Trek in m'n pony in de krul?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 18:05

Rijd hem meer van je af (hand verder naar voren brengen) dan krijgt hij ook meer halslengte, want zoals je hem op de eerste foto hebt, is hij erg kort

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 16:26

Ik heb eerst een even in je profiel rondgeneusd. Je pony is drie jaar, jij twaalf. Je pony en jijzelf moeten nog veel leren zo te zien. Dat is ook helemaal niet vreemd hoor! In je profiel staat dat hij de basisdingen al kent, zoals bijvoorbeeld aan de teugel rijden. Volgens mij is dit niet helemaal waar
Op de ene foto ben je met je totaal niet verzamelde pony aan het galopperen, op de andere trek je hem in de krul en op deze hangen je teugels er als waslijntjes bij Verward
[img]ftp://spuessens:657xgs@people.zeelandnet.nl/www/hiiihaaaa.JPG[/img]

Als ik jou was zou ik me eerst met andere dingen bezighouden als aan de teugel lopen’. Je pony is nog erg jong en jullie moeten beide nog veel leren. Als je eerst de basisdingen onder de knie hebt, dán kun je proberen je pony aan de teugel proberen te rijden. Ik denk dat hier nog heel wat oefening vooraf gaat, maar wat wil je, met een driejarige pony! Lachen

Krijg je misschien ook les op een manege? Ik denk dat je instructrice je er ook wel verder mee kan helpen. Veel succes!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:03

Ik sluit me volledig aan bij Sammm.
Als we alleen al de eerste foto zien en je vraagt je daarbij af of je je pony in de krul trekt (ja dus !), dan vraag ik me af of je weet waar je mee bezig bent.
Niet l*llig bedoeld want iedereen is jong geweest en heeft fouten gemaakt, ik heb vroeger precies hetzelfde gedaan Knipoog
Gelukkig was er een goede instructeur die me "op het juiste pad" heeft weten te krijgen, ondanks dat ik dacht dat ik alles al wist en kon Scheve mond

Ik hoop dat er in jouw omgeving ook iemand rondloopt die je verder kan helpen, want dit is zeker niet de juiste manier om een (jonge) pony te rijden.
Ik wens je heel veel succes !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 17:20

idd stop maar even met het paard aan de teugel te rijden, want je doet nu meer kwaads dan goed!
Ga eerst maa eens lekker leren zitten, en rijden, en als ik jou was zou ik een grotere pony pakken de volgende keer....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 17:23

DIT vind ik een van de meest geweldige foto´s die ik sinds een lange tijd op BoKT heb gezien OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 17:24

gijsenkim schreef:

DIT vind ik een van de meest geweldige foto´s die ik sinds een lange tijd op BoKT heb gezien OK dan!

Rijtechnisch of eeeh... Schijnheilig Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 17:26

Nou gewoon, de LOL straalt ervan af............ gewoon geweldig........ super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 17:28

gijsenkim schreef:

Haha, ik snapte wel hoor hoe je het bedoelde Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 17:30

Sammm"]
[quote="gijsenkim schreef:

Haha, ik snapte wel hoor hoe je het bedoelde Haha!
[/quote]
Ja het hoge GRRR gehalte is op de eerste foto wel te zien he? Knipoog

Paardrijden is....ontspannen hoor volgens mij!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 17:36

ja die foto is super! je ka veel beter lol hebben met je pony en er ontspannen mee bezig zijn, danm dat hij zo nodig aan de teugel moet lopen

hij is pas 3 en heeft nog een heelleven voor zich om nieuwe dingen te leren, en jij moet zelf ook nog veel leren
dat aan de teugel rijden is echt niet het belangrijkste

ik ziu alleen wel les nemen als ik jou was, zodat je weet wat je wel/niet goed doet

en ontspannen rijden en lol hebben met je pony is natuurlijk ook altijd goed!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 18:40

vind ook dat je hem in de krul trekt Scheve mond Miranda zei er ook al wat van voordat je het hier neerzette! Sorry maar het ziet er gewoon echt niet uit. en net als wat iedereen hier zegt, ga je bezig houden met andere dingen als je een 3 jarige pony hebt....

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 19:44

verootjoo schreef:
Ehm, ja dit is eigenlijk typisch een geval van een in de krul getrokken pony.

En een typisch geval van iemand die les kan gebruiken!

Verder vind ik jou zadel ook ver naar voren liggen. Het schouder moet vrij liggen en dat lijkt bij jou niet echt het geval.
Verder loopt hij lekker door de kaak getrokken oftewel in "het knikje" (Ga naar PP en zie een heerlijke discussie Knipoog )

xcynthiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 20:23

ja, het ziet er echt niet uit het ziet er helemaal niet ontspannen uit!!

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 20:43

op de 1ste foto zie ik dat je je handen vastzet om de pony zo in de krul te houden,dat is niet de bedoeling.je handen moeten ''ademen'',ook hoger en voor het zadel uitkomen.

door aktief naar voren rijden met zachte ademende handen die iets spelen vraag je je pony ''in de krul''.

de 2de foto zie ik je pony vrij met zijn hoofd,maar galop is dan ook de moeilijkste gang .

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 21:50

Niemand heeft het nog over haar gezichtsuitdrukking gehad op de eerste foto...
Je ziet duidelijk jouw gespannen mondje,je perst je lippen samen,je hoofd drukt alleen maar spanning en moeite uit, je doet moeite om het hoofd van de pony zo te houden lijkt het wel, daarbij het handenverhaal dat de rest hier al neer heeft gezet. Je ziet je knijpen, je knokkels zijn bijna wit, zet je zoveel kracht op de teugels ?
Die nek, zo hoog en opgekropt...
Nee, vind het geen mooi plaatje

Doe mij ook maar die foto waar je vol lol op je pony zit in een galopje met je hand de lucht in, dat ziet er tenminste ontspannen uit Knipoog

xcynthiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 22:22

ja, het is wel een leuk ponytje!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 23:33

die foto met die hand in de lucht is een van de beste foto´s die ik het afgelopen jaar gezien heb op bokt........ gegeven is dat de eerste foto een van de slechtste is,maargoed die tweede maakt alles helemaal goed......

Ik zie in die tweede foto twee wezens die samen heel veel plezier hebben........ en ik vind dat het allerbelangrijkste...... weg met die prestatie...... lang leve de lol

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 23:48

gijsenkim schreef:
Ik zie in die tweede foto twee wezens die samen heel veel plezier hebben........ en ik vind dat het allerbelangrijkste...... weg met die prestatie...... lang leve de lol

Idd, maar daar zou ik misschien ook meer op focussen... ik ga neit nog een keer zeggen hoe het er uit ziet op de eerste foto, maar het is wel duidelijk... Ik zou goed les nemen en begeleiding hebben bij het onder de knie krijgen van het aan de teugel rijden, maar vast nog wel meer en verder zou ik gewoon eerst wat meer lol gaan maken... Je ponytje is pas drie!:D

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 00:53

gijsenkim schreef:

Ja....zo'n "lol" heb ik ook altijd op de wc als het allemaal niet zo goed wil lukken Haha!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 01:48

Als je mijn mening wilt weten? Ik vind het er niet uit zien..En dan druk ik het zachtjes uit,Denk dat je beter les kan nemen en daarvan is fotoos laat zien.. Vind het wel een leuke pony Party!!

bluehunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 15:05

kijk jouw pony buigt alleen het stukje net achter zijn oren en houd zij nek erg opgericht. hij heeft zijn kin bijna tegen zijn hals aan. hij loopt dus te diep. als je pony zo hoog loopt onspant i zijn rug niet en gebruikt hij zijn achterhand niet. DAT IS DUS NIET GOED!

was je eens moet proberen is je tuigels wat langer nemen. en dan je handen hoger houden. iets rond je navel ong. en dan ietsjes voor je uit. en dan met je been naar je handen tot drijven. zo zakt je pony in zijn hals. dan is hij op een lijn van zijn oren tot zijn staart. als hij zo afbuigt dan loopt hij goed in de KRUL( zo als jij het noemd)

snap je??

zijn de bokkers het met mij eens??

ik denk dat je hier meer aan hebt dan alleen maar kommentaar.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 15:11

Ik vind die 'hand in de lucht' foto ook een hele leuke foto *LOL*. Pony blij oortjes naar voor, ruiter blij OK dan!.

(overigens: als ik met 1 hand los rij dan hangen mijn teugels er ook als waslijntjes bij Knipoog ).

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 17:45

Ik weet ook dat miranda er iets van gezegt heeft en ik vind idd ook dat je hem overduidelijk aan de teugel trekt.
Vandaar ook dat ik het er ook niet uit vind zien, iig op die foto, maar ik heb je niet zien rijden dus eigelijk kan ik het niet zeggen.

Enne niks tegen waslijntjes he Schijnheilig Tong uitsteken
Die 2e is idd wel een leuke foto

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 18:13

Yellowfish schreef:
Kijk eens naar die foto ... dan kon je zelf toch ook een conclusie trekken ?? het lijkt me duidelijk dat je hem in de krul trekt... waarom ? omdat het zo mooi staat ? kom op...
het is dan wel een momentopname, maar het blijft in de krul trekken.

hier ben ik het ook wel mee eens. En daarbij vind ik je toch al aan de grote kant worden voor je pony. En voor je pony zelf lijkt me dat ook nieit fijn

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 21:05

Al 2x mijn naam voorbij zien komen, maar idd ik heb er al wat van gezegd en je weet ook wat Knipoog

Verder zou ik ook zeker les nemen! *LOL* Als je die nog niet hebt?

Maar waarom heb je eigenlijk zo'n kleine pony genomen als je weet dat ie niet nog veel groter zal worden en jij zelf nog vast wel zal groeien?