Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
aeolusnr1 schreef:Ik vermoed dat het te maken heeft met een soort van onbalans, het paard heeft niet geleerd om tussen de teugels te lopen.
Het paard vind niet de steun en is zo op zoek en uit dit op deze manier.
Aan jou dus om het paard dit overnieuw aan te leren.
Dorike schreef:Mijn pony heeft precies hetzelfde! En echt alleen in het voorjaar/ begin zomer. Echt om gek van te worden dat geschud. Maar ik denk dat het een allergie is voor de pollen in de lucht of al die beestjes. Ik ga een neusnetje proberen. Misschien voor jou ook een optie om te proberen?
midgie schreef:Als je paard het niet doet met instappen en niet doet in het begin van de training dan heeft het echt met de spieren te maken,
Dan kan het zijn dat jij te veel vraagt en geen pauzes neemt om de spieren weer rust te geven,
Te veel druk op de teugel maakt de nek korter en geeft een duwend achterbeen , dus ook daar kunnen de spieren van verzuren, denk aan de rug en net vastzetten,
geef je paard wat meer pauzes zeker als je gaat merken dat hij last gaat krijgen, pas de training aan, aan de kunnen van je paard , als je paard spierpijn krijgt is dat niet fijn, zeker elk paard schud wel eens , maar als het elke keer is zou ink toch na gaan denken wat ik fout doe,
Wat al eerder gezegd is dat het een balans probleem kan zijn en dat is het zeker, je paard tussen 2 teugels rijden is een ver gevorderde oefening , maar wat is tussen 2 teugels rijden, dat is geen gelijke druk op beide teugels maar ruimte geven waar nodig en vragen waar moet ,
Dus ja het is in elk geval niet de fout van het paard,
MarChak schreef:Als aanvulling op de osteopaat kun je nog een Cranio Sacraal therapeut laten komen, zeker bij hoofdschudden kan dat baat hebben.
En kijk eens goed naar je hoofdstel, hoe strak loopt het kopstuk achter de oren langs, of drukt het kopstuk strak tegen de eerste wervel? Net als bij een neusriem mag het kopstuk niet te strak zitten.
renee16 schreef:Dorike schreef:Mijn pony heeft precies hetzelfde! En echt alleen in het voorjaar/ begin zomer. Echt om gek van te worden dat geschud. Maar ik denk dat het een allergie is voor de pollen in de lucht of al die beestjes. Ik ga een neusnetje proberen. Misschien voor jou ook een optie om te proberen?
Dit is inderdaad een kleine moeite om te proberen ja! Heeft die van jou het ook in de binnenbak? De mijne wel..
Het is inderdaad met pollenseizoen begonnen en lijkt nu weer wat minder te worden.. Of het stopt in het najaar wordt afwachten, zo lang heb ik haar nog niet..
renee16 schreef:Zou het stof en luchtwegen ermee te maken kunnen hebben denk je?
Mijne heeft ook zomereczeem die herken me wel in je verhaal.. Voor zover ik weet niks met luchtwegen, wel zweet ze erg snel... Ook hier nog nooit echt aan gedacht, staat in een erg stoffige omgeving met droog hooi..
midgie schreef:Miss eens proberen te rijden met minder contact, maar meer met zit , ook niet te lang door trainen, als je voelt dat het goed gaat durf dan ook te stoppen al is het na 10 min, maar als je voelt dat het niet goed gaat stop dan ook, van als je in dat soort situaties door wil gaan dan word het nooit beter
renee16 schreef:gekvanfleur schreef:neusnetje al geprobeerd?
Ik heb honderden euro´s uitgegeven en uiteindelijk een neusnetje en het was weg.![]()
Ze doet het de hele zomer. winter nergens last van.
Die heeft ze in de wei wel om.. Met rijden nog niet geprobeerd. Kan ik nog eens proberen