Licor aan het werk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jessie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 02:47

casanova schreef:
ik moet eerlijk zeggen ,op iedere foto staan zijn oren achterover!!

dus je hebt nog heel wat werk te verzetten om een er een vrolijk,werkwillend paard van te maken...

hmmz, dit vind ik eerlijk gezegd nergens op slaan Verward Fraeva heeft ook altijd d'r oren naar mij gericht... en om nou te zeggen dat zij geen vrolijk, werkwillend paard is? nee... integendeel zelfs! Lachen

Maar wat een mooie foto's zeg, Idra! Licor is echt een prachtig paard met hele mooie gangen!! Daar mag je heeeel trots op zijn. Jullie zijn een leuke combinatie samen! Je rijdt hem heel verzameld, echt mooi! Lachen

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 11:38

DinkeyGirl"]
[quote="casanova schreef:
ik vind het een schiterend paard,ik ben ook op zoek naar een bruine andalusierhengst,maar.......ik moet eerlijk zeggen ,op iedere foto staan zijn oren achterover!!

dus je hebt nog heel wat werk te verzetten om een er een vrolijk,werkwillend paard van te maken...

Ik wil niet banketstaaflig doen hoor maar hij heeft zijn oor of oren op zijn bereidster gericht, dat wil zeggen dat hij JUIST werkwillig en vrolijk is, en al zijn aandacht op haar gericht heeft, anders zou ze ook niet zulke zeer kwijlbare foto's hier neer kunnen zetten Kwijl Kwijl

Een oor wat naar achteren wijst is iets heel anders dan een oor wat in de nek ligt, dus je hebt er nog heel wat werk aan om het een en ander over de lichaamstaal van het paard onder de knie te krijgen Knipoog Laat Idra maar lekker schuiven met haar Spaanse kanjer want het ziet er SUPER uit!

Die ene draffoto is zeker erg mooi, dat had ik niet van hem verwacht maar SUPER hoor OK dan! Ik wou dat ik de mijne al zo ver had maar die heeft daar echt nog wel moeite mee Haha! Nou ja alles op z'n tijd!
[/quote]

Idd, hij heeft de hele tijd zijn oortjes super-geconcentreerd op mij gericht, de hele tijd in dezelfde positie, behalve als ik hem beloon, dan gaan ze even naar voren Haha! . Hij werkt erg graag voor je.

Dank je voor de super-reacties!

En Dinkeygirl, dat draven kon hij in het begin ook echt niet wegens dat gebrek aan ruggebruik. Dat komt dus steeds beter. Eergisteren kreeg ik er ook nog even het begin van een passage uit Lovers .

Virginie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 12:28

wow,super paardje die Licor! Kwijl

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 12:38

casanova schreef:
ik moet eerlijk zeggen ,op iedere foto staan zijn oren achterover!!

dit hoeft helemaal niet uit onwil te zijn! het kan ook zo zijn dat het paard erg geconcentreerd is, en dus goed luistert naar de hulpen van zijn berijder!

btw, Een heel leuk paard! die uitgestrekte draf is echt om te zoenen!!!

Jans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 12:43

kwijl kwijl wat een super paard zeg!!

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 13:44

Wat goed dat het rijden nu zo lekker gaat!
Vooral die uitgestrekte draffoto is erg stoer. Ziet er goed uit!

Hoelang blijft hij nog op de manege staan?
Zo te zien is het in elk geval wel de moeite waard geweest.

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 14:18

Ziet er mooi uit!!
Die kleur dekje en bandages staat hem echt geweldig!!!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 14:36

Suzan schreef:
Wat goed dat het rijden nu zo lekker gaat!
Vooral die uitgestrekte draffoto is erg stoer. Ziet er goed uit!

Hoelang blijft hij nog op de manege staan?
Zo te zien is het in elk geval wel de moeite waard geweest.

Hij blijft nog tot einde maart. In april komt hij dus weer naar huis, en dan mag hij lekker veel op de weide, want dat mis ik nu wel. Nu komt hij maar een paar uur per dag op de wei, en op sommige dagen al helemaal niet.

Mar het is het idd dubbel en dik waard geweest. Ik blijf ook gewoon doorlessen op de manège als ik weer thuis sta, het is immers op wandelafstand. En de buitenbak mag ik dan ook nog steeds gebruiken.

Ik heb wel een bijrijder om in de kosten te delen, maar dat heb ik er voor over, hoewel het niet altijd even leuke is om je paard te delen Tong uitsteken Haha! .

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:10

Wauwie, die draffoto waar je trots op bent Kwijl
Zo mooi met z'n achterhand er netjes onder
Ziet er echt heel goed uit, veel vooruitgang geboekt.

Ohja, BTW, wie is je bijrijder? Clown

Miko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:51

Ik hield voorheen niet zo van barokke paarden maar dit.....
Die draffoto is inderdaad heel gaaf!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 17:34

Mientjeuh schreef:
Wauwie, die draffoto waar je trots op bent Kwijl
Zo mooi met z'n achterhand er netjes onder
Ziet er echt heel goed uit, veel vooruitgang geboekt.

Ohja, BTW, wie is je bijrijder? Clown

Ik denk niet dat je hem kent. Ben trouwens erg blij dat ik een mannelijke bijrijder heb gevonden, want die durft Licor wel aanpakken als zijn hormoontjes even opspelen Tong uitsteken

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:44

Haha Tong uitsteken
Je hebt idd gelijk
Want 't is daar ook niet zo heel goedkoop hé.

Jennygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:40

Hehe, eindelijk! Haha! Mooie foto's hoor! Die gestrekte draf is heel mooi! Uitvergroten en boven je bed, op je bureau, etc!
Misschien dat ik die mooie man van jou ooit eens kan komen lenen om Cheyenne te laten dekken. Niets tegen Franca zeggen hoor!

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 18:53

ik ben van mening dat oren naar achter betekent dat paarden het moeilijk vinden wat er gevraagd word ,inderdaad oren in de nek betekenen het niet leuk vinden/niet mee eens zijn.maar ik zei ''hij heeft zijn oren vaak achterover''. en dat kan ook want er worden best pittige oefeningen gevraagd te zien op de fotos.

maar met beide oren veel bewegen is oplettenheid naar omgeving en ruiter/oefeningen,toch? Knipoog

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 19:28

casanova schreef:
ik ben van mening dat oren naar achter betekent dat paarden het moeilijk vinden wat er gevraagd word ,inderdaad oren in de nek betekenen het niet leuk vinden/niet mee eens zijn.maar ik zei ''hij heeft zijn oren vaak achterover''. en dat kan ook want er worden best pittige oefeningen gevraagd te zien op de fotos.

maar met beide oren veel bewegen is oplettenheid naar omgeving en ruiter/oefeningen,toch? Knipoog

geef mij dan maar een paard met de oren 'naar achter' hoor! bewegende oren zijn de oren van een slecht gekoncentreerd en zenuwachtig paard.
maar goed, dat moet je op het paard irl bekijken, en dat kon jij hier ook niet, toch?
prachtig hoor idra, en op die eerste foto's dat bovenlipje: pure koncentratie jong OK dan! !

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:26

Jennygirl schreef:
Hehe, eindelijk! Haha! Mooie foto's hoor! Die gestrekte draf is heel mooi! Uitvergroten en boven je bed, op je bureau, etc!
Misschien dat ik die mooie man van jou ooit eens kan komen lenen om Cheyenne te laten dekken. Niets tegen Franca zeggen hoor!

HIHI ECHT NIET!! Yennie gaat heus niet vreemd want Suevo en zij zijn allang aan elkaar uitgehuwlijkt Schijnheilig
Franca en ik hebben het al helemaal voor elkaar Knipoog Haha!

FunkyMirko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:36

ela,

heeft der niemand commentaar op hoeveel zo'n spaans paard kost?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:43

hehe, dat verschilt heel erg, een pre hengst goed ingereden maar nog niet in de topdressuur, daar betaal je al gauw 10.000 a 15.000 euro voor. Daarbij is de kleur ook nog eens afhankelijk,wil je een witte? dan heb je voor 15.000 wel eenleuk paard staan, maar wil je een zwarte? dan zit je toch wel tegen de 30.000 aan

FunkyMirko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:48

amai,
dan heb'k wel een goedkope zien staan dan.
Ik weet een leuke spaanse hengst staan die alles kan, hij is 7 jaar,
en hij kost maar 6000euro. Is dit dan weinig ofwat?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:51

Is het wel een PRE? een puur spaans ras dus, want als dat niet het geval is dan scheelt zo'n paard wel erg in de prijs ja. Vaak is dan OF de moeder OF de vader een PRE en de ander is dan een andalusier, waarschijnlijk een paard met PRE voorouders maar zelf geen PRE.
Het resultaat is een andalusier zonder papieren.
Maar dat wilt niet zeggen dat het dan een slecht paard is hoor Haha! als je zeker wilt zijn van de afkomst en zeker wilt zijn dat het een andalusier is, dan moet je een PRE nemen, maakt het je niet zo veel uit, dan kan je ook een andalusier nemen zonder papieren. Snapje het nog?

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:52

vind het een stoer paard.!
Loopt al lekker
Hoe oud is die en wat loopt die psies???
Rijd je al wedstrijden met hem.???

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:59

Erg leuke foto's!
ook een erg mooi setje!

missy_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 21:03

Leuke foto's! Het blijft een prachtig paardje Kwijl
Wat mij alleen ook opviel is dat hij er niet erg veel lol in lijkt te hebben. Heeft hij altijd onder het rijden zn oren zo naar achter of alleen op deze foto's? (spierpijn missch?)

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 21:18

Wat een gaaf dier zeg, echt mooi!! En zo te zien kan hij lekker bewegen, ziet er goed uit OK dan!
Het lijkt alleen net of je zadel te ver naar achteren ligt, klopt dat?

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 21:21

Ik blijf het een PRACHTBEEST Kwijl vinden !!! *LOL*
Net als iedereen hier Haha!
Alleen kan aan mij liggen maar je zadel lijkt te ver naar achteren te liggen