Ho, ho, ho
Het mag wat mij betreft hier heel wat rustiger van toon. Mán jullie doen tov TS het zelfde als wat TS tov haar pony gedaan zou hebben! ( domweg "uithalen") Hier heeft ze niets aan.
Ik denk dat TS er best mee eens is dat er een probleem is, en dat er gekeken moet worden naar wat de oorzaak van het probleem kan zijn. Gezien het feit TS dat het probleem toch ontstaan is terwijl jij hem reed,en je niet direct weet hoe dit nu op te lossen is het enige wat je wat mij betreft kunt doen, is hulp in schakelen
Wij kunnen vanaf hier niet zien of er mogelijk iets medisch aan de hand is, of er rijtechnisch iets mis is ( overvraagd, of wie weet.. .misschien ben jij wel een beroerde ruiter die een pony aan het verkloten is

) óf je heb te maken met gewoon een slimme,karaktervolle, lástige pony)
In alle gevallen heb je de hulp van een deskundige nodig om hier uit te komen. Dus, als je het voor elkaar kunt krijgen met de eigenaar, eerst maar eens de DA langs laten komen ( en eventueel de fysio), daarna een écht goede ( en die zijn lastig te vinden) instructeur mee laten kijken om te kunnen beoordelen of het een rijtechnisch probleem is ( dat zou nog het makkelijkst zijn: want dan ben jij de enige die moet veranderen( is hoe dan ook de goedkoopste en toch makkelijkste optie

) óf dat het zo is dat je de pech hebt dat het een echt moeilijke pony is. In dat geval zou de pony dan een tijdje (door)gereden moeten worden door een pro. ( het liefst van het kaliber Gert vh Hof)
Edit: Jaleesa: ik heb het met het rustiger moeten doen niet tegen jou hoor, mijn post kwam alleen toevallig onder die van jou