meisje van 8 kan hartstikke goed meerdere pony's hebben voor de wedstrijden.

Ook snap ik niet waarom iedereen valt over de hoogte. 1.20m enkele sprong is niet hoog voor een pony die succesvol 1.20m parcoursen heeft gelopen.

Waarschijnlijk gewoon een stom ongeluk. Ik zou me ook rot voelen hoor TS! Ik kan me ook voorstellen dat het meisje boos is. Hopelijk waait het snel weer over, ook de kreupelheid.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 13:37

Mijn pony liep 3 jaar geleden nog M. Had bijna zijn punten voor het Z. Ik spring nog steeds met hem maar niet zo hoog. Vriendin van me heeft 2 pony's op Z niveau lopen en is 13. Is dat zo gek? Nee. Ik neem aan dat ts het springen heeft opgebouwd en op 2 weken tijd is ponylief dat vast niet vergeten.
@ts, het is niet jou schuld. Ouders + lesgever hadden beter moeten inzien en je niet moeten vragen hoger te gaan. Vind ik verantwoordelijk van de ouders. Waait wel weer over. :)

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 13:39

Ts als je de familie waar je voor rijdt goed kent, kun je dan niet met een doosje chocolade langs gaan en gewoon even uitleggen dat jij je nu rot voelt omdat het dochtertje boos op je is? En misschien een kleinigheidje meenemen voor het meisje en even met haar praten erover? Zeg gewoon dat het je spijt en dat je het rot voor dr vind.

En tip van mij; spring gewoon niet meer 1.20 met een vreemde pony. Rij het beestje eerst een paar keer en begin met een meter. Bouw het daarna op. Zeg dit ook tegen haar ouders. Laat dit een hele leerzame ervaring voor je zijn en zeg tegen het meisje en haar ouders dat jij in het vervolg niet meer te snel te hoog wilt springen op vreemde pony's . Niet omdat jij het niet kunt maar om de pony tijd te geven om te wennen aan hogere sprongen en aan jou als ruiter.

Succes!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 13:45

pompidou2602 schreef:
Esaqar schreef:

Tja, wat is daar nog aan toe te voegen, jij bent blijkbaar een zeer ervaren ZZ springer, want dat is ZZ niveau bij de D pony's en groter zullen ze niet zijn want E pony's zijn alleen in Nederland pony's.
Uit je antwoord blijkt dat je er totaal geen kaas van gegeten hebt, ja, je zal met een pony gevallen zijn maar een zeven jarige(of acht, varieert nogal) zal echt geen vier ZZ pony's op stal hebben.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 13:48

supperazzie schreef:
inowa schreef:
Wat moet een 8 jarig meisje met een D pony en ook al op wedstrijd.

ken genoeg 8 en 9 jarige die goed kunnen rijden en zo nu en dan op wedstrijde te vinden zijn :D

Maar het feit dat je 8 bent, wedstrijd mag rijden en 4 pony's hebt, dan neem je toch gewoon een andere pony mee?. Maar daarom kan ze wel teleurgesteld zijn he ze is nog erg jong, maak je niet te druk ts!
(Misschien wilde papa dit proberen zodat hij kon zien hoe de pony het er vanaf bracht, zonder zijn dochter op de rug, niet wetende dat hij zou vallen en jij dus ook )

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 14:02

typisch verwent kind met ouders die er geen verstand van hebben...

mijn vader heeft internationaal gesprongen en die zegt juist altijd, 1 keer in de week lage hindernis om de techniek goed te leren is voldoende. hoogte zegt namelijk geen reed... spring je 50 cm met perfecte techniek (blijven zitten tot de pony omhoog gaat,knieeën tegen het zadel,tenen naar binnen etc etc) dan doe je dat ook op 1,20.. dus dat je 1,20 moet springen om het te onderhouden is zn onzin... beetje hoge concoursen door crossen zonder enige techniek red je het niet mee.. zie ik trouwens bij veel kinderen terug.. even een dure Z pony kopen of 3 of 4, maar van techniek is niet te spreken. Toen mijn zusje zou springen moest ze minstens M dressuur zijn omdat hij niet voor banketstaaf wou staan..

en nog even om op je vraag terug te komen, kom op een verwend nest van 8 daar trek jij je toch niks van aan... ook al is het wel jouw schuld zolang de pony er boven op komt, dont worry!