slofteugel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

borstnoot

Re: slofteugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:01

Ik gebruik de slof ook, maar voor een andere reden. M'n paard gebruikt zijn rug totaal niet en omdat ie al 21 is is dat niet meer helemaal af te leren. Met losrijden kan ik hem dan lager instellen met de slof zodat ie over zijn rug loopt en ontspant. De slof is dan meer de stok achter de deur, hij staat niet op spanning. Ik merk veel verbetering.
Als je je dan veiliger voelt, kun je het doen. Maar denk eraan, niet op spanning en het moet niet iets zijn wat standaard in je training zit omdat je anders niet fatsoenlijk een rondje met je paard rond kunt rijden.

Succes en veel plezier met je aanwinst!

lx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 18:54

Slof alleen gebruiken waarvoor hij nodig is.
Niet als noodrem.. Wie weet gebruik je hem verkeerd en komt ie omhoog en slaat zelfs achterover, alleen maar gevaarlijker dus.
Ik sluit me aan bij Angela. Lijkt me honderduit de beste oplossing.

Ilona_Mambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:09

Je hebt je paard nog maar 2 weken, hij moet gewoon nog wennen lijkt me...
Ik heb mijn pony ook een tijdje met slof gereden, dat was omdat hij er regelmatig vandoor ging en ik net weer mocht rijden nadat ik mijn arm had gebroken. Het was gewoon om iets meer controle te houden, omdat ik toen heel weinig kracht had in een arm. Als je verder nog gewoon normaal kan ingrijpen zou ik niet met slof gaan rijden, alleen als er echt geen rem meer op zit als noodrem.