Langzaam aankomen we er wel..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jillsil

Re: Langzaam aankomen we er wel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:22

Ik zie wel verbetering met de eerder foto's maar ik vind het nog geen mooi beeld. Ik mis activiteit, energie en enthousiasme zowel bij ruiter en paard. Persoonlijk vind ik dat je te 'lui' op je paard zit en hem niet voorwaarts genoeg aan het rijden bent. Probeer hem actief aan je been te rijden en wakker te houden met tempo wisselingen.

Het lijkt misschien zo maar zit je cap wel goed? Het oogt nu alsof hij voor je ogen zakt. Mijn instructrice zegt altijd dat je als ruiter zelf ook voorwaarts moet rijden en kijken maar als een cap je uitzicht beperkt lukt dat natuurlijk niet ;-) haha!

Succes en misschien dat een goede instructrice jullie nog verder kan helpen!

GelderseRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 14:27

Jillsil schreef:
Ik zie wel verbetering met de eerder foto's maar ik vind het nog geen mooi beeld. Ik mis activiteit, energie en enthousiasme zowel bij ruiter en paard. Persoonlijk vind ik dat je te 'lui' op je paard zit en hem niet voorwaarts genoeg aan het rijden bent. Probeer hem actief aan je been te rijden en wakker te houden met tempo wisselingen.

Het lijkt misschien zo maar zit je cap wel goed? Het oogt nu alsof hij voor je ogen zakt. Mijn instructrice zegt altijd dat je als ruiter zelf ook voorwaarts moet rijden en kijken maar als een cap je uitzicht beperkt lukt dat natuurlijk niet ;-) haha!

Succes en misschien dat een goede instructrice jullie nog verder kan helpen!

We krijgen al instructie hoor, vind het spijtig dat je zegt dat het nog geen prettig beeld is ,want persoonlijk vind ik het er al vriendelijker/prettiger uit zien... :( Ze kan heus wel lekker actief zijn hoor , wij beide. Het zijn natuurlijk ook moment opnames. Maar hier werken we absoluut aan, want het ene moment krijg ik der niet vooruit en het andere moment is ze niet te stoppen ... Achja merrie's. :')

En ja die cap, ik heb een moeilijk hoofd. Als ik een maat kleiner neem past die niet en deze is net te groot... :')

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 14:36

Ik bedoel het niet in de negatieve zin, daarom zeg ik ook " NOG geen mooi beeld" ik bedoel hiermee dat er een nog een uitdaging is in het verbeteren van jullie rijstijl. (dat is natuurlijk bij iedereen zo ;-)) Maar jullie kunnen je absoluut nog verder ontwikkelen.

Ik vind niet dat je een onprettig rijstijl hebt in de zin van slaan, sporen, zwepen en trekken, dat helemaal niet! :) Fijn om te horen dat jullie instructie hebben die kan vast ook vanaf de grond nog veel tips geven.

Wat betreft je cap; Ik heb van Harry Horse eindelijk de ideale cap gevonden. Ik kan de band in de cap losser en vaster draaien. Zelf kan ik er niet zo goed tegen als hij de hele tijd strak zit, daar krijg ik hoofdpijn van, dan draai ik hem even iets losser. Echt ideaal!

GelderseRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 17:10

Jillsil schreef:
Ik bedoel het niet in de negatieve zin, daarom zeg ik ook " NOG geen mooi beeld" ik bedoel hiermee dat er een nog een uitdaging is in het verbeteren van jullie rijstijl. (dat is natuurlijk bij iedereen zo ;-)) Maar jullie kunnen je absoluut nog verder ontwikkelen.

Ik vind niet dat je een onprettig rijstijl hebt in de zin van slaan, sporen, zwepen en trekken, dat helemaal niet! :) Fijn om te horen dat jullie instructie hebben die kan vast ook vanaf de grond nog veel tips geven.

Wat betreft je cap; Ik heb van Harry Horse eindelijk de ideale cap gevonden. Ik kan de band in de cap losser en vaster draaien. Zelf kan ik er niet zo goed tegen als hij de hele tijd strak zit, daar krijg ik hoofdpijn van, dan draai ik hem even iets losser. Echt ideaal!

Sorry mijn fout, had de nog niet gelezen. :') En inderdaad wij streven naar constante verbetering daarom houd ik ook je tip van tempowisselingen zeker in gedachten. Zal eens kijken bij Harry Horse heb zelf al veel caps gehad die niet echt comfortabel zitten, en ik krijg ook hoofdpijn als deze de hele tijd straks zit. :)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 15:39

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

LoveApache

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 15:45

Het ziet er echt al veel beter uit!
Hij loopt veel nageeflijker en je ziet er ook veel meer ontspannen uit.
Nog wel een kleine tip:
Probeer hem wat meer hogerin te rijden en dit doe je door ook een knikje in je ellebogen te doen.
Mooie haf!