Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AmoorM schreef:Dank jullie wel voor de reacties!
Ik denk dat een echte harde rengalop ook anders is dan de recreatie ruiters hier in NL doen.![]()
Wij hebben hier een groot bos met veel rechte stukken dus dat is het probleem niet. Wat wel een probleem is dat mijn paard de nijging heeft om paadjes die richting de manege gaan in te gaan. Dan gaat ze plotseling zomaar naar rechts of links. Sinds kort durf ik haar in een rustig arbeids galopje langs z'n paadje te gaan zonder dat ze weg schiet. Ik moet er niet aan denken wat er kan gebeuren als ik in rengalop zit en ze schiet de andere kant op.........Dit dit zou ik ook graag onder controle willen hebben.
Sheran: Ik weet niet of rengalop de juiste benaming is. Meer dat ik in het bos een lekker verantwoordelijk crosritje kan doen. Maar zonder dat ik mijn paard in de rengalop hoef te slaan. Ik denk meer echt een flinke galop. Al ben ik wel eens benieuwd naar haar topsnelheid. Zonder dat ze op hol slaat.
Ninne: Doe je dan een rengalop in de bak?
Emmaa_ schreef:Ik zou in ieder geval geen topsnelheid gaan aansporen voordat je haar onder controle hebt bij die paadjes waar je het over hebt. Een paard dat in noodgang zo'n pad inslaat kan je echt niet uitzitten, hoe graag je het ook wilt..
AmoorM schreef:Dank jullie wel voor de reacties!
Ik denk dat een echte harde rengalop ook anders is dan de recreatie ruiters hier in NL doen.![]()
Wij hebben hier een groot bos met veel rechte stukken dus dat is het probleem niet. Wat wel een probleem is dat mijn paard de nijging heeft om paadjes die richting de manege gaan in te gaan. Dan gaat ze plotseling zomaar naar rechts of links. Sinds kort durf ik haar in een rustig arbeids galopje langs z'n paadje te gaan zonder dat ze weg schiet. Ik moet er niet aan denken wat er kan gebeuren als ik in rengalop zit en ze schiet de andere kant op.........Dit dit zou ik ook graag onder controle willen hebben.
Sheran: Ik weet niet of rengalop de juiste benaming is. Meer dat ik in het bos een lekker verantwoordelijk crosritje kan doen. Maar zonder dat ik mijn paard in de rengalop hoef te slaan. Ik denk meer echt een flinke galop. Al ben ik wel eens benieuwd naar haar topsnelheid. Zonder dat ze op hol slaat.
Ninne: Doe je dan een rengalop in de bak?
kitlover schreef:Emmaa_ schreef:Ik zou in ieder geval geen topsnelheid gaan aansporen voordat je haar onder controle hebt bij die paadjes waar je het over hebt. Een paard dat in noodgang zo'n pad inslaat kan je echt niet uitzitten, hoe graag je het ook wilt..
sterker nog, ik ken een paard dat door zo'n grapje zijn pees heeft gescheurd. Op volle snelheid ineens de bocht omgaan kan simpelweg niet en is voor paard en ruiter levensgevaarlijk.