Drumhorse Dido nu mét zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re: Drumhorse Dido nu mét zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 09:48

Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 22:42

Leuk paard,fijn hoofdstel(heb hem zelf ook)!
Mijn tinker zou eigenlijk ook een drumhorse moeten zijn,ook ergens in de bloedlijnen zit er een shire,maar die is wel 1,70m :)
Rijtechnisch: Probeer je benen stil te houden.
Toch zou ik je teugels iets meer op maat doen,zelf rijd ik met precies hetzelfde hoofdstel en ook op de side pull stand. Ik merk dat als je je teugels zo los hebt als bij jou dat het niet altijd meewerkt als je je paard net even wat moet helpen. Natuurlijk moet je paard op eigen benen leren lopen maar je moet hem niet laten aanmodderen terwijl je hem net ff wat ondersteuning kan geven :)
Succes met je leuke paard verder!

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 10:26

bedankt voor je reactie, vind het ook een ontzettend fijn hoofdstel. Sidepull is streng genoeg, ze weet ook niet beter met rijden.
Benen zijn soms lastig, dan wil ik meer dan dat ze doet. Dan leg ik ze meer naar achteren, terwijl ze niet sneller gaat ofzo ;)

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 19:37

Zoals mijn vele voorgangers al vertelden, zou ik ook zachtjes aan iets meer contact vragen.
Je wilt een paard dat jou op een goede manier draagt, dwz met aangespannen buikspieren en ontspannen rug- en halsspieren.
Je mag haar best een klein beetje de weg wijzen waar ze naar toe moet, zoals op enkele foto's al te zien is.

Opvallend genoeg heb ik geen enkele opmerking gezien over het feit dat je paard enkel in de linkergalop galoppeert, oftewel rechtsom zit ze in de verkeerde galop.
Dit is een duidelijk teken dat je paard in onbalans is, en je zou haar dmv buigen(links en rechts) en overgangen meer gelijkmatig kunnen gaan belasten waardoor ze sterker word en dus beide kanten het juiste been naar voren plaatst in galop.

Rekening houdend met haar leeftijd, mag je zelf best iets meer gaan doen om haar te helpen haar balans te vinden en de juiste spieren aan te spannen en te ontspannen.
Er passief op zitten en verwachten dat het paard jou op de juiste manier gaat dragen zal een zeer zeldzaam verschijnsel zijn.

Heel veel succes en ik hoop snel weer een topic van jullie te zien, vind het paard erg leuk.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 11:30

Bedankt voor je feedback different,
Verkeerde galop is inderdaad een teken van onbalans, iets waar we hard mee aan de slag zijn. Binnenhoefslag rijden, stelling vragen, rechte stukken oversteken, tempowisselingen en veel oefenen met aanspringen. Tevens galoppeert ze met achterhand naar binnen op een zijde, dit is ook een teken van niet recht zijn.

different1 schreef:
Er passief op zitten en verwachten dat het paard jou op de juiste manier gaat dragen zal een zeer zeldzaam verschijnsel zijn.

Ik herken mij alleen niet in bovenstaande quote maar misschien bedoel je hier meer algemeen mee.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 16:01

Heel veel tips zijn er al gegeven, ik zou ook gaan voor iets meer contact. En ga mee met hierboven, vindt het paard vooral in galop heel zuur ogen. Verder prachtig zadel en je zit er netjes op.

romyyxv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 16:05

Toffe knol heb je daar!
Meer contact hebben is indd al gezegd. Ook zou ik letten op de handen als je dit doet. Ken je de term piano spelen? Ik zie liever je duimen bovenop

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 12:32

bedankt voor de feedback :j
@Romy: merk inderdaad dat ik snel te breed ga met mijn handen en hierbij dus ook chickenwings ga ontwikkelen (ipv ellebogen netjes naast het lichaam)

@vencedor: heb laatst even laten laten kijken door mijn instructie, ze heeft een kleine blokkade in rechter zijde net voor de lenden. Kijken of dit rijtechnisch op te lossen is of er komt een een osteopaat :j

Lynn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:16

Ik ken niks van dat soort hoofdstellen, maar het lijkt me een heel fijne natuurlijke manier van rijden met je paard.
En wat een knapperd ook, daar kan je wel eens paard tegen zeggen :)