SymphonyCD schreef:Door alle commotie eromheen, snap ik nu niet meer helemaal de kern van het verhaal. TS, je wil tips om jou en je paard voor te bereiden zodat jullie straks weer onder het zadel kunnen gaan trainen. Klopt dat?
In dat geval zou ik haar mentaal aan het werk gaan zetten, grondwerk dus. Rechtricht oefeningen als basis met daarbij, indien mogelijk en verantwoord, wat vrijheidsdressuur. Je zegt dat je paard het leuk vindt om aan het werk te gaan. Dan zou ze dit fantastisch moeten vinden! Zorg ervoor dat je doel is om het leuk te hebben met je paard en niet dat je er perse op moet. Zo leg je jezelf en je paard minder druk op en is de tijd vanzelf daar om er op te klimmen. Take it easy, tijd zat. Neem gerust contact met me op als iets niet duidelijk is, of als ik er compleet naast zit.
Ja, zoiets bedoelde ik!
Ik ga me er binnenkort verder in verdiepen.
Jasmijn159 schreef:MeggiieTommy schreef:Dat merk ik aan haar. Voordat dit gebeurde reed ik ook met haar. En ik merkte dat ze dat leuk vond, zeker springen of gewoon een balkje neer leggen. Toen ik haar eindelijk weer mocht longeren was ze de eerste keer zo enthousiast, dat zal vast ook wel gekomen zijn door te veel energie. Maar haar loszetten in de bak zodat ze zelf kan rennen vindt ze meestal geen zak aan.
Wat gaat er dan nu in het rijden niet goed? Bokken/weg rennen? Sinds wanneer doet ze dat? Wat is er veranderd?
Een goede checkup door de dierenarts en/of osteopaat lijkt me handig. Ligt haar zadel nog goed? Is ze afgelopen jaar naar een goede tandarts geweest?
Ze is met rijden over het algemeen moeilijker geworden. Ik weet het niet precies. De eerste twee weken ging het goed. Toen ging een vriendin er buiten zonder zadel even op, ze was al wat onrustiger en na een beetje doorpakken deed ze weer normaal en opeens deed ze weer gek. Een paar dagen erna is dezelfde vriendin er met zadel erop gegaan in de bak en toen bokte ze ook en wilde ze er ook twee keer vandoor gaan. De twee keer dat ik erna erop heb gezeten was ze braaf. De keer vlak ervoor ook nog.
Ze is pas gecheckt door de va, ook mijn zadels en is het gebit ook gedaan.