Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_Alarm_wlkp schreef:Ik vind het gewoon jammer en doet het me pijn dat ze nog veelal voor velen beroerd loopt...
Ik werk er al 3 jaar aan en hoop nu wat bereikt te hebben met haar.
Dat gevoel heb ik nu ook en ze loopt nu heel luchtig, dat was in het begin anders...
En ik weet dat er goedbedoeld advies bij zit maar sommigen dingen komen hard aan.
Denk ik bij mezelf, had beter niets geopend had ik dit nu niet.. maar ik ben dan van goede wil en dan zo...
_Alarm_wlkp schreef:Als ik ze voorwaarts naar m'n hand toe moet laten lopen durft ze aardig in verzet te komen, ongeacht of er een bit in zit.
Ik heb qua gewicht niets in m'n handen nu , bitloos ook niet.
Mss dat ik binnenkort, als ik het nog zie zitten een topic open bitloos of met een simpel bitje.
_Alarm_wlkp schreef:Als ik ze voorwaarts naar m'n hand toe moet laten lopen durft ze aardig in verzet te komen, ongeacht of er een bit in zit.
Ik heb qua gewicht niets in m'n handen nu , bitloos ook niet.
Mss dat ik binnenkort, als ik het nog zie zitten een topic open bitloos of met een simpel bitje.
webster543 schreef:Ik vind het beeld dat de foto's weergeven niet slecht. Rekening houdend met de achtergrond van het paard, ben je zeker op de goede weg.
De juiste optoming vinden voor zo'n paard is niet makkelijk, maar eens een stabiele, correcte en ontspannen aanleuning is een eerste stap. Op deze foto's zie ik duidelijk stabiliteit en ontspanning in de aanleuning.
Ruggebruik is niet top, daarvoor zou ik nog meer werken op overgangen in en tussen de gangen.
En wat betreft het commentaar, tja... Bokt is bokt. Ze zouden iedereen een cursus coaching moeten geven, want sommige mensen beseffen niet hoe pijnlijk sommige opmerkingen zijn. Iedereen heeft het beste voor met zijn paard, en het is altijd "work in progress". Dus hou vol, je komt er wel!!!