Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Alarm_wlkp schreef:Oh oh , lijkt hier haast de richting als mijn topic toen uit te gaan![]()
Ik ken het gevoel wat jij nu ervaart..
Leuk dier TS, ik moet een van mijn paarden ook zo rijden, ziet er niet uit momenteel maar blijkbaar zou dat wel goed komen naarmate de training.. maar goed zullen velen het ook niet mee eens zijn en heb ik ook m'n vraagtekens bij.
Hoe loopt jouw paardje als ge gewoon ontspannen rijd?
Ook moet je goed letten op je benen, je hoeft je benen echt niet zo hoog op te trekken. Je beugels mogen ook wel een gaatje langer, dan zal je zelf ook wat prettiger zitten denk ik. Maar je geeft al aan, dat je een nieuw zadel krijgt. Een dressuurzadel, dat zit toch al wat beter! Verder zijn de tips eindelijk al wel gegeven. In elk geval, denk heel goed aan het voorwaarts rijden. Ik heb daar ook last van gehad, nu loopt die ontzettend voorwaarts en zakt die er mooi in. Probeer het maar eens! En heb je les?
Sorry voor late reactie, maar had geen tijd om uitgebreid te reageren, maar nu wel & wil toch wat dingen zeggen haha 
) Hier klein voorbeeld:

karijn schreef:Als je travers, keertwendingen, appuyementen etc als middel wilt gebruiken om je paard soepel om je been te krijgen, is het wel zo handig om ze dan correct uit te voeren, en dat gebeurt niet in jouw filmpje.
Citaat:Dit soort oefeningen kan je ook doen als je paard laag, over de rug met een actieve achterhand doet. Lukt het daar, dan moet je eens gaan nadenken aan deze oefeningen in verzameling te rijden.