Ik heb zoveel gehad aan de clinic en hoop het gauw toe te gaan passen in de trainingen en straks mijn M2-debuut in mei. Komende dagen even wat rustiger aandoen, want Daroma was best moe van alles.
Mijn houding was voorheen behoorlijk slecht, zo zat ik er namelijk voorheen op:

En nog een oudere, nog slechtere: http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-6QJICCZA.jpg
het mag allemaal nog even iets beter, maar ik kan nu eindelijk lekker en ontspannen zitten. En nog belangrijker: Ik zit mijn paard niet meer in de weg

@ jasmijn78: Ik vind het gewoon bijna jammer dat het allemaal alweer voorbij is, had graag vaker mee willen rijden bij evenementen van jullie hihi.
@ Splinter: Leuk is dat he, je ziet inderdaad Daroma steeds meer verbeteren. Voor mijn gevoel zaten mijn handen zowat achter de horen, maar terugkijkend op het filmpje mag ik op sommige stukken mijn handen echt nog wel een stukje meer naar voren houden,
@ Caatje87: O jeetje, je laat mij helemaal blozen haha. Ze is ook echt een hele koele merrie. Heb door mijn vorige paard veel angst opgebouwd en met Daroma ben ik het zo goed als kwijt geraakt. Ze vond het ontzettend leuk en wilde het liefst overal even gaan kijken haha. Alleen het applaus vond ze niet zo grappig, omdraaien naar het publiek en echt zo kijken van: Wat doen jullie nu!?

@ Ayasha: Dankjewel! Wilde daarom graag dit topic even onder de aandacht brengen bij je. Op de filmpjes van het vorige topic was het gewoon net niet goed en heb er echt heel hard aan gewerkt om het beter te krijgen. Heb ook een hele fijne instructrice die zich vooral focust op de motor en haar van achter sterker te krijgen. Het laatste stukje, de hoofd/halshouding, was het laatste grote basisprobleem en deze masterclass kwam als geroepen! Erg veel gehad aan de tips van Rien, maar jeetje.. Wat is het lastig. Wil nog wel teveel haar bij mij houden en te lang "tegen houden", wat het achter de loodlijn lopen en inknikken bij de 3e halswervel natuurlijk verergert.
@ orion456: Dankjewel! Ik voelde haar ook echt onder me veranderen en ik kon ook steeds fijner (nog fijner) zitten.
@ L_isanne: Ook jij ontzettend bedankt! Vind dat stukje wat je aanhaalt: "Hand voor houden en haar de kans geven om de neus voor de loodlijn te brengen, dus zacht blijven in je hand en eigenlijk alleen maar volgen." echt nog heel lastig. Dit kwam ook terug tijdens de clinic. Ik rijd het liefst op mijn zit terug, maar als ze niet scherp genoeg reageert rem ik ook met de teugels. Dat is normaal, alleen moet sneller weer loslaten (hand zacht houden) en niet teveel de teugels naar achter nemen. Dus korter en snellere (fijnere) hulpen gaan geven. En handen voor houden haha.