Is wel even een goed leer puntje geweest en ze had idd al de conclusie getrokken om maar niet meer naast elkaar te galopperen en al helemaal niet in te halen
Ik was net al die tijd zo voorzichtig geweest en netjes een langzaam tempo aangehouden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
jwl schreef:Meisje zit al der leven lang op paarden en rijd nu een tijdje mijn pony bij
Goof schreef:jwl schreef:Meisje zit al der leven lang op paarden en rijd nu een tijdje mijn pony bij
![]()
Het kind is 9, zo lang rijdt ze nog niet en zo ervaren is ze ook nog niet, dat kan ook niet op deze leeftijd.
Ik zou iig de risico's beperken door de pony te allen tijde aan een touwtje te houden. Verder zou ik het bij stappen en draven houden totdat het meisje echt iets meer ervaren is.
Brainless schreef:aeolusnr1 schreef:Tjaaaaa dit klinkt natuurlijk weer heel onsympathiek maar besef wel dat jullie beiden oorzaak zijn van dit gebeuren en niet het paard of de pony.
Jullie hebben deze toestand als het ware bijna zelf uitgelokt.
lessen en nog heel veel meer lessen en als het dan een beetje beter begint te gaan dan pas overwegen om weer eens buiten te gaan rijden.
Trouwens een kind van 9j is volgens de wet veel te jong om als bestuurder van een voertuig op de weg te rijden, bos en hei en velden en veldwegen zijn ook openbaar terrein hé.
In Nederland niet.
Hier mag een meisje van 6 jaar met pony alleen de weg op.
jwl schreef:Dit was de 2e gallop en na gevraagd te hebben of ze wilde galopperen had ik rustig de gallop ingezet
Waarna ze de pony dus blijkbaar naast mijn paard wilde rijden wat ik te laat door had en pony vond de gelegenheid wel daar om er een sprint van te maken
Brainless schreef:aeolusnr1 schreef:Tjaaaaa dit klinkt natuurlijk weer heel onsympathiek maar besef wel dat jullie beiden oorzaak zijn van dit gebeuren en niet het paard of de pony.
Jullie hebben deze toestand als het ware bijna zelf uitgelokt.
lessen en nog heel veel meer lessen en als het dan een beetje beter begint te gaan dan pas overwegen om weer eens buiten te gaan rijden.
Trouwens een kind van 9j is volgens de wet veel te jong om als bestuurder van een voertuig op de weg te rijden, bos en hei en velden en veldwegen zijn ook openbaar terrein hé.
In Nederland niet.
Hier mag een meisje van 6 jaar met pony alleen de weg op.
elenaMM77 schreef:voor het ruiterbewijs geldt volgens mij een advies leeftijd van minimaal 12 jaar.. ook dit is echter niet aan een wet gebonden maar slechts aan het feit dat je ruiterbewijs inhoud dat je zelfstandig buiten kunt rijden (en ook mag rijden). onder die leeftijd kun je zulke verantwoording niet bij een kind leggen.
suggie schreef:echt niet! In Nederland mogen ze onder de 16 jaar ook de weg niet op!
Geen verzekering die evt. schade vergoed.
elenaMM77 schreef:ahh ja dat zou ook kunnen..
maar in ieder geval mag je dan dus gewoon zelfstandig op pad in specifieke natuurgebieden in Nederland waar zo'n ding verplicht is.. Anders is het ruiterbewijs knap waardeloos als je m wel mag halen, maar vervolgens 4 jaar betaald zonder dat je m mag gebruiken omdat je zo nodig 16 moet zijn rofl.
in tegenstelling tot belgië kennen we hier geen minimum leeftijd..
ook over 9 kan ik niets vinden, dat zou wel een plaatselijke verordening kunnen zijn overigens.