Bokken, steigeren....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 09:26

sadekeshia schreef:
midgie schreef:
Ja eigenlijk hoort een paard niet niet buiten te komen, elk paard heeft recht op elke dag zeker 6 uur buiten te staan en dat is nog heel weinig, maar helaas snappen veel mensen dat nog niet echt

Is dit als reactie op mij of?
Indien ja, alles was dik bevroren en ze kan binnen genoeg bewegen en socializen.. :D

Is eigenlijk in het algemeen,
Maar wat een luxe als je paard binnen kan bewegen en niet alleen staat,staan ze dan heel de dag in de bak?
Bij mij staan ze altijd buiten en met de bevroren ondergrond geen probleem , een paard weet echt wel hoe hij moet lopen;-) Tenzij ze nooit buiten komen met dit weer

HorseRider13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 09:31

Cas123 schreef:
Ik vind het wel erg gedurft voor een 13- jarige. (als ik je profiel mag geloven)
Zoek goede begeleiding. Ik vind het jammer dat je niet open staat voor een zadelmaker. Paard is in de groei en nog maar 5 jaar. Is medisch alles oké? Waarom denk je dat met het zadel niks mis is??

Ik heb overlegd met de eigenaren van dit paard, ze zijn niet 100% van mij, maar ben er wel verantwoordelijk voor enz. en we gaan kijken naar een nieuw zadel. Ook omdat ik het niet fijn vind, drukt bij mij, doet pijn, kan knieen niet aansluiten enz...

en voor de anderen: ik mag dan wel 13 zijn, maar leef eigk mijn hele leven al tussen de paarden, ookal ben ik wel begonnen met rijden op mijn 8e vanwege mijn ouders die bang waren voor paarden. Ik heb heel veel lessen paardenfluisteren, horsemanship etc. gehad. Ook lijk ik sws geen 13, eerder 16 of 17. Ik heb wel een beperking (AHDD en PDD-nos) dus daardoor kan ik dingen anders opvatten dan het bedoeld was, of heb ik net wat extra uitleg nodig om te snappen wat iemand bedoelt.

HorseRider13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 09:34

En sws zou ik nooit zomaar met een paard 'maar wat doen'. Ik doe het altijd in overleg met de beheerders van de zorgboerderij waar ik woon en waar de paarden staan. De jonge en/of niet beleerde paarden rijd ik ALTIJD onder begeleiding.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 09:36

Kind ik snap dat je alles al weet op de 13de, ik ben 52 en leef ook mijn hele leven tussen de paarden, ben met 4 begonnen , maar moet nog heeeeel veel leren ,
Neem idd eens les in horsemanship , dan leer je dat een paard niet zomaar bokt en steigert,

Maar op zich is fluisteren niet zo verkeert, want te veel mensen schreeuwen tegen hun paard,

KiaraW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 09:40

Ik denk dat ze pijn zal kunnen hebben