Paard gaat niet vwnw, ook niet aan longe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hanjan

Re: Paard gaat niet vwnw, ook niet aan longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 18:48

Hallo Roodvos, Ja ik heb al een aantal posts van haar gelezen. Als ik de officiele diagnose van Utrecht heb zal ik die eens op bokt gooien. Ik zit ook nog wel met een aantal vragen. Bv wat betekend nou precies een 'gegeneraliseerd spierprobleem'? En ze heeft dus ook een zenuwprobleem maar in Utrecht hadden ze het over het kip-ei verhaal waarbij ze dus niet weten wat er eerst was.
Wat vooral vreemd is is dat ze van trainen alleen maar slechter ging lopen ipv beter. En vwnw is toch de basis van alles? Meer vragen dan antwoorden, zucht...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 19:04

Ik zou eens heel serieus overwegen op lyme te testen. Dat kan neurologisch klachten geven, en ook spier en zenuwproblemen. Ik weet er als mens alles van, voor paarden is het niet anders!

Hanjan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 19:18

Testen ze dat in het bloed? Misschien hebben ze wel bloed getrokken. Ze heeft tenslotte een hele week in de kliniek gestaan.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 19:25

Dat testen ze in bloed, maar dat nemen ze niet standaard mee.
Ook omdat lyme zeer veel symptomen heeft herkent men het vaak niet.
Vaak zijn het vage dingen wat onder geen enkel labeltje past.
Met vaag betekend het trouwens niet niet erg, of niet pijnlijk.
Maar gewoon geen duidelijke diagnose.

Hanjan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-15 18:19

Ik heb nog steeds de officiele diagnose niet, grrrrrr....
In Utrecht hebben ze tijd zat :(

Hanjan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 17:16

Blijkt peesblessure rug te zijn. Die veroorzaakt ook gegeneraliseerde myopathie (spierproblemen).Paard moest na 3 maanden rust (overdag in wei, 's nachts op stal) terug naar kliniek voor controle. Ben vorige week geweest. Blessure was niet goed genezen. Ze zou eigenlijk een jaar de wei op moeten. Ik wacht nu op de officiele brief van de kliniek en ga dan met de verzekering overleggen. Arts gaf al aan dat het helemaal niet zeker is dat het helemaal goed komt. Kan maar zo dat als je na een jaar weer begint je na 5 weken weer terug bent bij af.

maudbruinsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 17:46

Heel veel succes ermee!! :) Komt allemaal in orde en laat ons de vooruitgang weten !!

Hanjan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 15:13

Heb brief van de kliniek en van de verzekering. Kliniek noemt in de brief geen tijd maar erstaat bij therapie: uitsluitend weidegang. Prognose sport, gereserveerd, prognose recreatie gereserveerd. Brief van verzekering zegt nog 3 mnd weidegang. Dan weer terug naar kliniek voor controle. ze heeft dan 7 mnd stil grstaan. En ik al die tijd niet meer gereden. Baal enorm. Paard blijft wel superbraaf, de schat.