Het is erg lastig om een paard te starten dat veel en snel spanning opbouwt maar met tijd en het rijtechnisch blijven oplossen gaat de knop langzaam om dat je wel kan blijven rijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
rien10 schreef:Beter een minpunt van het bokken dan een proef die nergens op slaat omdat je paard niet aan de hulpen is. Niet op een compromis gaan rijden. Rijden met een hoofdletter R. Altijd en overal.
rien10 schreef:Op de protocol van mijn dochter (die een tik uitdeelde) stond "goed opgelost, had je misschien al eerder in de proef moeten doen".
Een jury beoordeelt het rijden van de ruiter en de reactie van het paard op de ruiter. En soms, ja, dan hoort daar een tik bij. Als het verdient is. Je zal echt niet voor de tuchtcommissie komen hoor.
okdoei schreef:@mariekeS, Bedankt voor je tip, we zijn daar in de les al hard mee bezig, maar als ze wat gespannen is wil ze nog wel eens tegen m'n been in bokken. Vandaar dat ik een beetje twijfel over hoe de hulpen te geven in de proef, ik zou het namelijk ook weer jammer vinden om een minpunt te krijgen omdat ze dan begint te bokken o.i.d.