nova weer een weekje verder

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Agossie

Re: nova weer een weekje verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:17

Moderatoropmerking:
En in dit topic even dikke complimenten voor de wijze hoe jullie ermee omgaan. Dit is hoe we het graag willen zien, fijne vriendelijke discussie, goede tips, een heel leerzaam topic. Super! +:)+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:55

Filmpjes kun je inderdaad beter beoordelen!

Ik zou alleen wel lichtrijden en niet doorzitten als je paard nog wat op de voorhand valt. Als je door gaat zitten wordt het voor je paard nog lastiger om de achterhand er onder te zetten!
Je mag het wel doen als je schijnovergangen rijdt, maar als je bijvoorbeeld wat tempowisselingen rijdt kan je het beste lichtrijden!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 19:04

Persevo bedankt voor je uitgebreide post ! Ze heeft totaal niet de neiging om te hangen moet ik zeggen .
Ze heeft een mondje van boter haha. Met de rest kan ik veel overgangen is inderdaad een hele goede tip voor ons.
Vooral omdat ik vaak de neiging heb een beetje in 1 tempo te blijven hangen als Ze eenmaal lekker loopt. Het doorzitten vond ik op dat moment wel lekker makkelijk moet ik eerlijk Zeggen .
Ze zit zooo fijn !
Ik zal jullie natuurlijk op de hoogte houden dmv nieuwe topics ! Ik heb het vermoeden dat ik nog weleens ver met haar kan komen . Als je ziet hoe makkelijk ze draagt en van nature de achterhand onder zet :D.
Nogmaals bedankt weer voor de reacties !
Word weer lekker trainen van het weekend :) en agossie ik schrok me rot toen ik de groene balk zag haha. Ik dacht o jee wat is er fout gegaan. Maar bedankt voor het compliment .

Anna_Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 00:24

Beetje off-topic maar waarom heb je ervoor gekozen om zo'n klein paard te kopen als je zelf erg lang bent? Vind je verder niet te groot voor Nova, maar waarom niet lekker een groot paard? :) Vind jullie verder leuke combi!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 21:09

omdat ik haar zag en ik in love was ! vond ze zo leuk. En net wat je zegt ik pas er op en daar gaat het om haha

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 09:54

Wat heb je en leuk paardje. Ze loopt nog erg veel op haar voorhand. Door veel overgangen (schijn overgangen )
En tempo wisselingen te rijden zal ze meer haar achterhand gaan gebruiken.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 00:44

Waar jij vindt dat ze prettig loopt maar meer mag buigen in haar hals vind ik haar perfect lopen,mooi de neus eruit,los in de kaak, punt achter het oor als hoogste punt,en vrij voorwaarts bewegend.als je dat gevoel steeds terug opzoekt,ga je heel veel fijne ritjes maken samen met je pony.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 19:39